„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Automobilio stiklų ploviklis: kaip sutaupyti jį pasirenkant?

Tradiciškai manoma, kad su didžiausiais iššūkiais tenka kovoti žieminiams automobilio stiklų plovikliams: šaltuoju ir drėgnuoju metų laiku kiekvienas prasilenkimas su tame pat kelyje purvo-sniego pliurzę taškančiomis mašinomis paprastai baigiasi sunkiai perregima plėvele aptaškytu langu. Norint ją greitai pašalinti būtina naudoti gana agresyvius skysčius.
Lietus per automobilio stiklą
Lietus per automobilio stiklą / Sxc.hu nuotr.
Temos: 2 Langas Vilkikas

Tačiau vasarą, net kai nusistovi sausi ir saulėti orai, palaikyti švarą ant priekinio stiklo dažnai būna keblu dėl neišvengiamų kontaktų su nesuskaičiuojama gausybe vabzdžių.

Daugiau nei 20 metų darbo autochemijos rinkoje patirtį turintis bendrovės „Sonbalt“ vadovas Juras Aleksiejevas, pasakodamas apie vasarai skirtų automobilinės chemijos preparatų ypatumus atkreipė dėmesį į keletą galiojančių mitų.

„Aš pats labai ilgai ir atidžiai analizuodavau, kokiomis proporcijomis – kokios medžiagos sumaišytos automobilių stiklų plovikliams padeda pelnyti vairuotojų simpatijas. Pernai ryžomės eksperimentui – užregistravome savo prekinį ženklą ir paprašėme vienos Vokietijos chemijos kompanijos pagal mūsų pateiktą receptūrą pagaminti žieminio ploviklio, o šią vasarą analogišką užsakymą pateikėme originalios sudėties vasariniam plovikliui.

Pačiam pasiruošti ploviklį galima kur tik galima gauti vandens. Žinoma, nereikėtų jo semti iš drumzlinos kūdros,

Abu produktai sulaukė tikrai neblogų įvertinimų, tačiau mes patys pastebėjome, kad kur kas racionaliau gaminti ne paruoštą naudojimui langų ploviklį, o jo koncentratą. Vienintelis realus skirtumas tarp šių produktų – koncentratas užima nepalyginamai mažiau vietos“, – akcentavo J.Aleksiejevas.

Verslininkas taip pat pastebėjo, kad ilgą laiką vairuotojams buvo kalama į galvas, esą visuomet geriau rinktis naudojimui paruoštą langų ploviklį, o ne koncentratą, nes į plovimo bakelį pilant vandenį į čiaupo jame pradeda kauptis kalkių nuosėdos, kurios ilgainiui užkemša purkštukus.

„Iš tiesų jei panašios grėsmės kažkada egzistavo, tai eksploatacinius skysčius automobiliams kuriantys chemikai šia problemą seniai ir sėkmingai išsprendė. Tiesiog koncentrate įmaišoma tam tikrų medžiagų, kurios neleidžia formuotis nuosėdoms. T. y. pačiam pasiruošti ploviklį galima bet kuriuo metu, bet kurioje vietoje, kur tik galima gauti vandens. Žinoma, nereikėtų jo semti iš drumzlinos kūdros, bet degalinėse pilstomas vanduo tam kuo puikiausiai tinka“, – teigė „Sonbalt“ vadovas.

Svarbiausias dalykas į kurį turėtų atkreipti dėmesį transporto kompanijų vadybininkai, atsakingi už eksploatacinių medžiagų pirkimus – pinigai, kuriuos galima sutaupyti perkant stiklų ploviklių koncentratus. Už paruošto naudojimui geros kokybės ploviklio 5 litrų talpos bakelį prekybos centruose ar specializuotose parduotuvėse teks pakloti 3-4 eurus. Už 250 ml buteliuką koncentrato, priklausomai nuo prekinio ženklo, pardavėjas greičiausiai paprašys iki 7 eurų, tačiau su juo galima pasigaminti 25-30 litrų nė kiek neprastesnio ploviklio.

Sunkvežimio vairuotojas, prastai matantis kur važiuoja, yra viena baisiausių „smulkmenų“, kokią tik galima sutikti keliuose

„Volvo Trucks Lietuva“ vairuotojų tobulinimo instruktorius ir technikos ekspertas Eivitas Žarys, dalindamasis savo patirtimi šioje srityje patikino, kad visada po ranka turėti kokybiško stiklų ploviklio yra gyvybiškai svarbu.

„Sunkvežimio vairuotojas nematantis ar prastai matantis kur važiuoja tik todėl, kad priekinį stiklą dengia purvo-riebalų-gumos-suodžių plėvelė ko gero yra viena baisiausių „smulkmenų“, kokią tik galima sutikti keliuose.

Ačiū Dievui, šių dalykų grėsmę pradeda suvokti didžioji dalis transportininkų, todėl stiklų ploviklius stengiasi rinktis kiek galima geresnius. Vieningos praktikos, kaip šią problemą spręsti, mano žiniomis nėra – didesnės kompanijos tariasi tiesiai su automobilių chemijos gamintojais ir į savo bazes parsiveža didelius kiekius neišpilstyto į mažus bakelius ploviklio, kitos perka koncentratą.

Pastarasis sprendimas ko gero yra optimalus dirbantiems užsienio rinkose ir retai grįžtantiems į namus, nes į reisą įdėti reikiamas atsargas paruošto naudoti ploviklio būtų fiziškai neįmanoma: vilkiko stiklo plovimo rezervuaras paprastai būna maždaug 15 litrų talpos (priklausomai nuo sunkvežimio markės ir modelio šis dydis gali skirtis), todėl kabinoje tektų vežiotis šešis atsarginius bakelius. Tai ne tik nepatogu, bet ir nesaugu“, – teigė E.Žarys.

„Sonbalt“ vadovas J.Aleksiejevas savo ruožtu atkreipė dėmesį į tai, kad svarbu ne tik švarus stiklas, bet ir agresyvių medžiagų „nesugraužtos“ valytuvų šluotelės bei nesueižėjusios polikarbonato detalės. Nuo šių dalykų apsaugoti gali neutralų Ph turintys plovikliai, todėl perkant šias produktus derėtų patyrinėti, kas rašoma etiketėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs