Šių metų pradžioje į Lietuvą atkeliavęs „Audi TT“ vadinamas pačiu smagiausiu mažu kupė automobiliu, o „Audi Q7“ dėl stulbinamo komforto jau gali būti lyginamas ne su analogiško dydžio visureigiais, o prabangiais sedanais. Metų pabaigoje vokiečiai paleido dar vieną šūvį į dešimtuką. Taikinys šįkart – vidutinio dydžio sedanai, o šūvio autorius – „Audi A4“.
Nauja kartelė
Ne be reikalo vidutinio dydžio sedanų rinkoje lyderiu ilgą laiką buvo vadinamas trečios serijos BMW. Variklių ir varančių ratų pasirinkimo galimybių gausa, salono ergonomika, komplektacijų ypatumais jau ankstesnės kartos „Audi A4“ prilygo pagrindiniam savo konkurentui. Trūko tik vieno – automobilio pakabos suderinimo. Čia BMW neprilygstamas – pusantros tonos sveriančio dyzelinio sedano, kurį pavairavę žmonės išliptų su šypsena iki ausų, daugiau nebuvo.
Metų pabaigoje vokiečiai paleido dar vieną šūvį į dešimtuką. Taikinys šįkart – vidutinio dydžio sedanai, o šūvio autorius – „Audi A4“
Iki praėjusių metų – tuomet pasirodė nauja C klasės „Mercedes-Benz“ karta. Šypsena vairuojant garantuota, kadangi automobilis valdomas nuostabiai, o stabilumo kontrolė veikia taip, kad jos įsikišimo net nepastebi. Be to, nebuvo pamirštos ir „Mercedes-Benz“ komforto savybės, kurios kartelę šio segmento automobiliams pakėlė į naują lygį.
Šis automobilis buvo įvertintas ir įvairiuose rinkimuose – pavyzdžiui, Lietuvos metų automobilio 2015 konkurse jis liko penktas, o Europos – trečias.
„Mercedes-Benz“ šlovės akimirka truko neilgai. Šiemet vokiečiai pristatė naują šio segmento lyderį – „Audi A4“. Be jau buvusių ir dar patobulintų atributų, „Audi“ gali ypatingai džiaugtis dar vienu – pakabos darbu. Idealus kompromisas tarp sportiškumo ir komforto leidžia A4 vadinti nauju šio segmento lyderiu. Segmento, kuriame aplenktas BMW 3, C klasės „Mercedes-Benz“, nuo jų nedaug atsilieka ir „Lexus IS“, tik šiemet pasirodęs „Jaguar XE“ ar amerikietiškas „Cadillac CTS“, o kitąmet prisijungs ir „Alfa Romeo Giulia“. Čia – tik modeliai, kurie parduodami Lietuvoje.
Išskirtinės naujovės
Nieko nenustebinsi, pasakęs, kad „Audi A4“ montuojami puikūs dyzeliniai ir benzininiai varikliai ar pasaulinis flagmanas – „S Tronic“ automatinės pavarų dėžės. Tuos pačius dalykus, tik kitaip pavadintus, turi ir BMW, ir „Mercedes-Benz“, ir „Jaguar“.
Kuo naujasis „Audi“ gali nustebinti? Vienas pirmųjų į akis, arba tiksliau, į ausis krentančių dalykų, yra garso izoliacija. Kiekvienas naujas A4 turi papildomą ant priekinio stiklo klijuojamą plėvelę, kuri sumažina aerodinaminį ir lietaus sukeliamą triukšmą. Papildomai galima užsisakyti analogiškas triukšmo slopinimo plėveles ant priekinių šoninių stiklų – jų efektą pajusti nesunku. „Audi“ atstovai teigia, kad vien dėl šių plėvelių triukšmas automobilio salono priekinėje dalyje sumažėjo 6 dB.
Triukšmą slopina ir itin mažas aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas – vos 0,23. Tai geresnis rezultatas nei daugelio hibridinių automobilių ir elektromobilių. Gero aptakumo rezultatą pajusti galima ne tik klausantis pašalinių garsų, bet ir matant degalų sąnaudas. Tai yra pirmas 190 AG išvystantis ir daugiau nei pusantros tonos sveriantis automobilis, kuriuo užmiestyje nėra sudėtinga „tilpti“ į 4 litrų šimtui kilometrų dyzelino sąnaudas.
Elektroninių saugumo ir komforto sistemų fronte naujovių nedaug.
Standartinėje „Audi A4“ įrangoje tėra tik pastovaus greičio palaikymo sistema bei automatinio stabdymo sistema, tačiau papildoma įranga suskirstyta itin sumaniai. Parkingo pakete bus keturios vaizdo kameros, projektuojančios 360 laipsnių vaizdą aplink automobilį, „City assistance“ – įvairios įspėjimo sistemos apie kitus eismo dalyvius, „Tour Assistance“ – aktyvi greičio palaikymo sistema, kelio ženklų atpažinimas, automatinis posūkių statumo įvertinimas ir t.t.
Pastaroji sistema verta atskiro paminėjimo. „Audi A4“, remdamasi navigacijos duomenimis, parenka automobilio greitį posūkiuose. Jeigu važiuojate įjungę „autopilotą“ ir artėjate prie stataus posūkio, „Audi“ automatiškai pristabdo, kad posūkio viduryje netektų išvažiuoti prieš eismą arba į šalikelę. Šimtu procentų pasikliauti šia sistema nevertėtų – užteko pravažiuoti Vievis-Semeliškės keliu, kad širdies ritmas pakiltų dvigubai. Maždaug prieš pusę posūkių „Audi“ pristabdo tvarkingai, tačiau likusiuose sugalvoja lėtėti tik posūkio viduryje arba nestabdyti išvis ir toliau lėkti 90 km/val. Pamiršus pačiam paspausti stabdį, suprakaitavusios rankos – garantuotos. Arba dar blogiau.
Kita vertus, tai dar vienas žingsnis link visiškai autonominių automobilių. Jau šiandien „Audi“ gali sekti paskui kitą mašiną užmiestyje – pedalų liesti nebereikia, o rankas nuo vairo nuimti galima ne daugiau nei 5 sekundes (su sąlyga, kad kelias iš abiejų pusių pažymėtas baltomis juostomis – automobilis pats pakoreguoja važiavimo kryptį artėjant link jos).
Kita naujovė – inžinerinė. Praėjus automobilių sunkėjimo madai, atėjo laikas jiems lengvėti. Naujasis „Audi A4“ sveria vidutiniškai 120 kg mažiau nei jo pirmtakas – tai pasiekta dėl naujos „Volkswagen Goup“ naudojamos „MLB Evo“ platformos, kurioje didžiąją dalį sudaro itin stiprus, bet lengvas plienas.
Vis tik svarbiausia naujovė yra kaina. Bazinis „Audi A4“ kainuoja 31 500 eurų, tačiau tokio greičiausiai niekas nėra nusipirkęs – jis neturi net šildomų veidrodėlių. „Metų automobilio 2016“ bandymų konkursui pateiktas A4 kainavo bene dvigubai daugiau – 58 tūkst. eurų, o papildomos įrangos sąraše trūko ne vieno paukščiuko...
Bandyto „Audi A4“ techniniai duomenys | |
---|---|
Variklis | 2.0 TDI, 1968 cm3 |
Pavarų dėžė | Automatinė „S tronic“, 7 laipsnių |
Galia | 190 AG |
Sukimo momentas | 400 Nm |
0-100 km/val. | 7,7 sek. |
Maksimalus greitis | 237 km/val. |
Degalų sąnaudos (mieste/užmiestyje/vidutinės) | 4,8/3,7/4,1 l/100 km |
CO2 emisija | 107 g/km |
Ilgis/plotis/aukštis | 4 726/2 022/1 427 mm |
Kėbulo tipas | Sedanas |
Bagažinės talpa | 480 l |
Masė | 1 555 kg |
Aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas | 0,23 |
Kaina | 58 481 Eur |
Bazinio „Audi A4“ kaina | 31 500 Eur |