Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Automobilio pravažumas vandeniu priklauso nuo trijų dalykų

Ketvirtadienio popietę „Inchcape Motors“ komanda kartu su penktos kartos visureigiu „Land Rover Discovery“ Vilniaus gatvėse ieškojo po liūčių susikaupusio vandens. Anot „Inchcape Motors“ rinkodaros vadovės Justės Šataitės, pasivažinėjimas šlapiomis miesto gatvėmis komandai buvo puiki proga dar kartą prisiminti, kaip teisingai elgtis liūčių užtvindytuose keliuose.
„Land Rover Discovery“ taškosi Vilniaus balose
„Land Rover Discovery“ taškosi Vilniaus balose / Jurgos Anusauskienės nuotr.

Jūsų dėmesiui – keli profesionalo, visureigių vairavimo instruktoriaus Audriaus Sutkaus patarimai, kaip elgtis po lietaus miesto gatvėse susidariusių laikinų potvynių metu.

Bekelės eksperto teigimu, automobilio pravažumas vandeniu priklauso nuo trijų dalykų: vandens sankaupos gylio, automobilio svorio (kuo jis sunkesnis, tuo giliau gali važiuoti) ir variklio oro paėmimo angos padėties.

Įsigijusiems visureigį, būtina pasidomėti apie automobilio galimybes. Kiekvienas visureigių gamintojas nurodo vandens lygį, kurį gali įveikti jų gaminamas modelis. Riba gali būti labai įvairi: 40, 50, 70 ar – „Discovery“ atveju – 90 centimetrų vandens sankaupos gylis.

Be to, būtina žinoti, kurioje automobilio vietoje įmontuoti valdymo blokai ir kompiuteriai. Dažniausiai visureigių gamintojai šiuos aksesuarus pakelia aukščiau, kad jie nebūtų užpilti vandeniu. Mat, sušlapus laidams ir dingus kontaktui, jėgainė gali užgesti tiesiog viduryje balos.

Jei važiuodami per balą matote, kad ji gilėja, ir nusprendžiate sustoti, turite žinoti, kad stovėti vandenyje nepatariama. Geriausia būtų įjungti atbulinę eigą, išvažiuoti iš vandens ir ieškoti kito kelio

Labai svarbu išsiaiškinti, kur yra įmontuota variklio oro paėmimo anga. Dažniausiai ji montuojama automobilio sparne. Važiuojant per gilią balą, reiktų stebėti vandens lygį ir neviršyti šios ribos. Keliautojai bekele variklio oro paėmimo angai įmontuoja specialų vamzdį-kaminą, pro kurį ir imamas oras.

Užpylus variklio oro paėmimo angą vandeniu, automobilis gauna hidrosmūgį. Finalas – jį teks taisyti. Lengvojo automobilio agregatas gali gauti hidrosmūgį vos aptaškius oro paėmimo angą, nes ši anga yra montuojama priekyje, netoli radiatoriaus, ir neturi apsaugos nuo vandens.

„Jei važiuodami per balą matote, kad ji gilėja, ir nusprendžiate sustoti, turite žinoti, kad stovėti vandenyje nepatariama. Geriausia būtų įjungti atbulinę eigą, išvažiuoti iš vandens ir ieškoti kito kelio. Stovint vandens sankaupoje, vanduo veržiasi į priekinę, galinę ašis, reduktorius, o jeigu nespaudi pakankamai akceleratoriaus pedalo, per dujų išmetimo vamzdį variklis gali įtraukti vandens“, – teigia keliautojas bekele.

Jurgos Anusauskienės nuotr./„Land Rover Discovery“ taškosi Vilniaus balose
Jurgos Anusauskienės nuotr./„Land Rover Discovery“ taškosi Vilniaus balose

Kam jau yra tekę važiuoti per vandenį, greičiausiai pastebėjo, kad vanduo sukuria pasipriešinimą, stumia automobilį atgal, ypač – jei jis yra sraunus. Jei visureigio vairuotojas yra patyręs ir važiavęs per brastas, moka pasirinkti padėtį, kaip į sraunų vandenį įvažiuoti ir kaip iš jo išvažiuoti, kad automobilio nenuneštų srovė.

„Automobilis yra tarsi sunkus, metalinis oro balionas. Kol ratai dar siekia dugną, transporto priemonė važiuoja, o kai gylis didesnis, sandarus automobilis pradeda plaukti“, – sako A.Sutkus.

Važiuojant per vandenį, ekspertas pataria pasirinkti mechaninį valdymą, naudoti pirmą bėgių laipsnį, laikytis didesnių variklio apsukų: įvertinamas gylis, važiuojama nesustojant, neskubant, žemesne pavara ir didesnėmis variklio apsukomis.

Lengvuoju automobiliu „bristi“ į gilų vandenį ekspertas nepataria net jei automobilis turi keturis varančiuosius ratus. Nebent automobilio kelyje pasitaikytų nedidelės 5–6 metrų skersmens vandens balos. Jas A.Sutkus pataria pervažiuoti vienu ypu, nesustojant, tada dažniausiai nieko nenutinka.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?