Automobilį kieme apgadino kaimynas – kas kaltas dėl eismo įvykio?

Šalyje įsigaliojus karantinui, o gyventojams vis daugiau laiko praleidžiant namuose, automobilių aikštelės šalia daugiabučių tapo perpildytos. Smulkių autoįvykių rizika kaipmat padidėjo – prie namų paliktą transporto priemonę vairuotojai neretai randa įbrėžtą, įlenktą ar kitaip apgadintą. Draudimo specialistai, šiuo metu fiksuojantys padidėjusį smulkių autoįvykių skaičių, pataria, kokių veiksmų imtis radus apgadintą savo transporto priemonę, taip pat – kliudžius ne vietoje pastatytą automobilį, bei primena, kas kiekvienu iš atvejų privalo atlyginti nuostolius, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Daugiabučio automobilių stovėjimo aikštelė Medeinos gatvėje
Daugiabučio automobilių stovėjimo aikštelė Medeinos gatvėje / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Dažnas stokoja atsakomybės

Bene dažniausi nuostoliai, kuriuos transporto priemonių savininkai patiria kiemuose šalia namų – tai įlenktos ar įbrėžtos automobilių durelės bei nulenkti veidrodėliai.

Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas pataria – radus apgadintą asmeninį automobilį, bet ne įvykio kaltininką, įvykio aplinkybių aiškinimą vertėtų patikėti pareigūnams. Anot specialisto, tokiu atveju praverčia ir budrių kaimynų pastebėjimai ar vaizdo kamerų, stebinčių neretą kiemą, įrašai.

„Visgi dažnai atsekti tokio eismo įvykio kaltininką yra sudėtinga, tad transporto priemonių savininkai linkę smulkius apgadinimus taisyti savo sąskaita ar naudotis kasko draudimu.

Tačiau praktika rodo, kad atsakomybės už sukeltą nuostolį neretas vairuotojas bando išvengti.

Idealiu atveju eismo įvykio kaltininkas turėtų pats informuoti kaimyną apie nelaimingą atsitikimą – tada kaltininko sukeltą žalą kompensuotų jo privalomasis civilinės atsakomybės draudimas. Tačiau praktika rodo, kad atsakomybės už sukeltą nuostolį neretas vairuotojas bando išvengti“, – teigia R.Bieliauskas.

Pranešti apie sukeltą nuostolį – būtina

Specialistas primena: kliudžius kitą automobilį, privaloma rasti pastarojo savininką ir su juo užpildyti eismo įvykio deklaraciją.

„Nepavykus nustatyti, kam priklauso turtas, reikėtų kviesti policiją. Tikrai nepatariama savarankiškai vertinti žalos dydžio arba net nuspręsti, jog apgadinimas menkas ir savininko ieškoti neverta. Palikus įbrėžtą ar įlenktą svetimą automobilį, policija tokį veiksmą gali įvertinti kaip pasišalinimą iš eismo įvykio vietos, o tai neretai baigiasi administracine atsakomybe“, – perspėja R. Bieliauskas.

Tikrai nepatariama savarankiškai vertinti žalos dydžio arba net nuspręsti, jog apgadinimas menkas ir savininko ieškoti neverta.

Ne vieną klausimą vairuotojams kelia situacijos, kai stovėjimo aikštelėje kliudoma netvarkingai pastatyta transporto priemonė. Visgi draudiko atstovas pabrėžia – kad ir kaip pastatytas automobilis, jį įbrėžęs ar įlenkęs vairuotojas dažniausiai yra atsakingas už eismo įvykį. Tačiau atsakomybės neišvengs ir nukentėjusios transporto priemonės savininkas – jis privalės atsakyti už automobilio statymo taisyklių pažeidimus.

Neišvengiama ir sudėtingų situacijų

Anot draudiko atstovo, šalia gyvenamųjų namų esančiose ankštose automobilių stovėjimo aikštelėse pasitaiko ir daugiau smulkių, tačiau gana sudėtingų eismo įvykių situacijų.

„Nutinka ir taip, kad viena judanti transporto priemonė kliudo kitą judančią. Tokiu atveju būtina įvertinti, kaip vairuotojai laikėsi stovėjimo aikštelėse galiojančių taisyklių.

Dar vienas svarbus aspektas – jei eismo įvykis nutiko vienam iš vairuotojų važiavus atbuline eiga, pastarasis ir bus laikomas kaltininku.

Čia, prieš pradedant judėti, būtina duoti kelią jau judančiai transporto priemonei, taip pat laikytis dešinės rankos taisyklės, saugaus atstumo, o kai prasilenkti su kitu vairuotoju sunku – stabtelėti tam, kurio pusėje yra kliūtis. Dar vienas svarbus aspektas – jei eismo įvykis nutiko vienam iš vairuotojų važiavus atbuline eiga, pastarasis ir bus laikomas kaltininku“, – tikina R.Bieliauskas.

Draudiko atstovas pažymi – kartais stovėjimo aikštelėse automobilius kliudo ne tik transporto priemonės, bet ir jomis gabenami atsikišę kroviniai. Jais įbrėžus ar įlenkus stovintį automobilį, toks incidentas taip pat laikomas eismo įvykiu, tad jo žalą padengia privalomasis vairuotojo civilinės atsakomybės draudimas.

Arno Strumilos / 15min nuotr./Sausakimšos automobilių stovėjimo aikštelės prie prekybos centrų Vilniuje
Arno Strumilos / 15min nuotr./Sausakimšos automobilių stovėjimo aikštelės prie prekybos centrų Vilniuje

„Visgi, jei transporto priemonę apgadina iš kito, krovinį atgabenusio automobilio nešamas krovinys, vairuotojo civilinės atsakomybės draudimas nebegalioja, o nukentėjusysis turi teisę iš kaltininko reikalauti žalos atlyginimo.

Nukentėjusiajam tokiu atveju paranku naudotis kasko draudimu. Jis pasiteisina tuo, kad nustačius įvykio kaltininką, turto savininkui nereikia mokėti besąlyginės išskaitos, nes draudimo bendrovė visą sumą išsireikalauja iš žalos sukėlėjo“, – teigia R.Bieliauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų