Automobilis, pranokęs išankstinius lūkesčius – 4000 km per keturias dienas su „SEAT Alhambra“

Vos sužinojus, kad teks beveik 1800 km iki Frankfurto automobilių parodos ir atgal važiuoti „SEAT Alhambra“ automobiliu šešiese, veidu nuslinko ironiška šypsena – tebūnie tai naujas, ganėtinai didelis automobilis, tačiau kelionė nebuvo Vilnius-Klaipėda, o tarp šešių ekipažo narių vegetarų nepasitaikė – smulkiausias žmogus svėrė 80 kg.
GAZAS.LT kelionė į Frankfurtą
GAZAS.LT kelionė į Frankfurtą / Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr.

Pradžia

Bet vienatūris nenuvylė. Nepaisant pirmojo daiktų sutalpinimo, kai atverti bagažo skyrių buvo galima tik dviese – vienam atidarant dangtį, o kitam gaudant bekrentančius daiktus. Tačiau patogiau sudėliojus visą mantą, buvo atrasta daug iš pirmo žvilgsnio nematomų daiktadėžių – dvi grindyse po vidurinės eilės sėdynėmis, didžiulės ertmės po trečiosios eilės sėdynėmis, smulkios, bet naudingos uždaromos dėtuvės šalia galinės eilės langų.

Kelionė, prasidėjusi šeštą valandą ryto, įsibėgėjo. Pirminiai pastebėjimai – patogi sėdėsena trečioje sėdynių eilėje, iš dalies netgi patogesnė už vidurinę: kojoms vietos tiek pat, tačiau yra sprindžio pločio palangės, ant kurių labai patogu pasidėti ranką ar galvą miegojimui. Arba į dėtuves įsidėti porą kavos puodelių, daug cigarečių pakelių ar kortų kaladžių.

Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„SEAT Alhambra“
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„SEAT Alhambra“

Tiesa, trečioje sėdynių eilėje yra keli minusai – sėdėsena yra praktiškai ant galinės ašies, tad automobilis važiuoja labiau kaip „Ibiza“, o ne „Alhambra“, o garso izoliacija ten neypatinga.

Tačiau tai – vienintelis priekaištas „Alhambra“ garso izoliacijai. Apskritai, ji nustebino – gerąja prasme. Ar važiuoji 100, ar 200 km/val., vairuotojas gali nekeldamas balso susikalbėti su visais keleiviais. Tik  gale susirangiusiems žmonėms reiktų kiek labiau įtempti ausis.

Lenkija

Dviejų litrų darbinio tūrio TDI dyzelinis motoras šiam modeliui Lenkijoje yra kiek per silpnas: 140 AG ir 320 Nm 1650 kg automobilio svorį (pridėjus dar gerus 700 kg keleivių ir bagažo) jis vilko kiek nerangiai. Norint aplenkti eilę sunkvežimių ar lengvųjų automobilių, jį reikia gręžti „iki galo“ ir gerai apskaičiuoti atstumą iki priešpriešais atvažiuojančių transporto priemonių. Žinoma, nereikia varyti Dievo į medį – dyzelinis TDI variklis apskritai sukasi neblogai ir mažiau apkrautuose keliuose galios buvo sočiai.

O jos trūkumą bet kurioje vietoje gerai kompensuoja automatinė dviejų sankabų DSG pavarų dėžė – perjungimas juntamas minimaliai ir trunka gal dešimtadalį sekundės. Tiesiog liuksiška dėžė. „Volkswagen“ verti didelio pagyrimo už šio stebuklo talpinimą į kasdieninius ir visiems prieinamus automobilius.

Vokietija

Tačiau neribojamo greičio Vokietijos greitkeliuose „Alhambra“ itin patiko – važiuojant 160 km/val. ji ant kelio stovi gana tvirtai (žinoma, lyginant su vienatūriais, o ne hečbekais ar sedanais), o degalų sąnaudos stebino. Kiek daugiau nei 500 km atkarpoje su trimis sustojimais, ne kartą išbandant vienatūrio maksimalų greitį bei vidutinį toje atkarpoje kelionės kompiuteriui rodant 119 km/val. (įskaičiuojant ir tuos sustojimus), vidutinės dyzelino sąnaudos siekė 8,5 l/100 km. Rezultatas, įvertinant kelionės sąlygas ir pakrovimo lygį, yra labai neblogas.

Gamintojo nuotr./„SEAT Alhambra“
Gamintojo nuotr./„SEAT Alhambra“

Vis tik balsą galima atiduoti galingesnei 2.0 TDI versijai, turinčiai 170 AG ir 350 Nm – bet kokia tolimesnė kelionė ne keturių juostų autostrada automobiliu, turinčiu galingesnį variklį, bus malonesnė. Tačiau ar verta už jį mokėti papildomai 10 tūkst. litų?

Sąnaudos

Mieste viršyti 8 l/100 km nepavyko, o Lietuvos keliuose tilpti į 7 litrus buvo labai nesudėtinga užduotis. Idealus automobilis keturių-penkių asmenų šeimai darbo dienomis naudoti kasdieninėms reikmėms ir savaitgaliais – tolimesnėms kelionėms? Net ir nebūnant dideliu vienatūrių gerbėju, tenka sakyti Taip. Iš didžiosios raidės.

Pakaba

Jau prieš kelionę galima buvo tikėtis malonaus važiavimo – vis tik tai beveik penkių metrų ilgio vienatūris su didele ratų baze, tad „Alhambra“ turi važiuoti minkščiau už bet kokį vidutinio dydžio sedaną. Viltys buvo pateisintos – vienatūris neblogai susitvarkė net ir su lenkiškais, neretai remontuojamais keliais, o Vokietijoje važiavimo malonumas šiuo SEAT buvo tarsi kelionė greitaeigiu traukiniu. Tiesa, šis pliusas kur kas labiau skirtas pačiai Vokietijai nei Ispanijai.

Verdiktas

Ką rinktis, ieškant šeimyninio automobilio, kad jame patogiai tilptų žmona, pora vaikų ir daug mantos? Didelio pasirinkimo nėra: universalas arba vienatūris (žinoma, yra ir kitokių pavyzdžių, bet tai – išimtys). Abu jie pritaikyti važinėti tiek mieste, tiek užmiestyje ir abu turi savų privalumų bei trūkumų. Pirmas – dažniausiai mažesnis, mažiau talpus, tačiau praktiškesnis daugiausia važinėjant mieste. Antrasis – gerokai erdvesnis, dažnai turi septynias vietas ir daug įvairių bei malonių smulkmenų (kaip pvz. ne iš karto atrandamos daiktadėžės).

Andriaus Kildos nuotr./„SEAT Alhambra“
Andriaus Kildos nuotr./„SEAT Alhambra“

Ar vertas GAZAS.LT ilgoje kelionėje išbandytas „SEAT Alhambra“ savo šešiaženklės kainos litais? Be abejonės. Nei vienas didelę ridą pasiekti pasmerktas tiesioginis jo konkurentas („Renault Grand Espace“, „Ford Galaxy“ ir pan.) pigesnių modelių, įvertinant komplektacijas, neturi. Tik ar verta tokią sumą mokėti už automobilį, kuriuo kasdien bus trinamasi mieste bei kartą į metus – nuvažiuojama į Ventspilį? Turbūt ne. Tačiau jei kelionė į Latvijos kurortą nusimato kartą į mėnesį – visapusiškai taip.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų