Naujojo „Audi A4“ techninę pažangą įvertins ir draudikai, mažindami mokesčius. Vairuotojus džiugins ergonomiškai suformuota vairuotojo darbo vieta su patogiu vairaračiu, funkcionaliai išdėstytais informatyviais rodmenų ekranais bei valdymo priemonėmis. Vairavimo lengvins, o eismo saugumą didins daugybė išmanių ir puikiai sąveikaujančių vairavimo pagalbininkų, o keleiviams nuobodžiauti neleis puikios junglumo galimybės, sparti interneto prieiga ir neprilygstama garso sistema.
Naujoviškas, tačiau lengvai atpažįstamas dizainas
Naujasis „Audi A4“ ir „A4 Avant“ atrodo žemesnis, platesnis ir masyvesnis už pirmtaką. Jo 4,73 m ilgio ir 1,82 m pločio kėbulas stebina iki šiol neregėtu aptakumu. „Audi“ kėbulų kūrėjai puikiai padirbėjo, nes sedano A4 aerodinaminis koeficientas yra tik 0,23, o nuo jo nedaug atsilieka ir universalas.
Pločio ir žemumo pojūtį dar labiau sustiprina priekyje ir galinėje dalyje pritaikytas vidurio linijos elementas – retas projektavimo sprendimas šiuolaikinėje kėbulų gamyboje. Iš priekio žvilgsnį pasitinka atnaujintos, tačiau atpažįstamos „Singleframe“ stiliaus radiatoriaus grotelės, kurios tapo žemesnės, bet platesnės. Bazinėje komplektacijos automobilyje esantys aukščiausios klasės ksenoniniai žibintai ne tik gražūs, bet ir efektyvūs, pasižymintys puikiais švietimo parametrais.
Dar vienas įdomus priekinės dalies akcentas - papildomai montuojami naujoviški LED arba „Matrix“ LED (pastarieji – su dinamine posūkio indikacijos funkcija) žibintai, puošiantys net ir stovintį automobilį, kai jie yra išjungti. Šviesdami jie suformuoja labai ilgą, šviesų ir saugų šviesos srautą, paversdami LED technologiją dar vienu firminiu markės ženklo elementu.
Pažangių technologijų gausa
„Audi A4“ konstrukcijoje įdiegta daug naujausių technologijų. Didžiausia naujiena tapo iš koncepcinių modelių ir aukščiausios klasės limuzinų perimtas „Audi virtual cockpit“ skaitmeninis rodmenų skydas, „Audi MMI“ borto kompiuterio sąsaja, prie lubų tvirtinamas pagalbinis ekranėlis, daug naujų vairuotojams skirtų „Audi connect“ interneto paslaugų maksimalų junglumą užtikrinanti išmaniojo telefono jungtis, specialus išmaniųjų telefonų skyrelis su įkrovimo funkcija, prabangi „Bang & Olufsen“ garso sistema su erdvinio garso atkūrimo galimybe.
Pirmą kartą „Audi A4“ šeimynoje pritaikyta ir prieigos prie automobilio be raktelio sistema.
120 kg mažesnė automobilio masė
Lyginant su pirmtaku, naujasis „Audi A4“ tapo gerokai lengvesnis. Priklausomai nuo kėbulo tipo ir pasirinkto variklio, naujojo automobilio masė - iki 120 kg mažesnė. Tad naujojo „Audi A4“ kėbulas dabar yra vienas iš lengviausių savo klasėje. Šių puikių rezultatų leido pasiekti tikslinis lengvų lydinių naudojimas, kai kiekvienam konkrečiam kėbulo ar rėmo elementui parenkamas savas lengvas lydinys, geriausiai atitinkantis tos dalies inžinerinius parametrus – veikiančias apkrovas, būtiną atsparumą, standumą ir pan. Naujasis kėbulas stebina ne tik aptakiomis formomis, lengvų lydinių gausa, bet ir išskirtiniu erdvumu bei puikia garso izoliacija.
Elektra varstomas „Audi A4 Avant“ bagažinės gaubtas
Universalo „Audi A4 Avant“ bagažinės talpa – net 505 l. Nulenkus galinių sėdynių atlošą, suformuojama 1510 l tūrio krovinių erdvė.
Bazinėje „A4 Avant“ komplektacijoje numatytas elektra varstomas bagažinės dangalas ir gaubtas. Papildomai galima užsisakyti bagažinės gaubto valdymo jutiklį.
„Audi virtual cockpit“ ir MMI
Vos pravėrus priekines dureles ir atsisėdus ant vairuotojo arba šalia jo sėdinčio keleivio sėdynės, žvilgsnį prikausto dvi stambios naujovės. Tai skaitmeninis „Audi virtual cockpit“ rodmenų skydas (tiekiamas pagal užsakymą) ir 12,3 colio įstrižainės „Audi MMI“ borto kompiuterio daugiafunkcinis lietimui jautrus ekranas. Tradicijas puoselėjančius vairuotojus nudžiugins ir bazinėje komplektacijoje esantis įprastas analoginis rodmenų skydas, kurio rodmenys patogiai išdėstyti ir gerai įžiūrimi.
MMI valdymo sąsaja apjungia įvairias borto kompiuterio, automagnetolos, navigacinės sistemos ir daugiafunkcinio valdiklio funkcijas. Visas MMI galimybes galima valdyti jutikliniu ekranu, daugiafunkciniu valdikliu, jutikline daugiafunkcinio valdiklio sritimi, balso įvesties komandomis ir keletu įprastų valdymo priemonių. MMI primena išmaniojo telefono sąsają, todėl yra nesudėtinga, greitai įsisavinama ir intuityviai suprantama.
Galingas borto kompiuteris
MMI borto kompiuterio ir navigacinės sistemos „širdis” – galinga antrosios kartos modulinės platformos valdymo plokštė su plačiomis modernizavimo ir plėtros galimybėmis.
Užsisakę padidinto funkcionalumo MMI Navigation plus sistemą, jos komplektacijoje aptiks ir specializuotą Audi connect junglumo plokštę, užtikrinančią A4 ir A4 Avant automobilio prijungimą prie interneto sparčiaisiais LTE standarto mobiliojo ryšio tinklais. Ši plokštė automobilyje suformuoja Wi-Fi belaidžio tinklo prieigos tašką, kuriuo naudodamiesi vairuotojas ir keleiviai įgyja prieigą prie interneto bei specializuotų Audi connect paslaugų.
Turintiems iOS ir „Android“ išmaniuosius įrenginius „Audi“ sukūrė prieigos prie MMI sąsajos programėlę. Ja naudodamiesi gale sėdintys keleiviai įgys galimybę valdyti kai kurias informacinės ir pramoginės sistemos funkcijas, pvz., navigacijos sistemai pasiūlyti naują kelionės tikslą, įjungti ar išjungti oro kondicionierių, padidinti arba sumažinti įrašo garsą ir pan.
Galingi 4 ir 6 cilindrų varikliai
Vokietijoje siūlomų „Audi A4“ arba „A4 Avant“ variklių asortimentą pradžioje sudarys 7 visiškai nauji varikliai – trys benzininiai TFSI ir 4 dyzeliniai TDI. Kitose Europos šalyse variklių gama bus panaši, vėliau, tikėtina, ji bus dar labiau išplėsta. Variklių išvystomas galingumas nuo 110 kW (150 AG) iki 200 kW (272 AG).
Lyginant su pirmtakais, naujųjų variklių galia išaugo, bet degalų sąnaudos vidutiniškai sumažėjo net iki 21 proc. Sumenko ir tarša. Štai, pavyzdžiui, A4 2.0 TDI ultra sedanas 100 km kelio sunaudoja tik 3,7 l dyzelino, o į aplinką išmeta tik 95 g/ km CO2.
Toks pat „A4 Avant“ universalas sudegina atitinkamai 3,8 l dyzelino, o į aplinką išmeta 99 g/km CO2.
Visi varikliai pasižymi nepriekaištinga galia, aukštu energiniu efektyvumu ir neprilygstamai sklandžia eiga. Pageidaujantiems daugiau sportiškumo, gamintojai rekomenduoja rinktis 6 cilindrų 3.0 TDI variklius.
140 kW (190 AG) galios 2.0 TFSI ultra variklyje pritaikytas visiškai naujas degimo būdas, užtikrinantis beprecedentinį energinį efektyvumą. Šis benzininis galiūnas 100 km kelio sunaudoja tik 4,8 l benzino ir aplinką išmeta tik 109 g/ km CO2. Toks pat „A4 Avant“ universalas sunaudoja atitinkamai 5,0 l benzino ir į aplinką išmeta 114 g/ km CO2.
Gamintojai tikina, kad šiek tiek vėliau „Audi A4“ variklių šeimyną papildys ir suspaustomis gamtinėmis arba sintetinėmis dujomis varomi 140 kW (190 AG) pajėgumo g-tron ir įvairių konstrukcijų įkraunami hibridai.
„S tronic“, „tiptronic“ ir mechaninė pavarų dėžės
„Audi A4“ gali būti komplektuojamas 6 laipsnių mechanine pavarų dėže, 7 laipsnių automatizuota „S tronic“ arba net 8 laipsnių automatine „tiptronic“.
Automatinėse transmisijose numatytas degalus taupantis saviriedos režimas. Automobilių su galingiausiais 6 cilindrų TDI varikliais savininkams bus suteikta galimybė užsakyti sportinį galinės ašies diferencialą ir „Audi drive select“ automatinę automobilio parametrų suderinimo sistemą.
Neprilygstamas dinamiškumas
Lyginant su pirmtaku, naujojo A4 galia bei dinamiškumas labai išaugo, o degalų sąnaudos - sumažėjo.
Visiškai naujos konstrukcijos ratų pakaba užtikrina patogų bei komfortišką važiavimą net ir nelygia kelio danga, efektyviai švelnindama kelio nelygumus. Papildomą vairavimo patogumą suteikia dinaminis vairo stiprintuvas, automatiškai paderinantis savo veikimą priklausomai nuo automobilio greičio ir vairo pasukimo kampo.