„Džiugu, kad automobilių vagysčių kasmet mažėja. Tai galima sieti su aktyviu Lietuvos policijos darbu, tobulėjančiomis automobilių apsaugos sistemomis bei sumažėjusia neaiškios kilmės automobilių paklausa.
Pastebime, kad organizuotos vagių grupuotės vis dažniau plėšia tam tikrų markių automobilių detales.
Turiu omenyje užsidariusias pagrindines Rytų rinkas. Tačiau vienai bėdai mažėjant, auga kita. Pastebime, kad organizuotos vagių grupuotės vis dažniau plėšia tam tikrų markių automobilių detales.
Neretai jos vagiamos nusikaltėliams iš anksto turint konkrečių užsakymų, todėl tokio tipo vagystės nesudėtingai išaiškinamos. Tereikia pasidomėti, ar netoliese nebuvo užfiksuota panašių nusikaltimų. Dažnai vagys neapsiriboja vienu bandymu pagrobti paklausią detalę, pasitaiko po kelias analogiškas vagystes toje vietovėje“, – teigia BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.
Pasak Ekspertizių skyriaus vadovo, dažniausiai vagiamos „Volkswagen“ ir tam tikrų „Audi“ automobilių modelių navigacijos sistemos, muzikiniai grotuvai. Nemažą paklausą turi ir japoniškų automobilių, dažniausiai „Honda“ ir „Toyota“ markės, oro pagalvės bei navigacijos sistemos.
Pastarųjų detalių vagysčių itin dažnai pasitaikydavo prieš metus ar du, tačiau ir dabar jų įvykdoma nemažai. Trečioji ilgapirščių pamėgta automobilių detalių grupė - katalizatoriai. Pastarųjų vagysčių sparčiai daugėja, o automobilių markių paletė gan plati.
A.Žiukelio teigimu, pasitaiko ir tokių atvejų, kai tie patys automobiliai apšvarinami kalis kartus iš eilės. Vieno BTA kliento navigacijos sistemą vagys išplėšė tris kartus. Bendrovės darbuotojams net buvo kilę įtarimų, kad klientas sukčiauja. Vis dėlto patikrinus visus dokumentus išaiškėjo, kad jam tiesiog labai nepasisekė.
Po paskutiniojo remonto šeimininkas automobilį suskubo parduoti. Taip pat dažnai pasitaiko, kad ir to paties automobilio katalizatorius nupjaunamas kelis kartus. Vagys ypač mėgsta aukštesnius automobilius, po kuriais lengviau palįsti ir įvykdyti nusikaltimą.
Pasak BTA skyriaus vadovo, vagys nesibodi savintis ir automobilių priešrūkinių žibintų – šios detalės yra labai vagiamos jau daugelį metų iš eilės. Dažnai vagiami automobilių veidrodėliai, apdailos grotelės, per sezoną pavagiamas bent vienas ratų komplektas. Vidutinė tokios vagystės žala gali svyruoti nuo 300 iki 3000 eurų.
A.Žiukelis pastebi, kad neretai plėšdami vienas detales, ilgapirščiai apgadina ir kitas. Pavyzdžiui, savindamiesi navigacijos sistemas vagys sugadina ir visą automobilio panelę, kuri kainuoja tiek pat kiek ir pati navigacija, taip pat sugadina ir kitas šalia esančias automobilio dalis. Taip žala išauga dvigubai ar net daugiau.
Draudikų teigimu, anksčiau pagrindinė rinka, kurioje vagys realizuodavo savo grobį, buvo Rytų šalys, iš kurių didžiausia yra Rusija. Jau kurį laiką ši rinka yra uždara, tad vogtos detalės parduodamos lokaliai. Daugiausia jų keliauja ratu - iš vienų pavagia, kitiems parduoda. Todėl draudikai rekomenduoja visada kreiptis tik į patikimus servisus, kurie nepanaudos iš jūsų kaimyno automobilio pavogtos detalės.
Ekspertizių skyriaus vadovas pataria: norint patikimiau apsaugoti automobilį nuo ilgapirščių, naktį jį derėtų laikyti saugomoje aikštelėje ar privačiame garaže. Deja, daugiabučių automobilių aikštelės nėra saugios. Ypač pavojinga automobilius palikti ten, kur žmonių judėjimas yra mažas ar jo išvis nėra. Suprantama, kad ne visada įmanoma laikytis visų reikalingų saugumo priemonių, todėl norint išvengti galimų nemalonumų, derėtų jį apdrausti.