Skraidantis kilimas 1001 nakties pasakose išrastas ne Prancūzijoje. Tačiau prancūzai teigia, kad jų „Citroën C5 Aircross“ yra būtent ta pasakiška transporto priemonė jų automobilių gamoje.
Stebinantis „minkštumu“ hibridas
Tiesą sakant, 4,50 metro ilgio visureigis per mūsų bandomąjį važiavimą taip švelniai lingavo spyruokliuodamas per įdubimus, kad keleiviai galėjo patikėti, jog sklendžia asfaltuotu keliu. Net ir važiuojant prastu keliu beveik nejusti nelygumų sukeliamų vargų.
Neramus „Aircross“ tampa, kai tenka važiuoti greitai besikeičiančiais vingiais. Tada jis pradeda siūbuoti, o daugiau kaip 1,8 tonos svoris nemaloniai veržiasi į išorę. Itin nesmagu, kai nesant įjungtam sportiniam režimui susiduriama su visiškai nesipriešinančiu vairo mechanizmu, kuris nepadeda lengviau įveikti posūkius.
Citroën C5
Aircross Hybrid 225
- Sistemos galia 224 AG
- Vien tik elektra įveikiamas atstumas (testuojant) 48 km
- Kaina – nuo 43 990 eurų
Taigi minkštasis prancūzas nėra nei visureigis, nei sportinis automobilis, nors jis ir turi viską, ko reikia. Kaip įkraunamas hibridinis automobilis jis džiugina savo sistemos bendra galia – 224 AG ir didžiausiu sukimo momentu – 360 Nm.
Tačiau keturių cilindrų 1.6/181 AG variklis ir elektrifikuotas 110 AG jo kolega elgiasi santūriai: iki 100 km/val. įsibėgėja per 8,9 sekundės ir gali pasiekti maksimalų 225 km/val. greitį. Tiesa, toks greitis yra tikras 13,2 kWh baterijos įkrovos žudikas, t. y. ji akimirksniu bus išeikvota. Beje, degalų sąnaudos važiuojant hibridiniu režimu yra 5,6 l benzino 100 km kelio.
Kadangi mažiausiai 43 990 eurų kainuojantis C5 Aircross yra įkraunamas hibridinis modelis, tai kai tik įmanoma jis, suprantama, turėtų būti varomas elektra.
„Citroën“ gamintojas žada, kad vienu įkrovimu galima nuvažiuoti 61 kilometrą, tiesa, mums bandomojo važiavimo metu pavyko įveikti tik 48 km, o energijos sąnaudos siekė 22,5 kWh/100 km.
Standartiškai šis automobilis įkraunamas 3,7 kW galios įkrovimo stotelėse, o prijungus prie buitinio lizdo procesas užtrunka septynias valandas. Jei reikia, taip pat galima pasirinkti ir integruotą 7,4 kW įkroviklį, kuris įkrovos laiką viešoje kintamosios srovės įkrovimo stotelėje arba atitinkamoje sieninėje įkrovimo dėžutėje sutrumpina iki maždaug pusketvirtos valandos.
Įsėsti į šį prancūzišką automobilį keleiviams tikras malonumas: durelės atsidaro plačiai, vairuotojas ir keleivis šalia jo sėdi ant „Citroën“ teisingai pavadintų „komfortiškų sėdynių“, o keleiviai jiems už nugarų gali įsitaisyti ant trijų atskirų sėdynių. Tiesa, dėl apačioje įtaisytos baterijos, jos įmontuotos šiek tiek aukštėliau. Bet dėl to, kad Aircross yra gana aukštas – 1,69 metro, aukštesnių žmonių galvos nė kiek nevargsta ir jiems nereikia jų nulenkti. Privalumas yra tai, kad sėdynės gali būti stumdomos išilgai visais 15 centimetrų.
Visa tai patogu ir puikiai dera prie vis dar savito, bet tauriai atrodančio prancūzo interjero. Patraukliai atrodo dygsniuotos siūlės, dirbtinės odos apdaila, chromuotos juostelės, ir plastikines detales labai malonu liesti.
Išties didelių eksperimentų dienos „Citroën“ markės automobiliuose jau liko praeity. Centrinėje „Aircross“ konsolėje yra nedidelė pavarų pasirinkimo svirtelė su „shift-by-wire“ technologija ir jutiklinė juosta virš jos, skirta valdyti svarbiausias funkcijas, pavyzdžiui, sėdynių šildymą, oro kondicionavimą, navigacijos sistemą ar telefoną. Gaila, kad tikrasis valdymas vyksta per į tris dalis išskirstytą ir todėl labai mažu atrodantį prietaisų skydelyje esantį 10 colių jutiklinį ekraną.
Žinoma, yra ir valdymo balsu funkcija. Tačiau kaip ir daugelis šių sistemų ji yra šiek tiek lėtai suvokianti komandas. Paprasčiau yra prijungti mobilųjį telefoną per USB jungtį, kad galėtumėte naudotis „Apple CarPlay“ arba „Android Auto“.
Svirties pastovaus greičio palaikymui, greičio ribotuvui ir atstumo radarui reguliuoti vieta išlieka labai savotiška, o vairo stipinai ją beveik paslepia.
Patys vairavimo asistentai dirba puikiai – ar tai būtų eismo spūstis, ar intensyvus eismas. Tik įspėjimo apie nukrypimą nuo eismo juostos sistema turėtų būti nedelsiant deaktyvuojama, kai patenkama į kelių remonto ruožus. Kitaip vairuotojas nuolat privalo kovoti su energingomis, bet netikslingomis valdymo intervencijomis.
Jokio vargo nepatirsite su erdvia 600–1630 litrų talpos įkraunamo hibridinio modelio bagažine. Kad viskas būtų tvarkinga, po dvigubomis grindimis „Citroën“ gamintojas paslėpė nedidelius skyrelius, kuriuose, pavyzdžiui, galima sudėti įkrovimo laidą. O ir šiaip prancūzai pasistengė padaryti užtektinai vietų daiktams susidėti. Didelis privalumas yra dėtuvės durelėse, kuriose telpa net ir didesni buteliai. Komfortas, kurio nereikėtų nuvertinti – tikras skraidantis kilimas jo neturi.
Išvada
Jei ieškote VW Tiguan dydžio visureigio, galite neabejodami apžiūrėti „Citroën C5 Aircross“. Su šiuo prancūzu sklęsdami per miestą įveiksite 48 kilometrus be jokios taršos arba galingo benzininio variklio dėka iškeliausite į tolimesnes keliones.
Įvertinimas: „Citroën C5 Aircross Hybrid 225“
Kėbulas
Malonus erdvės pojūtis, kurį sustiprina stumdomos atskiros galinės sėdynės gale, tvarkinga bagažinė, nepaisant to, kad apačioje yra baterijos.
3,5
Variklis
Galingas keturių cilindrų variklis, kurio visiškai užtenka ir be elektrinės „širdutės“ paramos, puikus abiejų variklių bendradarbiavimas, bet transmisija dirba ne idealiai.
3,5
Važiavimo dinamika
Valdomumas ne sportiškas, bet pakaba labai patogi; siūlomas tik su priekinių ratų pavara.
3
Junglumas (Connected car)
Valdymas balsu lėtai suvokia komandas, meniu išdėstymas ir naršymas skaitmeniniuose ekranuose be naujovių.
3
Ekologija
Tik 48 kilometrų ilgio atstumas be jokios aplinkos taršos, gana didelės degalų sąnaudos, apdailai nenaudojamos perdirbtos medžiagos.
3
Komfortas
Labai patogi pakaba ir sėdynės, gale sumontuotos trys atskiros, kurias galima stumdyti išilgai.
4
Kaina
Priimtina bazinės versijos modelio kaina (Lietuvoje – 32 990 Eur), tik dvejų metų garantija.
3
„Auto Bild“ galutinis įvertinimas
3+