Augantys dviračių pardavimai
Dviračių parduotuvės vadovas teigia, kad 2020 metais, lyginant su 2019, dviračių pardavimai augo daugiau nei 200 proc.
„Panaši tendencija persikėlė ir į 2021-uosius, bet pardavimus pristabdo sutrikęs tiekimas iš Azijos. Tačiau tai leido suaktyvėti naudotų dviračių rinkai, taigi bendrai matomas ženklus dviratininkų pagausėjimas. Sparčiausiai didėjo laisvalaikio dviračių paklausa, ypatingai kalnų dviračių. Bet matyti bendras augimas ir kitų tipų. Mažėjant dviračių pasiūlai, dažnai net nebesirenkamas norimas modelis, o perkama tai, kas yra vietoje“, – apie tendencijas pasakoja Ignas Lasauskas, „Ponas dviratis“ parduotuvės vadovas.
Dviračių nuostoliai viršija 100 tūkst. eurų
Draudikai pastebi ir kitą tendenciją – dviračių vairuotojų patirti nuostoliai 2020 metais kainavo daugiau nei 2019 metais.
„Lyginant paskutinius dvejus metus, 2020 matome, kad nuostolių suma buvo daugiau nei 107 tūkst. eurų, o 2019 metais viršijo 88 tūkst. eurų sumą. Taigi dviračių mėgėjai kasmet susiduria su vis didesnėmis išlaidomis.
Didžiausius nuostolius atneša vagystės – pernai nuostolių suma, kai pavagiami dviračiai ar jų dalys, viršijo 50 tūkst. eurų. Šiais metais vagių padaryti nuostoliai dviračių turėtojams jau siekia beveik 8 tūkst. eurų“, – apie žalų tendencijas pasakoja „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento vadovas Artūras Juodeikis.
Anot Artūro Juodeikio, pernai daug žalos atnešė ir ugnis – vien tik dviračių nuostoliams padengti buvo skirta daugiau nei 24 tūkst. eurų. Nutinka ir piktavališkų dviračių sugadinimų – suma 2020 metais viršijo 5 tūkst. eurų.
„Savo turtą vertėtų saugoti, prirakinti, atsakingai įvertinti, ar dviračiai nepasiekiami vagišiams, piktavaliams, kurie linkę gadinti kitų žmonių asmeninį turtą“ , – teigia „Lietuvos draudimo“ atstovas.
Artūras Juodeikis atkreipia dėmesį ir į asmens civilinės atsakomybės draudimą, kuomet dviratininkai padaro žalos tretiesiems asmenis – tiek žmonėms, tiek jų turtui. Anot jo 2020 metais tokių nuostolių suma viršija 7 tūkst eurų.
„Labai svarbu atkreipti dėmesį ne tik į savo, bet ir į aplinkinių saugumą. Dviratis yra transporto priemonė, kaip automobilis ar motociklas, todėl privalu laikytis kelių eismo taisyklių, kelių ženklinimo“, – apie saugumą kelyje teigia draudikų atstovas.
Saugumas pirmiausia
A.Juodeikis primena, kad išvengti atveju galime laikydamiesi taisyklių, rūpindamiesi savo ir kitų eismo dalyvių saugumu.
„Mieste, važiuodamas pro pėsčiąjį, dviratininkas turi važiuoti greičiu, kuris artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3–7 km/h). Važiuojant greičiau, rizika patekti į eismo įvykį padidėja ne tik pačiam dviratininkui, bet ir aplinkiniams. Taip pat, prieš bet kurį manevrą reikėtų įspėti ir šalia esančius pėsčiuosius, automobilių vairuotojus, prieš pėsčiųjų perėją sulėtinti greitį, per ją dviratį persivaryti. Ne mažiau svarbi ir pati transporto priemonė, reiktų kaskart patikrinti, ar dviračio atšvaitai yra pritvirtinti tvarkingai, veikia lempos ir ar pats dviratis yra tvarkingas, veikia stabdžiai. Taip pat asmenims iki 18 metų važiuojant dviračiu būtina dėvėti šalmą“, – apie saugumą ir kaip išvengi nelaimių pasakoja „Lietuvos draudimo“ atstovas.