Aliuminis automobilių gamyklose bus sutinkamas vis dažniau. Taip, jis turi daug privalumų, tačiau bene pagrindinis iš jų yra tai, kad jis yra žymiai lengvesnis už plieną. Elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai yra pakankamai sunkūs, todėl lengvesni kėbulai yra tikrai pageidaujami. Aliuminis gali padėti juos sukurti.
Problema ta, kad aliuminis yra pakankamai brangus ir ne visai draugiškas aplinkai. Jo kaina, žinoma, tik augs dėl didėjančios paklausos. O štai didelį energijos poreikį galima sutramdyti.
„Audi Hungaria“ uždaro aliuminio tiekimo grandinę ir taip sumažins šiam metalui apdirbti reikalingą energiją. Aliuminis automobilių gamyklą pasiekia dideliuose rulonuose. Aliuminio skarda pjaustoma ir štampuojama į įvairias kėbulo detales. Dėl tokio gamybos proceso lieka nemažai nuopjovų, kurios, žinoma, yra parduodamas metalo perdirbėjams.
Iki šiol daug kur aliuminis yra parduodamas tiems patiems metalų perdirbėjams, kurie surenka ir plieno bei kitų metalų atliekas – taip tiesiog paprasčiau. Aliuminis, žinoma, yra atskiriamas nuo kitų rūšių metalų, išlydomas ir iš jo gaminamos naujos medžiagos.
Dabar „Audi“ savo aliuminio atliekas parduos ne šiaip metalo laužo perdirbėjams, o savo aliuminio tiekėjui, kuris iš jo pagamins pirminės kokybės lakštus ir juos vėl pristatys į „Audi“ gamyklą. Skaičiuojama, kad tai leis sumažinti aliuminio lakštų gamybai reikalingą energiją net 95 proc.
Tik koks skirtumas, kas perdirba aliuminį ir kaip tai padės sumažinti energijos kaštus?
Įsivaizduokite, kad kepate sausainius. Iš tešlos lakšto išpjaunate įvairias formas, o nuopjovas atiduoti perdirbėjui. Perdirbėjas surenka įvairias konditerijos atliekas, todėl jūsų tešlos likutis būna sumaišomas su kitokių sausainių tešla. Galutinis produktas yra tinkamas naudojimui, tačiau nėra toks geras, kokia buvo jūsų tešla. Jei jis bus gryninamas, tam reikės nemažai energijos.
Metalo laužo perdirbėjai surenka įvairius aliuminio lydinius ir juos įprastai perdirba kartu. Aliuminis nėra lygus aliuminiui – skirtingi lydiniai pasižymi skirtingomis savybėmis ir yra tinkami skirtingiems gaminiams. Taigi, toks perdirbtas produktas įprastai yra žemesnės klasės nei pirminis.
Anksčiau „Audi“ aliuminio nuopjovos buvo perdirbamos kartu su kitose gamyklose ir net metalo laužo centruose surinktu aliuminiu. Dabar jis bus perdirbamas atskirai su vieninteliu tikslu pagaminti tuos pačius aliuminio lakštus. Todėl jo nereikės gryninti ar kitaip keisti lydinio metalurginių savybių. Tie antriniai aliuminio lakštai bus lygiai tokios pat kokybės kaip ir pirmieji, todėl metalurginiai ir kokybės kontrolės procesai bus daug paprastesni ir jiems reikės mažiau energijos.