Beraktės sistemos iš tikrųjų technologiškai net nėra tokios sudėtingos. Rakteliai veikia kaip savotiškas siųstuvas, kurio signalus aptinka automobilis.
Tie signalai yra labai specifiški ir, iš esmės, unikalūs kiekvienam automobiliui, todėl automobilį atrakinti gali tik jo paties rakteliai. Taip pat būtina, kad rakteliai būtų labai arti, kitaip automobilis jų nesuras ir neatsirakins. Panašiai veikia ir beraktė užvedimo sistema, tik ji yra dar jautresnė nuotolio atžvilgiu.
Rakteliai turi būti automobilio viduje, kad jis užsivestų – net stovint šalia automobilis jų gali neaptikti. Iš esmės, šios sistemos yra saugios – kai kurie gamintojai netgi teigia, kad jos yra kur kas geresnės už tradicines užvedimo spyneles, nes pastarąsias galima išlaužti primityviais įrankiais. Tačiau ar tikrai šios sistemos neįkandamos aukštųjų technologijų nepažįstantiems vagišiams?
Kaip pavogti „Mercedes“
Jungtinės Karalystės policija paviešino vaizdo įrašą kaip rugsėjo 25 dieną pora vyrų Birmingeme pavagia apynaujį prabangų „Mercedes-Benz“ markės automobilį. Veiksmas trunka vos minutę ir automobilis su visiškai sveikais langais, durų užraktais, užvedimo sistema išvažiuoja nežinoma kryptimi. Policija teigia, kad dažniausiai vagys darbuojasi pagal užsakymą, vogdami automobilius, kurių kažkas ieško. Jiems nereikia ypatingų elektronikos žinių – pakanka apsipirkti „eBay“.
Viskas ko reikia – pora specialių siųstuvų. Vienas vyras atsistoja prie namų, kuriuose yra rakteliai. Jo rankoje laikomas siųstuvas pagauna raktelių skleidžiamą signalą ir jį sustiprina. Tuomet signalą pagauna kito vagies laikomas siųstuvas prie automobilio ir moderni apsaugos sistema yra apgaunama, kad rakteliai yra visai prie jos. Durys atsidaro, vagis su siųstuvu įsėda į automobilį ir nuvažiuoja. Jokių programavimo darbų, kodų kopijavimo ar kitų sudėtingų veiksmų – viskam pakanka vos porą šimtų eurų kainuojančios ir internete lengvai prieinamos įrangos.
Tokios vagystės taip paplito, kad Jungtinės Karalystės policija perspėja vairuotojus saugotis ir raktelius laikyti metaliniuose seifuose ar bent jau spintelėse. Tačiau tai problemos neišsprendžia. Vagys žino, kad taip pavogti galima daugelį naujų prabangių automobilių. Pamačius vieną tokį prie restorano jį galima nuvaryti per minutę – juk vykdami pavalgyti su savimi neimate seifo? Todėl policija pataria naudoti ir vairo užraktus.
Tačiau vairuotojai žiūri į gamintojus ir klausia – ar paprasta sena gera spynelė ar kažkoks modernus jos analogas tikrai būtų prastesnis sumanymas? Ar mygtukas tikrai buvo tas sprendimas, kurio reikėjo imtis? Juk niekas iš tikrųjų nesiskundė, kad raktelius reikia įstatyti ir pasukti – niekam tai netrukdė. Tačiau aišku, kad automobiliai buvo vagiami visais laikais.