Automobilinės dangos – kurios iš tikrųjų veikia, o kurios plonina piniginę?

Vieną rytą tenka gremžti apšalusius automobilio stiklus, o kitą – jau bristi per balas link savo transporto priemonės. Pažįstama situacija? Esant tokiems nepastoviems orams, ne vienas vairuotojas susiduria su klausimu, kaip ne tik išlaikyti švarų automobilį kuo ilgiau, bet dar ir apsaugoti jį nuo išorinių veiksnių, rašoma pranešime.
Nanotechnologijos
Nanotechnologijos / 123RF iliustr.

Vairuotojams kaip išsigelbėjimas tokiose situacijose pristatomos automobiliams skirtos dangos, tačiau kaip nepaklysti jų įvairovėje, suprasti, kurios iš tikrųjų veikia, o kurios tik plonina piniginę? Apie tai pasakoja Algirdas Plečkaitis, „Švaros brolių" rankinių plovyklų tinklo vadovas.

123RF iliustr./Nanotechnologijos
123RF iliustr./Nanotechnologijos

„Paskutiniais metais daug vairuotojų rodo susidomėjimą įvairiomis automobiliams skirtomis dangomis. Ypač užklausų didėja būtent vėlyvą rudenį ir žiemą, kai automobilių kėbulai patiria tikrai nemenkus išbandymus. Tačiau svarbu automobilį prižiūrėti ištisus metus – žiemą veikia sniegas, purvas, druskos, vasarą – ne mažiau kenkia ir ultravioletiniai spinduliai. Danga apsaugo automobilių laką ne tik nuo nešvarumų, bet ir spalvos blukimo", – pasakoja A.Plečkaitis.

Greičiausia ir pigiausia: sintetinis skystas vaškas

Labiausiai paplitusi automobilių kėbului skirta danga yra sintetinis skystas vaškas – jį galima rasti beveik visose plovyklose. Šios priemonės pagrindinė funkcija – išblizginti kėbulą po plovimo. Taip pat pastebimas šioks toks atsparumas vandeniui, kitaip vadinamas hidrofobinis efektas.

123RF iliustr./Poliravimas
123RF iliustr./Poliravimas

Padengimas skystu vašku nereikalauja nei daug laiko, nei didelių investicijų, reikšmingo ir ilgalaikio poveikio galima tikėtis tik reguliariai naudojant šią priemonę. „Jeigu naudojatės plovyklų paslaugomis, tuomet nepraleiskite ir padengimo skystu vašku funkcijos. Tai yra sąlyginai nebrangi medžiaga, kurią naudojant nuolat, susiformuoja pakankamas sluoksnis vaško, kad automobilis atrodytų efektingai ir būtų apsaugotas tiek nuo druskų, tiek nuo ultravioletinių spindulių poveikio“, – pataria A.Plečkaitis.

Laiko patikrinta priemonė

Prieš kelis dešimtmečius automobiliai taip pat buvo dengiami įvairiais vaškais ir riebalinio pagrindo dangomis. Tuo metu pagrindinis tikslas buvo suteikti automobiliui blizgesio ir apsaugoti nuo korozijos. Karnaubo vaškas šiam tikslui naudojamas jau kelis dešimtmečius.

„Karnaubo vaškas yra labai senas produktas, bet populiarumo nepraradęs iki pat šių dienų. Šis vaškas natūralus, juo lengva padengti paviršius, padidėja spalvos intensyvumas, netgi užmaskuojami smulkūs kėbulo įbrėžimai. Taip pat sukuriamas „žąsies plunksnų" efektas – atstumiamas vanduo ir nešvarumai. Deja, bet ši danga neturi jokios apsaugos nuo mechaninių pažeidimų“, – laiko patikrintos priemonės savybėmis dalijasi A.Plečkaitis.

Šiltuoju laikotarpiu karnaubo vaško poveikis išlieka 3–4 mėnesius, o šaltuoju – kone perpus trumpiau, t.y. nesitęsia ilgiau nei 2.

Moderniosios nanodangos

123RF iliustr./Nanotechnologijos
123RF iliustr./Nanotechnologijos

Nanodangos, dar vadinamos polimerinėmis, išlieka kur kas ilgiau nei įprastos vaškavimo priemonės, spalva tampa intensyvesnė, įgyja blizgesį. Po padengimo nanodanga reikšmingai sustiprėja automobilio kėbulo hidrofobinės savybės, paryškėja spalva, tačiau nėra suteikiama apsauga nuo mechaninio poveikio. Pagrindinis privalumas – poveikio laikas. Šios dangos išlieka veiksmingos iki vienerių metų.

„Jeigu kalbėtumėme apie aukštesnio lygio dangas, atskiro paminėjimo vertos silicio pagrindu sukurtos dangos, kitaip vadinamos keraminėmis dangomis. Pasižymi visomis savybėmis kaip ir nanodangos, tačiau pagrindinis pranašumas prieš anksčiau minėtus produktus – sukuriamas kelių mikronų apsauginis sluoksnis nuo mechaninių pažeidimų. Tad ant kėbulo atsiradus įbrėžimui, tikėtina, kad pažeista bus tik danga, o ne automobilio lakas“, – pagrindinį keraminės dangos pranašumą akcentuoja automobilių švaros ekspertas.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Nanotechnologijos
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Nanotechnologijos

Dengiant kėbulą keramine danga labai svarbu laikytis visų gamintojo rekomendacijų: kėbulas turi būti nupoliruotas, po padengimo automobilis kurį laiką turi būti saugomas nuo tiesioginių saulės spindulių, dangai reikia leisti pilnai išdžiūti. Kai kuriais atvejais šis procesas gali užtrukti net iki 48 valandų. Kokybiškos keraminės dangos efektas, jei padegimo procesai buvo vykdomi laikantis visų gamintojo reikalavimų, gali išlikti net iki 36 mėnesių.

Maksimalus efektas: „Quartz“ tipo dangos

„Siekiantiems nepriekaištingos automobilio išvaizdos ir patikimos apsaugos nuo mechaninių pažeidimų, buvo sukurtos „Quartz“ tipo dangos. Padengus kėbulą unikalios formulės kvarco danga, automobilis atrodys įspūdingiau nei ką tik išriedėjęs iš gamyklos. Be išvaizdos svarbu ir tai, kad ši danga suteikia apsaugą nuo įbrėžimų bei aplinkos poveikių, atstumia vandenį, purvą, dulkes. Tai yra maksimali apsauga nuo daugelio veiksnių“, – kvarcinės dangos privalumus apibendrina A.Plečkaitis.

Švaros brolių iliustr./Algirdas Plečkaitis
Švaros brolių iliustr./Algirdas Plečkaitis

Tiesa, ekspertas nenutyli ir apie didžiausią šios dangos minusą – jos kaina prasideda nuo 800 eurų. Iš esmės ši paslauga skirta prabangių automobilių savininkams, kuriuos svarbu ypač gerai apsaugoti, siekiant išlaikyti jų vertę. Dangos privalumais džiaugsitės ilgiau nei trejus metus, žinoma, automobilio priežiūrai laiko skirti vis tiek reikės.

Kainos ir kokybės santykis

Paprašytas įvardyti, ką patartų eiliniam vairuotojui, A.Plečkaitis teigė, kad vienos rekomendacijos nėra: „Reikia išsiaiškinti, kokio tikslo siekiama. Jeigu norima tik minimaliai apsaugoti automobilį ir suteikti jam kiek geresnę išvaizdą, greičiausias sprendimas yra po kiekvieno plovimo transporto priemonės kėbulą padengti skystu vašku. Tačiau jeigu norite ir apsaugoti savo automobilį nuo mechaninių pažeidimų, rekomenduoju skirti kiek daugiau nei 100 eurų ir padengti automobilį keramine danga. Kainos ir kokybės santykis šiuo atveju tikrai geriausias. O ir efektas išlieka gan ilgai.“

Jei automobilį vaškuojate patys

Padengti savo automobilį vašku ar polimerine danga galima ir be profesionalų įsikišimo.

„Visų pirma, nerekomenduoju automobilio dengti lauke, nes dulkės, smėlis ir kiti veiksniai padengimo metu gali pažeisti automobilio laką (ši taisyklė negalioja dengiant skystu sausinamuoju vašku). Automobilio padengimas karnaubos vašku ar polimerinėmis dangomis yra ganėtinai nesudėtingas, tačiau keraminės ar „Quartz“ dangos reikalauja atitinkamų temperatūrinių, drėgmės sąlygų bei specialaus kėbulo paruošimo prieš jomis dengiant. Taip pat būtina laikytis gamintojo rekomendacijų ir naudoti tam tinkamas šluostes, dėl to rekomenduoju šias dangas patikėti specialistams“, – esminius dalykus pažymi A.Plečkaitis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis