Kasmet vykstantis festivalis kiekvieną kartą vis kitoks. Taip yra ne tik dėl to, kad keičiasi automobiliai – griežtėja, keičiasi ir festivalio taisyklės. Šiais metais renginį organizuojanti JDM.lt komanda paskelbė, kad festivalis – uždaras, todėl į kempingo teritoriją galėjo patekti tik atrinktų automobilių savininkai ir jų draugai.
Uždaro festivalio idėja atsirado ne šiaip sau. Festivalio šeimininkai pasakojo, kad būtent tokiu būdu stengėsi atrinkti tikruosius entuziastus, kurie automobiliams atiduoda daug savo laiko ir jėgų. Mat ankstesniais metais nemaža dalis į festivalį atvykdavo tik dėl pramogos, būdavo, kad ir išpuoselėtus automobilius apgadindavo. Uždaras festivalis, anot organizatorių – jaukesnis ir saugesnis.
Nors vos tik paskelbusi automobilių registracijos pradžią JDM.lt komanda pranešė, kad atrinks 120 gražiausių automobilių, tačiau realybė parodė, kad jų yra kur kas daugiau.
Į festivalį atvažiavo net 145 automobiliai iš 168 atrinktų. O dalyvių draugai galėjo ne tik pasigrožėti retomis ir išpuoselėtomis transporto priemonėmis, tačiau ir gerai praleisti laiką stebėdami ar dalyvaudami įvairiose rungtyse.
Renginio vedėjai kalbino 16 labiausiai išpuoselėtų automobilių savininkų, o viso renginio metu buvo išrinkti įvairių nominacijų laimėtojai. Buvo renkamas žemiausias automobilis su stogu, kuriuo tapo „Jaguar XJS“ ir be stogo – „Opel Speedster“.
Taip pat apdovanoti gražiausių ratų – „VW Jetta“ – ir salono – „VW Karmann Ghia“ – savininkai.
„Šiuos ratus surinkti tai lyg kambarį ištapetuoti pro rakto skylutę. Tai išties išskirtiniai ratai“, – komentuodami, kodėl pasirinko būtent šį modelį, sakė organizatoriai.
Dar keli apdovanojimai atiteko žemiausiam statinę pakabą turinčiam BMW E36 bei greičiausią orinę pakabą turinčiam Karolio Zalecko „VW Golf“. Vedėjai skaičiavo laiką, per kurį automobilis pakyla į viršų, nusileidžia į apačią ir vėl pakyla aukštyn, šiam „Golf“ tai užtruko pusantros sekundės.
Apdovanotas ir labiausiai išpuoselėtas senas automobilis – „VW Kaefer“, kurio savininkas Gintaras Tamulevičius. Už retas dalis ir dėmesį net smulkiausioms automobilio detalėms jis taip pat gavo ir specialų prizą iš renginio rėmėjo „Berner“ – įrankių dėžę, pilną rėmėjo produktų.
Geriausiu VIP stiliaus automobiliu išrinktas Tautvydo Malecko „Mercedes Benz“, o Karolis Survila su „VW Golf“ išsivežė „Best Race Style“ apdovanojimą už geriausiai lenktynių stiliumi paruoštą automobilį.
Nuskriausti neliko ir svečiai. Estai į festivalį atvykę su blizgančiu ir „Rocket Bunny“ apdailą turinčiu „Toyota GT86“ atsiėmė „Best Guest“ – geriausio svečio automobilio apdovanojimą.
Už dideles pastangas „Audi S3“ surinkti iš atskirų pavienių detalių ir paversti RS3 modeliu, geriausio „Best EURO“ apdovanojimą atsiėmė raudonos „Audi“ savininkas Giedrius Čeilitka.
Japoniškų automobilių festivalyje tikrai netrūko, tačiau organizatoriai atviravo, kad renkant „Best JDM“ abejonių nekilo, kad apdovanojimas turi atitekti „Datsun 280z“ savininkui Vytautui Keturkai. Naujam gyvenimui prikeltas senas modelis festivalyje sulaukė išties išskirtinio dėmesio.
Pati svarbiausia festivalio statulėlė „Best Chill‘n‘Grill“ atiteko taip pat išskirtiniam modeliui – „Volkswagen T3 Westfalia“. Tikriausiai ne vienas festivalio dalyvis šią transporto priemonę matė pirmą kartą.
Kaip pasakojo automobilio savininkas Kasparas Žukaitis, vos tik pamatęs seną ir apleistą modelį gatvėje, kurioje gyvena, iškart suvokė, kad tai bus jo naujasis projektas. Nors darbo buvo daug, o automobilį iki galo surinkti pavyko tik festivalio išvakarėse – rezultatas išties vertas vargo.
Tris dienas trukęs festivalis nestokojo veiklos ir žiūrovams – jie galėjo rungtyniauti įvairiuose žaidimuose, o tam, kad geriau įsivaizduotų, kaip jaučiasi žmogus, kuris prie vairo sėda išgėręs – galėjo išbandyti girtumo akinius ir atlikti kelias užduotis. Juos užsidėjęs žmogus mato vaizdą taip, kaip jį matytų sunkiai apsvaigęs (2,5 promilės) asmuo. Tai, anot išbandžiusiųjų, buvo puiki prevencija prieš vairavimą išgėrus.