Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Audi“ sukūrė naują automobilių dažymo būdą – vienu metu automobilis bus nudažomas dviem spalvomis

Jūs tikriausiai pastebėjote, kad kai kurie automobiliai yra dažomi dviem spalvomis. Pavyzdžiui, „Audi A1“, „Volvo XC40“ ir „Citroen C1“ stogai su atramomis ir apatinė automobilio dalis gali būti nudažyti skirtingomis spalvomis. Toks dažymas reikalauja daug laiko, tačiau „Audi“ sugalvojo metodą, kuris leidžia automobilį vieno proceso metu be jokio maskavimo nudažyti dviem spalvomis iš karto.
Pirmoji „Audi“ gamykla Ingolštate
Pirmoji „Audi“ gamykla Ingolštate / „Audi“ nuotr.

Automobilių dažymas gamyklose perėjo kelias vystymosi stadijas. Tikriausiai sunku patikėti, tačiau automobilių gamybos aušroje kėbulai buvo dažomi teptukais. Kiek vėliau darbininkai ėmė naudoti purškiamus dažus – dažai sluoksnis po sluoksnio buvo užpurškiami pasitelkus suslėgtą orą. Dabar šį darbą itin tiksliai atlieka robotai, tačiau kartais žmonių įsikišimas vis tiek yra būtinas, ypač kai automobilis dažomas dviem spalvomis.

Purškiamų dažų srovė nėra koks tikslus lazerio spindulys – norint nudažyti iki linijos, reikia tą liniją peržengti. Aplink dažų srautą susidaro migla – mažyčiai dažų lašeliai, kurie taip pat gula ant paviršiaus. Tai reiškia, kad norint automobilį padengti dviem spalvomis, pirmiausia robotai turi nudažyti pusę automobilio, o tada darbininkai turi užmaskuoti nudažytą dalį popieriumi ir specialia juosta, kad paviršius nebūtų paženklintas kitos spalvos dažais.

Savaime aišku, toks procesas yra brangus ir reikalaujantis daug laiko. Tiesą sakant, tiek laiko, kad kelis dešimtmečius dviejų spalvų automobiliai buvo beveik išnykę, tačiau dabar jie vėl ateina į madą.

„Audi“ sukūrė naują metodą

„Audi“ išrado naują automobilių dažymo dviem spalvomis metodą, kuriam nereikia žmogaus įsikišimo ir dviejų žingsnių proceso. Visų pirma, lazeriu pažymima riba, skirsianti būsimas spalvas. Robotas atpažįsta lazerio paliktą žymę ir ją interpretuoja kaip ribą. Tuomet itin maža dažų srove padengiamas paviršius, esantis arčiausiai šios ribos. Šis dažų srautas yra toks plonas ir tikslus, kad jokia migla nesusidaro, o paviršius nudažomas milimetrų tikslumu. Galiausiai, toliau nuo ribos esantys paviršiai dažomi įprastai, kai nebėra pavojaus užteršti nudažytas kėbulo vietas nenumatytos spalvos dažais.

Iš pradžių technologija bus bandoma vienoje dažymo kameroje Ingolštato gamykloje. Tačiau jau kitais metais norima šį procesą įgyvendinti visose gamyklose. Tai turės privalumų ir gamintojui, ir pirkėjams.

„Audi“ sutaupys medžiagų. Taip dažant automobilius nereikės maskavimui skirto popieriaus ir juostos. Kartu su šiomis medžiagomis anksčiau būdavo išmetama ir šiek tiek dažų – jų dabar taip pat pavyks sutaupyti. Kadangi nereikės žmogaus įsikišimo, automobiliai bus dažomi greičiau. Jei procesas tikrai bus toks patikimas, pirkėjai gali tikėtis sulaukti naujų dažų schemų pasiūlymų ir daugiau dvispalvių automobilių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų