Automobilių pardavimo ekspertas Paulius Valiukėnas pažymi, kad nepriekaištinga automobilio istorija „ant lapo“ ir ideali jo išorė dar negarantuoja, kad transporto priemonės techninė būklė yra tokia pat žavi ir laiko nepaliesta.
„Kartais automobilių perpardavinėtojai, siekdami gauti didesnį pelną ir sutaupyti, imasi pačių netikėčiausių sprendimų. Istorijos apie tai, kad automobiliu neva važinėjo tik močiutė, maršrutu bažnyčia-namai, liko praeityje, dabar sukčiai vis dažniau imasi realių veiksmų“, – sako „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas, pridurdamas, kad prieš priimant galutinį sprendimą svarbu pasidomėti ne tik automobilio istorija, bet ir atkreipti dėmesį į specifines detales.
Sertifikuotų automobilių pardavimo ekspertas P. Valiukėnas įvardija 6 esminius, nuo pirkėjų dažniausiai bandomus nuslėpti defektus:
Stabdžių sistemos
Stabdžiai tai pagrindinė automobilio saugumo priemonė, tad net ir menki jų defektai privalo būti identifikuoti ir laiku išspręsti. Siekiant įsitikinti, stabdžių sistemos būkle, automobilis privalo būti išbandomas gyvo važiavimo metu.
„Vieni pagrindinių defektų – kreivi automobiliniai stabdžių diskai, kurių plika akimi įžvelgti neįmanoma. Šie prie didesnio greičio, stabdymo metu, sukelia minimaliai arba stipriai jaučiamą „vairo mušimą“. Norint būti užtikrintam stabdžių būklės kokybe, kiekvienam naudoto automobilio pirkėjui privalo būti suteikiama galimybė automobilį išbandyti realiomis sąlygomis“, – aiškina P. Valiukėnas.
Oro saugos pagalvės
Oro saugos pagalvės šiais laikais atrodo tarsi savaime suprantama kiekvieno techniškai tvarkingo automobilio detalė, tačiau visgi pasitaiko situacijų, kuomet automobilis gali būti parduodamas ir be šios saugumo sistemos.
„Automobilių perpardavinėtojų siekis sutaupyti, konstruojant avarijoje nukentėjusį automobilį, gali būti pražūtingas. Praleidžiant oro pagalvių įmontavimo darbus, tačiau norint patikros metu išvengti kompiuteryje metamos klaidos, vietoje jų įdedamos specialios varžos. Šios apgauna oro pagalvių ir saugos diržų darbą kontroliuojančią SRS sistema – ją tikrinant galima matyti, kad oro pagalvės stovi savo vietoje. Tad siekiant išvengti tokio nesusipratimo, saugos pagalves privaloma patikrinti į pagalbą pasitelkiant sertifikuoto serviso darbuotojus“, – sako ekspertas.
Variklis
Pasitaiko atveju, kuomet susidėvėjus variklio žiedams, automobilis pradeda vartoti per didelius kiekius alyvos, tad šią problemą pavieniai automobilių perpardavėjai išsprendžia, į variklį įpildami vadinamo „daktaro“. Tai priedas variklio tepalui, kuris skirtas kompresijos ir tepalo spaudimo pakėlimui bei jo sąnaudų mažinimui. Sertifikuotų automobilių ekspertas pažymi, kad toks sprendimo būdas problemą tik atitolina, jos neišspręsdamas: „Įsigijus tokį automobilį yra tik laiko klausimas kada prireiks kapitalinio remonto.“
Kuro sistema
Sunkiai užsivedantis automobilis ar pastebėtas variklio galios netekimas, gali byloti apie degalų sistemos trikdžius. Tačiau, anot P. Valiukėno, šį defektą galima pastebėti tik esant šaltam transporto priemonės varikliui.
„Automobilių perpardavinėtojai, žinodami apie šią transporto priemonės problemą, potencialiam pirkėjui automobilį dažniausiai pristato su jau sušildytu varikliu. Geriausias apsisaugojimo būdas – detali degalų tiekimo sistemos patikra“, – dėsto jis, papildydamas, kad aplaidžiai žiūrint į šią problemą, vėliau kuro sistemos remonto darbai gali pareikalauti nemažai investicijų.
Katalizatorius
Kiekvienas automobilis privalo turėti katalizatorių, tačiau, pasak sertifikuotų automobilių atstovo, pasitaiko ir tokių komiškų situacijų, kuomet pirkėjai iš pavienių automobilių pardavėjų nusiperka tikrą „katę maiše“. Nuvykus į techninės apžiūros centrą, paaiškėja, jog transporto priemonėje šios detalės nėra – ji išpjauta.
„Katalizatorius – vertinga automobilio detalė, kurią išpjovus ir pardavus, sukčiai geba nemenkai pasipelnyti. Šie neretai vietoje originalaus katalizatoriaus įstato jo muliažą ir automobilį parduoda lyg niekur nieko“, – sako P. Valiukėnas.
Saugos diržai
Automobilių ekspertas įvardija ir kitą, svarbią dedamąją – saugos diržų patikrą. Anot jo, nors šio saugumo aspekto defektus yra gan sunku nuslėpti, tačiau jie gali būti pažeisti mechaniškai. Kaip pavyzdys įpjauti.
„Įsitikinti, kad saugos diržai yra tvarkingi galima tik vienu būdu – juos pilnai ištraukiant ir pažiūrint ar šie vizualiai neturi tam tikrų pakitimų ir yra visiškai sveiki“, – aiškina automobilių ekspertas.
P. Valiukėnas papildo, kad maksimaliai užtikrinti, jog automobilio eksploatacijos metu, pirkėjas nesusidurs su nesklandumais, gali tik sertifikuotas automobilio pardavėjas. Šis ne tik parūpins visą informaciją apie automobilį ir jo techninę, bet ir suteiks garantiją, kuri užtikrins, jog prireikus pagalbos, ji bus be išimties suteikta to paties pardavėjo.