Pasak ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktoriaus Gražvydo Jakubausko, konkretaus termino nėra, tačiau Saugaus eismo įstatymas gali būti pakeistas maždaug per pusmetį.
„Reaguodami į Teisingumo teismo sprendimą, pradėjome ruošti medžiagą. Seimui turėsime teikti siūlymus – tai užtruks, bet, tikiuosi, per protingą terminą. (...) Sunku pasakyti per kiek laiko, bet – čia mano spėjimas – per pusmetį, nes nežinau, kada Seimo komitetai išnagrinės“, – BNS sakė G.Jakubauskas.
Reikia nepamiršti, kad kalbame ne tik apie lengvuosius, bet ir sunkvežimius, autobusus, tad reikia surasti dabar sprendimą dėl papildomų reikalavimų
Pasak jo, ministerija turi nuspręsti, kokius papildomus reikalavimus taikyti automobiliams su vairu dešinėje pusėje. G.Jakubauskas aiškino, kad skirtingose ES valstybėse taikoma skirtinga praktika, tad teks išsirinkti tinkamiausią variantą Lietuvai.
„Papildomi reikalavimai bus, galbūt, kad periskopinę įrangą, papildomus veidrodėlius dėl matomumo įdiegtų. Reikės visa tai dar susižiūrėti, yra daugybė techninių dalykų ir skirtingos šalys taiko skirtingus reikalavimus. Reikia nepamiršti, kad kalbame ne tik apie lengvuosius, bet ir sunkvežimius, autobusus, tad reikia surasti dabar sprendimą dėl papildomų reikalavimų“, – aiškino ministerijos atstovas.
Pasak jo, pagrindinis Lietuvos motyvas Teisingumo teisme buvo tas, kad automobiliai su vairu dešinėje pusėje nėra saugi transporto priemonė.
Teismas ketvirtadienį nutarė, kad Lietuva ir Lenkija, drausdamos registruoti automobilius su vairu dešinėje pusėje, pažeidė laisvo prekių judėjimo principą.
Šiuo metu Lietuvoje draudžiama registruoti automobilius, kurių vairas yra dešinėje pusėje, išskyrus užregistruotas iki 1993 metų gegužės 1 dienos. Naudotis tokiais automobiliais Lietuvoje 90 dienų per metus gali užsieniečiai, neturintys leidimo gyventi šalyje.