„Audi Q7“ galios nebereikia – vokiečiai pirmenybę teikia komfortui

Prestižiniai automobilių gamintojų modeliai pasižymi ilgaamžiškumu: ne vienas „premium“ gamintojo visureigis ar sedanas buvo gaminamas 10 ar daugiau metų, kol sulaukė naujo įpėdinio. Vienas tokių – „Audi Q7“, visame pasaulyje graibstytas 2006-2015-ais metais. Šiemet atėjo metas atsinaujinti, ir panašu, kad „Audi“ naująjį Q7 vėl gamins dešimt metų. Nes tai tiesiog labai geras automobilis.
Naujoji „Audi Q7“
Naujoji „Audi Q7“ / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.
Temos: 2 Audi „Audi Q7“

„Audi“ atsisakė pretenzijų sukurti sportišką visureigį – tegul tuo užsiima BMW. „Audi“ žvilgsnis nukrypo į komfortą bei ekonomiją ir tą pastebėti nesunku: naujasis Q7 yra pasakiškai tylus automobilis. Su kitais prabangiais sedanais ir visureigiais jį reikėtų lyginti tik pasitelkus decibelų matuoklį, bet galima lažintis, kad prabangaus „Audi“ visureigio salonas, vertinant pagal garso izoliacijos lygį, patektų tarp penkių geriausių Lietuvoje parduodamų automobilių. 

Naujasis „Audi“, vertinant pagal salono erdvę, taip pat yra didžiausias savo klasėje, kurioje rungtyniauja BMW X5, „Volvo XC90“, „Porsche Cayenne“, „Mercedes-Benz GL“ ir „Range Rover“. Rimti konkurentai ir rimtas titulas.

Tai – ne vienas dalykas, kuriuo gali pasigirti naujausias vokiškas prabangus visureigis, nemažai detalių besidalijantis su „Volkswagen Touareg“ ir „Porsche Cayenne“. 

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Naujoji „Audi Q7“
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Naujoji „Audi Q7“

Kaina didėja sparčiai

„Audi“ labiau nei kiti „Premium“ segmento gamintojai pasižymi komplektacijų ir įrangos įvairove. Tai sukelia dvejopus jausmus: pavyzdžiui, pradinė Q7 kaina yra 62 500 eurų (rugsėjį, pradėjus montuoti naują 160 kW dyzelinį variklį, kaina mažės iki 60 500 Eur), kas nėra daug tokios klasės modeliui. Tačiau pasižiūrėjus į bandomojo modelio kainoraštį, jame šviečia 100 tūkst. eurų suma. Audi.lt pažaidus su automobilio įrangos konfigūratoriumi, netrunki pasiekti 120 tūkst. eurų. O tai jau daug.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Naujoji „Audi Q7“
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Naujoji „Audi Q7“

62 500 eurų kainuoja palyginti nedaug įrangos turintis „Audi Q7“: netgi „Audi A3“ gali būti sukomplektuotas geriau. Lygiai taip pat „Audi A3“ kaina prasideda nuo 21 110 eurų, tačiau pridėjus šiame automobilyje įmanomus patobulinimus ji pasiekia 57 tūkst. eurų.

Kainų žirklės pas „Audi“ labai plačios, ir tai yra geras dalykas perkant naują automobilį. Kiek blogesnis norint jį parduoti po ketverių-penkerių metų, kadangi naudoto automobilio rinkos vertei didžiausią įtaką daro ne jo komplektacija ar smulkūs šimtus eurų kainuojantys dizaino elementai, o jo kilometražas ir būklė. 

Galios nebereikia

„Audi Q7“ žengė į aukštesnio komforto zoną ir atsisakė dalies sportiškumo: Lietuvoje parduodami Q7 gali būti komplektuojami su dviem varikliais - dyzeliniu 3.0 TDI (272 AG) ir benzininiu 3.0 TFSI (333 AG). Nuo rugsėjo Q7 bus galima užsisakyti su ekonomiškesniu 3,0 l darbinio tūrio TDI agregatu, išvystančiu 218 AG. Visi Q7 yra varomi keturiais ratais bei turi automatines 8 laipsnių pavarų dėžes.

Kažko trūksta? Galingo variklio. Ankstesni „Audi Q7“ turėjo 6 litrų darbinio tūrio V12 TDI, 4,2 l darbinio tūrio V8 TFSI, o dabar visureigis turi tik 3 skirtingas jėgaines. Reikia galingo naujo visureigio? Eikite į kitų gamintojų pardavimų salonus – egzistuoja dar tokie modeliai kaip BMW X5 M bei „Range Rover Sport“, kurie geriau patenkins aštuonių cilindrų garsą vertinančių piliečių ambicijas.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Naujoji „Audi Q7“
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Naujoji „Audi Q7“

Nevertėtų galvoti, kad „Audi Q7“ yra lėtas automobilis. Net su silpniausiu, 218 AG išvystančiu varikliu, Q7 nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 7,1 sek. – tai geresnis rezultatas nei 49 iš 50 Vilniaus gatvėse judančių transporto priemonių. Galingesnio, 272 AG išvystančio TDI rezultatas – 6,3 sek.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Naujoji „Audi Q7“
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Naujoji „Audi Q7“

Tuo pačiu negalima sakyti, kad Q7 prarado visas užuominas į sportiškumą. Netgi priešingai: jo valdymo savybės yra šviesmečiu geresnės nei senajame dėl paprastos priežasties – naujasis yra lengvesnis. „Audi Q7“ numetė beprotiškai daug svorio – vidutiniškai 250 kg, o tikslūs dietos rezultatai priklauso nuo įrangos ir variklio. To priežastis – daug aliuminio automobilio konstrukcijoje ir tobulesni varikliai. Valdymo savybėms ir komfortui dieta atsiliepia ypač teigiamai.

Naujasis įmonės požiūris į komfortą puikiai atsiskleidžia įjungus „Comfort“ pakabos režimą: net „betonkė“ Vilnius-Molėtai atrodo mažiau duobėta nei biuro koridorius. Netgi ir pavarų perjungimas vyksta švelniai ir neskubiai – staigiai spustelėjus akceleratorių iki dugno, automobilis tarsi paklausia „Ar tu tikrai to nori?“ ir po neilgos pauzės įjungia žemesnę pavarą. Kita vertus, ta neilga pauzė gali būti nervinanti žinant, kaip sparčiai gali dirbti „Audi“ DSG pavarų dėžė.

Ironiška, bet tai yra vienintelė vieta, prie kurios galima prisikabinti naujame „Audi Q7“: lėtas pavaros žeminimas važiuojant „Comfort“ režimu. Turint galvoje, kad egzistuoja „Dynamic“, „Individual“ ir dar keli pakabos, pavarų dėžės bei variklio darbo režimai, pasižymintys eiklesne reakcija į vairuotojo judesius, tas vienintelis trūkumas skamba juokingai. 

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Naujoji „Audi Q7“
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Naujoji „Audi Q7“

Erdviausias klasėje

Daugelis septynias vietas turinčių automobilių keiksnojami už tai, kad trečioje sėdynių eilėje gali tilpti tik naminiai gyvūnai. Vokiečiai stebuklo čia nepadarė, tačiau progresą pajausti nesunku. Naujasis „Audi Q7“ yra trumpesnis už pirmtaką 37 mm, siauresnis 15 mm, turi 8 mm trumpesnę ratų bazę, tačiau yra 12 mm aukštesnis. Tai nereiškia, kad salono erdvė sumažėjo – netgi priešingai, padidėjo. 

Neverta vardinti visų skaičių, bet „Audi Q7“ vertinant pagal vietą kojoms, galvai ir kitus salono erdvės parametrus pirmauja prieš visus savo tiesioginius konkurentus – „Volvo XC90“, BMW X5 ar „Porsche Cayenne“. 

Skirtumai, žinoma, yra kelių milimetrų dydžio, tačiau ir lenktynėse pirmas finišo liniją kirtęs sportininkas neretai tą padaro vos puse sekundės greičiau nei antras, tačiau vis tiek yra nugalėtojas. Taip pat ir čia – automobilių gamintojai kovoja dėl kiekvieno milimetro, arklio galios ar gramo anglies dvideginio, kad tik jų modelis būtų kažkuo geresnis už konkurentus.

„Audi“ šiandien laimi ne tik milimetrų, bet ir ekonomiškumo, erdvumo bei komforto kovą, tačiau sportiškumo ir galios varžybose šis visureigis velkasi prie paskutiniųjų.

Bandyto „Audi Q7“ techniniai duomenys
Variklis  3.0 TDI V6
Darbinis tūris 2 967 cm3, su turbina
 Pavarų dėžė Automatinė, 8 laipsnių
Transmisija 4 varomi ratai
 Galia 272 AG
Sukimo momentas 600 Nm
 0-100 km/val. 6,5 sek.
Maks. greitis 234 km/val.
Degalų sąnaudos (miestas, užmiestis, vidutinės) 6,4/5,6/5,9 l/100 km
CO2 emisija 153 g/km
Sėdimos vietos 7
Ilgis/plotis/aukštis 5 052/1 968/1 741 mm
Ratų bazė 2 994 mm
Minimalus apsisukimo skersmuo 12,4 m
Bagažinės talpa 770-1955 l
 Masė 2 060 kg
Maksimali leistina masė  2 940 kg
Maksimali tempiama masė 2 800 kg
Padangos 255/60 R18
Kaina  100 082 Eur
Bazinio automobilio kaina 60 050 Eur

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų