Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Atskleidė, kiek kainavo para lenktynių elektromobiliais – šiemet tikimasi dvigubai mažesnės kainos

Spalio 6-7 dienomis Kuršėnų autodromo trasoje antrą kartą vyksiančių „Enefit 24 valandų elektromobilių lenktynių“ organizatorių veiduose šiemet daugiau šypsenų.
„Enefit 24 valandų elektromobilių lenktynės“
„Enefit 24 valandų elektromobilių lenktynės“ / Organizatorių nuotr.

Pernai lenktynės vyko labai nestandartiniu laiku. Elektros kainos buvo neregėtose aukštumose, tiesa, tuo metu jau po truputį mažėjo. Jei 2022 metų rugpjūtį 1 MWh biržoje buvo parduodamas už 480 Eur, tai spalį kaina krito iki 189 Eur. Bet net ir toks kritimas suvalgė nemažą lenktynių biudžeto dalį. Už lenktynių metu sunaudotus 3500 kWh teko sumokėti net 2014 Eur.

„Žvelgiant į ateitį, galima prognozuoti, kad artimiausiais mėnesiais elektra turėtų brangti – vėstant orams reikės vis daugiau energijos, kartu mažės energijos gamyba iš saulės, o dėl to, tikėtina, stiebsis ir kainos. Visgi panašu, kad kainos neturėtų pasiekti pernykščių aukštumų, nes situacija šiais metais elektros kainų biržoje yra stabilesnė negu buvo pernai. Kita vertus, reikia nepamiršti ir to, kad energijos rinkos po sukrėtimų dar nėra atsigavusios, tad pokyčius čia prognozuoti ypač sudėtinga.

Remiantis dabar turimais duomenimis, vidutinė didmeninė elektros kaina biržoje turėtų formuotis ties 90-120 Eur/MWh (be PVM) riba arba vidutiniškai 10,89–14,52 ct/kWh (su PVM). Tai reikštų, jog galutinė kaina vartotojams, turintiems su birža susietus planus, ESO planą Standartinis bei vienos laiko zonos tarifą, galėtų siekti 21,08–24,90 ct/kWh (su PVM). Taip pat, jei pavyzdžiui kaina būtų fiksuojama dabar 6 mėnesiams, kilovatvalandė kainuotų apie 24 centus“, – komentuoja antro pagal į rinką tiekiamas elektros apimtis elektros tiekėjo „Enefit“ rizikų valdymo padalinio vadovas Valdemar Fiodorovič.

Paklaustas, koks elektros energijos planas lenktynėms tiktų geriausiai – specialistas nedvejodamas siūlo lankstų, su birža susietą planą. „Manau, efektyviausias planas tokiam renginiui yra su birža susietas planas, kuris leidžia išnaudoti visą kainų dinamiką. Visgi, atsižvelgiant į tai, jog įkrauti elektromobilius reikės visą parą, o ne tik tada, kai kaina bus žemiausia ar nulinė – jei tą dieną apskritai tokia biržoje susiformuos – reikėtų kainą fiksuoti.“

Tačiau jis pastebi, jog su birža susietus planus efektyviai gali išnaudoti tie elektromobilių savininkai, kurie transporto priemones kraunasi namuose.

„Savo klientams kartu su įkrovimo stotele siūlome išmaniąją programėlę, kuri automatiškai nuskenuoja biržos kainas ir krovimą inicijuoja būtent tada, kai kaina yra pigiausia.

Vartotojui užtenka nurodyti iki kiek procentų įkrautą elektromobilio bateriją jis nori rasti atsikėlęs ryte. Tai yra itin patogus sprendimas, turintiems su birža susietus planus ir siekiantiems išnaudoti žemas ir netgi neigiamos kainas. Tiesa, reikėtų atkreipti dėmesį, kad nepaisant to, jog biržoje formuojasi neigiama arba labai maža kaina, už elektros suvartojimą vis tiek yra mokamas persiuntimo mokestis. Turintiems ESO Standartinį planą bei vienos laiko zonos tarifą šie mokesčiai sudaro 7,8 ct/kWh“, – patarė Valdemar Fiodorovič.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas