Kaip pastebi Vilniuje įsikūrusio „Opel“ serviso vadovas Remigijus Kaurynas, bene didžiausios ir dažniausiai pasitaikančios problemos, su kuriomis žiemą susiduria dyzelinių automobilių vairuotojai, tai – išsikrovę akumuliatoriai, sugedę starteriai, neveikiančios pakaitinimo žvakės ir dėl automobilio bake palikto vasarinio dyzelino užsikimšę degalų filtrai. Geriausia šių gedimų profilaktika, pasak specialisto, atidus transporto priemonės paruošimas šaltajam sezonui ir nuolatinė atidi priežiūra jo metu.
„Pradedant šalti orams privalu patikrinti ir elektrinę, ir mechaninę automobilio dalį. Pirmoji – tai starteris, generatorius, akumuliatorius, pakaitinimo žvakės, antroji – filtrai, tepalai, aušinimo ir langų plovimo skysčiai. Tik įsitikinus, kad visos dalys veikia sklandžiai, kad eksploataciniai skysčiai pakeisti į pritaikytus žiemai, galima jos ramiai laukti“, – aiškina R. Kaurynas.
Tačiau, anot jo, automobilių serviso darbuotojų praktikoje pasitaiko ir tokių atvejų, kai į juos kreipiasi rečiau už vairo sėdantys asmenys, artėjant žiemai pamiršę pasirūpinti šiam metų laikui tinkamais degalais. Jų automobilio bake paliktas vasarinis dyzelinas sukelia rimtus gedimus degalų tiekimo sistemoje.
Į tradicinį vasarinį dyzeliną maišomas biopriedas – riebalų rūgščių metilo esteris (RRME). Žemoje temperatūroje toks dyzelinas išsisluoksniuoja – RRME nusėda į automobilio bako dugną. Šios nuosėdos užkemša transporto priemonių degalų filtrus.
Pataria atidžiai rinktis degalus
Dėl aukščiau išvardytų priežasčių R. Kaurynas vairuotojams rekomenduoja pasirūpinti žiemos sezonui pritaikytu kuo aukštesnės kokybės dyzelinu, padedančiu tausoti degalų tiekimo sistemą ir palengvinančiu automobilio užvedimą.
„Lietuvos vairuotojai į savo automobilių bakus jau gali pilti naujos kartos dyzeliną, į kurio sudėtį įeina ne mažiau kaip 15 proc. sudaranti pagal NEXBTL technologiją iš biomasės pagaminta dalis. Tokia sudėtis padeda tausoti automobilio degalų tiekimo sistemą, lemia iki 5 proc. mažesnes degalų sąnaudas, iki 4 proc. didesnę automobilio galią ir net iki 20 proc. mažesnį į aplinką išmetamų teršalų kiekį“, – sako Audrius Miežys, „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos vadovas.
Be to, palyginti su tradiciniu dyzelinu, žiemai skirto naujos kartos dyzelino atsparumas šalčiui yra gerokai didesnis. Jo drumstimosi temperatūra yra -32oC, o žemiausia temperatūra, kuriai esant galima naudoti šį dyzeliną, siekia net -37oC.
NEXBTL technologiją, skirtą pirmojo ir kol kas vienintelio pasaulyje dyzelino gamybai iš biomasės, užpatentavo Suomijos korporacija „Neste“. NEXBTL dyzelinas pasižymi unikalia molekuline sandara – jis gaminamas hidrinant augalinį aliejų ar gyvulinės kilmės riebalus. Lietuva tapo pirmąja užsienio rinka, kurioje pradėtas pardavinėti visiems metų laikams skirtas ir ne mažiau 15 proc. NEXBTL turintis dyzelinas.