Primename, kad, anot „Žinių radijo“ (remiantis šaltiniais užsienyje) skelbtos informacijos, tuo metu, kai automobilių gamintojai deda visas pastangas ir investuoja kone visus savo pelnus į elektromobilių gamybą ir konstravimą, pirkėjai visai neskuba jų įsigyti. Dėl to jau kenčia daugelis gamintojų, o kai kurios mažos įmonės, vadinamos startuoliais, netgi bankrutuoja.
Pavyzdžiui, Vokietijoje pernai elektromobilių paklausa mažėjo 16 proc, kai gamyba didėjo maždaug penktadaliu, užsipildė gamyklų sandėliai ir kai kurioms jų, jeigu tendencija išliks, greitai teks stabdyti gamybos konvejerius.
Kiek tiesos teiginiuose apie sumažėjusį elektromobilių populiarumą ir tirpstančią paklausą?
Justas Nekrošius: pardavimai sumažėjo po ilgo augimo
Pasak elektromobilumo eksperto Justo Nekrošiaus, elektromobiliams skiriamas didelis dėmesys, todėl kiekvienas pokytis atkreipia dėmesį.
Iš tiesų, 2023 m. gruodžio mėnesį elektrinių automobilių pardavimai Europoje pirmą kartą sumažėjo nuo 2020 metų balandžio besitęsusio augimo. „Mano nuomone, išvadų darymui reiktų ilgesnio laikotarpio – bent pusės metų“, – komentuoja „Volkswagen“ prekės ženklo atstovas.
Eksperto teigimu, Lietuvoje 2023 metais elektriniai automobiliai sudarė 7,6 proc. rinkos ir kiekvienais metais nuo 2019 metų kai jų dalis buvo vos 0.4 proc. šio tipo automobiliai demonstravo įspūdingus augimus, kurie negali tęstis amžiniai.
Kas turi įtakos elektromobilių populiarumui
Elektromobilių populiarumui įtakos turės naujų modelių pasirodymas, ypač mažesniame kainų segmente.
„Elektromobilių populiarumas skiriasi įvairiose šalyse. Pavyzdžiui, šnekėjau su Suomijos kolegomis, ten jie turėdami 3 kartus didesnę rinką planuoja parduoti naujųjų Volkswagen ID.7 net 50 kartų daugiau nei mes Lietuvoje – ten tarnybinių elektrinių automobilių segmentas ypač populiarėja“, – komentuoja J.Nekrošius.
Su elektromobiliais, panašu, kaip ir su dauguma socialinių reiškinių – koks pradinis požiūris: jei nesi elektromobilių entuziastas, dėmesys kreipiasi į žiemą sumažėjusią paklausą, didelius sandėlius, gamintojų problemas, jei esi elektromobilių entuziastas – matai neišvengiamą Europos jau pasirinktą „žaliąjį kursą“ ir ankščiau ar vėliau didelio elektromobilių kiekio didėjimą, sakė ekspertas.