O patys atsargiausi pirkėjai norimą įsigyti transporto priemonę veža į servisą patikrai: norėdami išsamiau susipažinti su transporto priemone ir gauti garantiją nuo gedimų. Pastaruoju metu ryškėja tendencija – dalis automobilių jau parduodami su garantija, kurią, patikrinę automobilį autorizuotame servise, įsigyja pardavėjai.
Populiarėja ir kita paslauga – pirkėjai geidžiamą automobilį patikrina neiškeldami kojos iš namų: garantiją suteikiančios įmonės specialistai nuvyksta pas pardavėją ir patys patikrina automobilį arba nugabena jį į servisą. Žinoma, už tokį patogumą papildomai susimoka tas, kas užsako paslaugą (taigi dažniausiai pirkėjas).
Svarbiausi parametrai
Turbūt retas kuris servisas neteiks šios paslaugos, nes poreikis – tikrai didelis. Tačiau čia iškyla dar viena problema – ar servise dirbantys žmonės patikrins jūsų automobilį kompetentingai, nešališkai?
Kai renkatės, kur tikrinsite automobilį, kurį ruošiatės pirkti, įvertinkite kelis niuansus ir užduokite sau porą klausimų. Pavyzdžiui, gal jums rūpi tik tai, ar kėbulas nėra dažytas? Gal jus labiausiai domina variklio darbas ir norėtumėte, kad elektrikas atliktų kompiuterinę diagnostiką? O gal jūs norite sužinoti apie automobilį viską, ką tik įmanoma? Pagal tai, kokios informacijos pageidaujate ir kiek galite išleisti pinigų, rinkitės ir servisą – pigiau dirbantį meistrą ar autorizuotą automobilių taisymo įmonę.
Autorizuotas servisas: ar gerokai ilgesnis defektų sąrašas – privalumas?
Daug kas galvoja, kad autorizuotas kokio nors gamintojo servisas visada bus geras pasirinkimas. Beveik visada, tačiau su išlyga, kad teisingai suprasite gautą informaciją. Bet pirma reikia į jį patekti.
Pirkdamas automobilį „Volvo“, norėjo jį pasitikrinti autorizuotame servise, bet išgirdo atsakymą, kad laukti reikės mažiausiai savaitę.
Pirma problema ieškant pagalbos gamintojo dirbtuvėse – didelės eilės. 15min skaitytojas Vaidotas papasakojo tokią istoriją. Pirkdamas automobilį „Volvo“, norėjo jį pasitikrinti autorizuotame servise, bet išgirdo atsakymą, kad laukti reikės mažiausiai savaitę. Todėl pasirinko paprastesnį (kurio specializacija – ir švediški automobiliai), nes laukti tereikėjo vieną dieną. Ir nesigailėjo – pirkinys buvo sėkmingas, paprastesnės patikros pakako.
Kitas skaitytojas, pirkęs nenaują „VW Golf“ ir tikrinęs jį šio gamintojo specializuotose dirbtuvėse, pastebėjo kitą niuansą – kartais net perlenkiama lazda, fiksuojant realios grėsmės nekeliančius ir daugiau hipotetinius trūkumus. Kodėl taip nutinka?
Autorizuotose dirbtuvėse dirba kvalifikuoti ir patyrę automobilių meistrai, tad tikėtina, kad jie pamatys kiekvieną neatitikimą. Tačiau reikia suprasti, kad autorizuotas servisas dirba pagal visus gamintojo nurodytus standartus, o tikrinamas juk nenaujas automobilis. Tokiame servise meistrai bus pernelyg preciziški ir nurodys net menkiausius neatitikimus bei trūkumus. Net jei šiek tiek laisvesnė detalė nekels pavojaus saugumui, ji vis tiek bus „defektuojama“.
Jeigu jūs nenusimanote apie automobilius, tai išgirdę kelias tokias smulkmenas pamanysite, kad tai rimti trūkumai ir nuspręsite nepirkti, galbūt, išties gero automobilio?
Ką norime tuo pasakyti? Jeigu jūs nenusimanote apie automobilius, tai išgirdę kelias tokias smulkmenas pamanysite, kad tai rimti trūkumai ir nuspręsite nepirkti, galbūt, išties gero automobilio?
Žinoma, gal jums pasitaikys komunikabilus meistras, kuris galės viską paaiškinti ir objektyviai įvertinti trūkumus: kuriuos verta šalinti skubiai, o kuriuos tik po 20 tūkst. kilometrų.
Kita vertus, akivaizdus ir nenuginčijamas faktas, kad tikrinant, pavyzdžiui, „Audi“ automobilį, tos prekės ženklo specialistai galės geriausiai įvertinti visus su šiuo modeliu iškilusius klausimus. Be to, jie turės prieigą prie duomenų bazės, kurioje dažnu atveju rasite viską apie automobilio istoriją (jeigu automobilis nebuvo prižiūrėtas bet kur).
Garažas
Paprastame servise, kur dirba vienas ar du žmonės, automobilį taip pat galima patikrinti. Galbūt šie meistrai negalės patikrinti automobilio istorijos, tačiau jie gali ne ką prasčiau įvertinti automobilio techninę pusę ir suteikti patarimų.
Mažesnė patikros kaina garaže nereiškia, kad čia dirba blogesnis specialistas.
Tai, kad ten dirbantis mechanikas nepluša autorizuotame servise dar nereiškia, kad yra blogas specialistas. Konsultacija pas jį bus gerokai pigesnė negu išreklamuotame servise, nes darbo kaštai mažesni. Be to, kaip minėjome, kiek siauresnis paslaugų spektras.
Tiesa, venkite tokių specialistų, kuriuos parekomenduoja automobilio pardavėjas. Gal jie yra draugai, o gal susiję verslo ryšiais ir tas meistrelis bus suinteresuotas jums meluoti, kad tik nupirktumėte automobilį? Žinoma, tai gali įvykti bet kuriame servise, tad vienintelis patarimas, kaip to išvengti – vežkite automobilį į tą, kurio meistrais pasitikite.
Ką tikrina?
Paprastais žodžiais kalbant, ruošiamas pirkti automobilis bus patikrintas tiek, kiek įmanoma. Nesvarbu kiek sumokėtumėte už apžiūrą, niekas neįlįs į variklio, pavarų dėžės vidų. Tai tiesiog užimtų per daug laiko, o ir pardavėjas, išgirdęs tokį jūsų prašymą, tik pasukiotų pirštu apie smilkinį.
Bet kuriame, net ir pigiausiame servise, bus patikrinta automobilio važiuoklė, ratus laikantys ir sukantys mechanizmai. Automobilių pardavimo ir priežiūros įmonės „Faktoauto“ serviso vadovas Robertas Tamulynas teigia, kad jo atstovaujamame servise meistrai patikrina beveik viską, į ką kontrolieriai žiūri ir techninės apžiūros centruose. O kartais dar daugiau.
Niekas neįlįs į variklio, pavarų dėžės vidų.
Pati patikra susideda iš trijų etapų – įvažiavęs į servisą automobilis apžiūrimas išoriškai. Patikrinami žibintai, vidaus įrengimai, vėliau dar ir automobilio stabdžiai ant stendo.
Įvertinama kėbulo būklė, patikrinamas kėbulas, šviesos, valytuvai. Vėliau meistrai atsidaro variklio dangtį – įsitikina ar visi variklio mechanizmai vietoje, ar nėra matomų defektų ir neatitikimų. Taip pat pamatuojama, ar akumuliatoriaus įkrova yra tinkama.
Atlikus kompiuterinę diagnostiką, klientas gali pasirinkti, ar nori išgirsti išsamų serviso atstovo komentarą, ar pats pasiskaityti diagnostikos išvadas, dažniausiai parašytas anglų kalba.
Kito etapo metu automobilis pakeliamas ant stendo: apžiūrima važiuoklė, ratlankiai, padangos, tikrinama ar pro kur nors nesisunkia skysčiai.
Paskutinio patikros etapo metu automobiliu važiuojama į gatves. Mašiną vairuojantis specialistas stengiasi išgirsti, ar yra pašalinių garsų.
Patikrinti automobilio istoriją, pasak serviso vadovo, galima tik tada, jei jis buvo prižiūrėtas autorizuotame servise. Ridos duomenis galima pasitikrinti ir pačiam, tai nėra sudėtinga, bet kartais kainuoja papildomai. Jeigu automobilis niekada nebuvo registruotas ir eksploatuotas užsienyje, visa ridos ir techninių apžiūrų istorija bus „Transekstos“ duomenų bazėse.
Tai – tipinis autorizuotų servisų tikrinimo sąrašas. Žinoma, kituose servisuose jis gali nežymiai skirtis.
Kaina
Patikrinimas minėtame servise, anot Roberto Tamulyno, kainuoja 53–64 eurus. Kaina skiriasi dėl automobilio amžiaus ir priklauso nuo to, kiek laiko prie automobilio praleis specialistai. Kitur kaina gali būti mažesnė arba dar didesnė, tačiau vidutinė suma – 40–55 eurų.