Naujosios technologijos keičia ne tik automobilių gamybos, bet ir jų remonto rinką. Jei robotai sėkmingai gali gaminti automobilius, ko trūksta, kad jie gebėtų atlikti ir transporto priemonės remontą? Kokių pokyčių į automobilių rinką gali įnešti programuotojai ir kas vartotojų laukia netolimoje ateityje? Įžvalgomis apie Lietuvos technologijų inžinierių kuriamus sprendimus dalijasi JAV programavimo paslaugų įmonės „Devbridge“ technologijų direktorius Rimantas Benetis.
Gedimo paaiškinimas – ekrane
R.Benečio teigimu, automobiliai labai sparčiai tobulėja ne tik iš mechaninės pusės, bet pažangesnė tampa ir jų elektronika. Ne paslaptis, kad kuo naujesnis automobilis, tuo daugiau jis gali „papasakoti“, vos tik jį prijungus prie kompiuterio.
„Daugeliui jau yra tekę pakliūti į situaciją, kai važiuojant automobiliu jo valdymo skydelyje užsidega įspėjimo lemputė ir norint sužinoti, ką tai reiškia, tenka vykti į automobilių servisą. Ten yra patikrinama klaida ir vėliau jau tenka registruotis, kad galima būtų užfiksuotą gedimą sėkmingai pašalinti. Tačiau automobilių vairuotojams taptų kur kas patogiau, jei įvykus gedimui, automobilis pats praneštų apie klaidą sistemai, o ji transporto priemonės savininkui tiesiog atsiųstų į mobiliojo telefono ar automobilio medijos ekraną artimiausias remonto datas bei pasiūlytų servisus, kur galima užsiregistruoti gedimą pašalinti“, – sako Technologijų direktorius.
Iki serviso mašina nuvyks pati
Anot R.Benečio, „Devbridge“ programuotojams jau dabar tenka sukti galvą, kaip palengvinti vartotojų gyvenimą bei kurti prototipus, kaip toks vairuotojų ar jų valdytojų bendravimas galėtų atrodyti ir veikti.
„Automobilio gedimai jau dabar gali būti užfiksuoti automatiškai, o ilgainiui ir pati mašina nuvyks iki serviso remontui. Galbūt didesnė problema yra teisingai nukreipti automobilį į artimiausią remonto dirbtuvę ir dar keblesnė – jam pačiam ten nuvažiuoti. Jau dabar yra gamintojų, kurių mechanikai gali atvykti tiesiai prie automobilio ir atlikti tam tikrus mašinos taisymo darbus. Tikėtina, kad po kelerių metų visi bandys taikyti tokį modelį, nes jis yra patogesnis ir priimtinesnis vartotojui. O vėliau, išprendus automatinio vairavimo problemą, liks tik automobilį nukreipti į artimiausią servisą“, – įsitikinęs technologijų ekspertas.
Palengvins vairuotojų gyvenimą
„Devbridge“ technologijų direktoriaus teigimu, skaitmenizuota serviso sistema galėtų gerokai supaprastinti bei palengvinti vartotojų gyvenimą, tačiau tam yra reikalinga surinkti ne tik didžiulį kiekį duomenų, bet ir juos tinkamai apdoroti.
„Kuo daugiau atomobilis surinks duomenų apie savo būklę, tuo lengviau bus galima prognozuoti gedimus. Taigi bus galima nustatyti gedimą jam dar net neįvykus ir taip ateityje išvengti didelių nepatogumų. Automobilis, kai kuriais atvejais, galės iš anksto pats pranešti vairuotojui apie tikėtiną gedimą, šią technologiją jau taiko didelių automobilių parkų valdytojai. Taigi vartotojui mažiau reikės atlikti darbų, kuriuos gali atlikti automobilis ar serviso personalas“, – įsitikinęs R. Benetis.