„Auresa“ eko žygio dalyviai važiavo dar ekonomiškiau nei deklaruoja „Toyota“ gamintojas

Šeštadienio rytą Panevėžyje buvo duotas startas „Auresa“ eko žygiui. Šiose ekonomiško vairavimo varžybose jėgas išmėgino „Toyota“ atstovybės Panevėžyje UAB „Auresa“ klientai, vairuojantys hibridinius automobilius. Jų laukė beveik 400 km maršrutas, o laimėtojus čia lėmė mažiausios degalų sąnaudos.
Renginio akimirka
Renginio akimirka / Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr.

Daugiausiai naujų automobilių Panevėžyje parduodanti, „Toyota“ prekės ženklą atstovaujanti UAB „Auresa“ šeštadienį savo klientus, kurie įsigijo hibridinius automobilius, pakvietė į eko žygį.

Jame dalyviams reikėjo pademonstruoti savo sugebėjimus vairuojant ekonomiškai. Į kvietimą sudalyvauti varžybose atsiliepė 35 „Auresa“ klientai, kurie pagal vairuojamus modelius buvo suskirstyti į tris klases.

Vaizdingas maršrutas Aukštaitijoje

Organizatoriai dalyviams pateikė 367 km ilgio maršrutą, nusidriekusį gražiausiomis Aukštaitijos regiono vietomis. Distancijos kelio knygą sudarė garsus keliautojas ir lenktynininkas Aidas Bubinas, o varžybų kontrolė buvo patikėta įvairiuose ralio ir ralio-reido renginiuose teisėjaujančiam Mariui Liubartui.

„Tai ilgai organizuotas, ilgai planuotas renginys. Norėjome, kad mūsų klientai įsitikintų ir pabandytų, kaip ekonomiškai galima važiuoti su įvairiais „Toyota“ modeliais – ar tai būtų „Prius“, ar „Highlander“. Visiems dalyviams numatyta ta pati trasa, todėl čia bus galima pasitikrinti savo sugebėjimus vairuoti ekonomiškai ir pamatyti, kaip sekasi kitiems, vairuojantiems analogiškus modelius. Mes norime, kad mūsų klientai išmoktų kuo ekonomiškiau vairuoti. Kuo ekonomiškesnis vairavimas - tuo mažiau teršiama aplinka, tausojama gamta“, - prieš startą sakė UAB „Auresa“ generalinis direktorius Marius Goštautas.

Renginys startavo Panevėžyje, kur ryte visi dalyviai susitiko degalinėje. Čia varžybų vadovas Marius Liubartas visiems ekipažams pripylė sklidiną baką degalų, įteikė kelio knygą ir išlydėjo į startą. Įveikti 367 km maršrutą dalyviams buvo skirtos 8 valandos, tad čia skubėti tikrai nereikėjo. Daugiau dėmesio buvo galima skirti ekonomiško vairavimo strategijai.

Per dieną dalyviai aplankė Vabalninką, Biržus, Rokiškį, Obelius, Uteną, Molėtus, Alantą, Anykščius bei galiausiai finišavo Panevėžyje, kur jų vėl laukė varžybų vadovas Marius Liubartas. Toje pačioje degalinėje, iš tos pačios kolonėlės degalų pistoleto į kiekvieno dalyvio „Toyota“ degalų baką buvo pilamas benzinas iki pirmo spragtelėjimo.

Pagal tai ir buvo išaiškinta, kuris ekipažas šiame maršrute parodė mažiausias degalų sąnaudas. Kol vyko rezultatų skaičiavimas, varžybų dalyviai galėjo atsigaivinti „Suliko“ mineraliniu vandeniu bei pasistiprinti gruziniška duona bei restorano „Vasaris“ pagamintais šašlykais, kepamais „Kamado Bono“ kepsinėse.

Sąnaudos pranoko gamintojo deklaracijas

Suskaičiavus rezultatus paaiškėjo renginio nugalėtojai ir prizininkai. Visi jei apdovanoti „Vasario“ šašlykais, „Suliko“ mineraliniu vandeniu bei „Kamado Bono“ kepsninėmis.

Jungtinėje klasėje, kurioje varžėsi „Toyota RAV4“, „Toyota Camry“ bei „Toyota Highlander“ automobiliais važiavę ekipažai, nugalėtojais tapo Visvaldas ir Jovita Matkevičiai. Jie su „Toyota Camry“ automobiliu užfiksavo 3,48 l/100 km degalų sąnaudas. Antrąją vietą iškovojo „Toyota RAV4“ hibridu startavęs Artūro ir Luko Senionių duetas. Jie lyderiams nusileido vos 0,19 litro. Trečioje vietoje pasirodymą baigė Martynas Frankas su Mariumi Mockūnu. Jie su „Toyota RAV4“ nuo antrosios vietos atsiliko vos 0,04 litro.

„Auris“, „Corolla“ ir „Prius“ modelius jungiančioje klasėje geriausią rezultatą užfiksavo Dariaus ir Kristinos Januškevičių šeima su „Prius“. Jie 367 km maršrutui įveikti sunaudojo 12,5 litro degalų, o tai reiškia 3,41 l/100 km degalų sąnaudas. 3,67 l/100 km sunaudojo ir antrąją vietą laimėjo Renaldas ir Lina Gervickai su „Corolla“, o trečiosios vietos prizus susižėrė Vladimiras Nekrasovas ir Vytautas Minikauskas, važiavę „Auris“ hibridu ir užfiksavę 3,85 l/100 km sąnaudas.

Didžiausia intriga virė „C-HR“ modelių klasėje, kur startavo net 15 dalyvių. Čia geriausią rezultatą pademonstravo Donatas Čepė, kuris šiose varžybose nusprendė startuoti be šturmano. Taigi, jam teko ir vairuoti, ir naviguoti, ir strateguoti vienam. Tačiau šis dalyvis ne tik triumfavo savo klasėje, bet ir išplėšė pergalę absoliučioje įskaitoje. Jo vairavimo efektyvumas buvo pribloškiantis. Donato Čepės vairuojamas hibridinis„C-HR“ šimtui kilometrų sunaudojo vos 3,07 litro degalų. Toks skaičius net vienu litru lenkia paties „Toyota“ gamintojo deklaruojamas degalų sąnaudas atliekant ekonomiškumo bandymus laboratorijoje, o gamintojo bandymus realiomis sąlygomis Donato Čepės važiavimas pranoksta ir dar daugiau.

Po finišo Donatui Čepei buvo įteiktas didysis prizas – „Kamado Bono Grande“ kepsninė, „Suliko“ mineralinis vanduo bei „Vasario“ šašlykai. Nugalėtojas pasakojo, kad tokio pasirodymo nesitikėjo.

„Šį automobilį turiu pusantrų metų. Man visuomet buvo įdomu važiuoti ekonomiškai, siekti kuo mažesnių degalų sąnaudų, bet tikrai nesitikėjau, kad galiu laimėti varžybose. Tokiame renginyje dalyvavau pirmą kartą. Pirmą sykį mačiau ir kelio knygą. Neturėjau ir šturmano, tai teko suktis vienam. Manau, kad laimėti man padėjo turimos žinios apie ekonomišką vairavimą ir gerai pažįstamas automobilis, kuris tikrai labai taupus“, - sakė Donatas Čepė.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka

Antrąją vietą „C-HR“ klasėje iškovojo Tadas Baranauskas ir Donatas Jatužis. Jie distanciją įveikė su vidutinėmis 3,23 l/100 km degalų sąnaudomis. Nuo jų vos 0,04 l. atsiliko ir trečiąją vietą laimėjo Mindaugas ir Irena Petrauskai.

Renginys nepraėjo ir be papildomos nominacijos daugiausiai degalų sunaudojusiam ekipažui. Šį titulą laimėjo Žydrūnas Tamulionis, vairavęs naująjį „Highlander“ modelį. Jo rezultatas – 6,71 l/100 km. Dalyviui prizą įsteigė „Panevėžio kredito unijos“ vadovas Kazimieras Antanynas. Nominacijos laimėtojui įteiktas metinis individualaus seifo nuomos dovanų kuponas.

Varžybų organizatorius, UAB „Auresa“ generalinis direktorius Marius Goštautas po renginio tvirtino, kad šiemet debiutavęs eko žygis be jokios abejonės taps tradiciniu, kuriame jėgas ekonomiško vairavimo disciplinoje vėl galės išmėginti visi šios įmonės klientai, įsigiję hibridinius „Toyota“ automobilius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis