Kas apgadino kapotą?
Deividas „Škoda Octavia“ automobilį vieną lapkričio rytą nuvarė į Panerių g. 34 esančią „Švaros broliai“ plovyklą ir čia užsakė cheminį salono valymą. Vakare atėjęs atsiimi „Škodos“, Deividas nustėro.
„Nuo kapoto keliose vietose nudraskytas lakas. Atvykus pasiimti ir pastebėjus padarytą žalą, plovyklos darbuotojai nesiteikė paaiškinti, kas buvo padaryta automobiliui ir kodėl buvo plautas visas kėbulas, jeigu buvo užsakytas tik salono valymas. Teko kviesti policiją ir fiksuoti įvykį“, – neseną istoriją prisiminė vairuotojas.
Anot jo, „Švaros broliai“ siūlė palikti automobilį dviems dienoms, kol jų ekspertai įvertins pažeidimus ir pateiks detalią ataskaitą, ar plovyklos darbuotojai galėjo juos padaryti. Deividas su tuo nesutiko ir išvažiavo nedelsdamas.
„Su tokia pretenzija kreipiausi į „Švaros brolius“ ir beveik po savaitės gavau raštišką atsakymą. Jie rašo, kad automobilių plovimui naudoja tik tinkamas medžiagas, o plovyklos vaizdo medžiagoje nesimato, kaip automobilis apgadintas. Be to, jų ekspertai nustatė, kad dažai atsilupo dėl nekokybiško mašinos dažymo. Tačiau „Škodai“ jau 10 metų ir plauta ji ne kartą“, – stebėjosi Deividas.
Atsakymai iš 2 karto
„Švaros brolių“ pateiktame atsakyme, kurį pasirašė įmonės Automobilių švaros departamento direktorius Naurimas Gringis, pažymima, jog automobilis buvo plautas naudojant „Woreiniger B“ purvo tirpiklį, kuris yra sertifikuotas naudojimui Europos Sąjungoje. Be to, įmonė naudoja dvigubai mažesnę nei rekomenduojama purvo tirpiklio koncentraciją (2,5 proc. vietoje 5 proc.), tad kėbulo pažeidimai neįmanomi.
N.Gringio pasirašytame rašte Deividui taip pat siūloma atvykti į „Švaros brolių“ biurą ir peržiūrėti vaizdo įrašą, kuriame matyti visas plovimo procesas. Tiesa, kodėl reikėjo plauti automobilio išorę, nors užsakytas buvo tik vidaus valymas, rašte neatsakoma.
Jei tai yra tekstilinis salonas, valymas užtrunka ilgiau nei įprastai, kadangi reikia kelis kartus skalauti ir džiovinti
Į tokį klausimą buvo atsakyta analogišką užklausą nusiuntus 15min žurnalistui. Anot „Švaros brolių“, atliekant cheminį automobilio salono valymą, tarpduriai yra apipurškiami specialiu plovikliu „T-gron“ – tai daroma tam, kad nusivalytų tepalo dėmės. Apipurškiant tarpdurius, apsitaško ir kėbulas, tad automobilis turi būti papildomai apipurškiamas purvo tirpikliu ir nuplautas aukšto slėgio vandens srove.
N.Gringis nesunkiai paaiškino ir tai, kodėl automobilio atsiėmimo laikas buvo kelis kartus nukeltas – tokie veiksmai sukėlė daug įtarimų apgadinto „Škoda Octavia“ savininkui.
„Atliekant cheminį valymą, klientai yra informuojami, kad šios paslaugos vykdymas gali užtrukti ilgiau nei įprastai. Paslaugos atlikimas priklauso nuo automobilio modelio salono ir jo užterštumo. Jei tai yra tekstilinis salonas, valymas užtrunka ilgiau nei įprastai, kadangi reikia kelis kartus skalauti ir džiovinti. Registracija į rankines plovyklas vyksta paskambinus į kontaktų centrą, o jo darbuotojai nurodo standartinį paslaugos suteikimo laiką. Klientui atvykus į švaros centrą ir apžiūrėjus automobilį ar pradėjus teikti paslaugą, jos suteikimo terminas gali būti pratęstas dėl anksčiau įvardytų objektyvių priežasčių“, – rašoma „Švaros brolių“ atsakyme.
Vaizdo įrašas nereikalingas
Visos procedūros, atliekamos „Švaros broliuose“, yra filmuojamos. N.Gringis teigė, kad Deividas pasiūlymu pačiam peržiūrėti plovimo vaizdo įrašą nepasinaudojo.
Pačiame vaizdo įraše neva nesimato, ar lakas nuo automobilio kapoto buvo atsilupęs dar prieš „Škodai“ įvažiuojant į plovyklą. N.Gringis įsitikinęs, kad plovyklos darbuotojai nepadarė nieko blogo, o lakas nuo kapoto, plaunant aukšto slėgio srove, galėjo atsilupti nebent dėl nekokybiškai nudažyto ar sutrūkinėjusio paties variklio dangčio paviršiaus.
Tokiu atveju „Švaros brolių“ darbuotojai atsakomybės išvengtų, tačiau „Škoda Octavia“ savininkas su tuo sutikti nenori. Jis svarstė, kaip automobilio plovėjai gali žinoti, kad automobilis buvo prastai nudažytas, jeigu jis net nebuvo ištirtas?