Tačiau sugrįžus iš parodos ir girdint kolegų atsiliepimus apie ralio kroso varžybas, kuriose spindėjo tokios žvaigždės kaip Sebastienas Loebas ir Petteris Solbergas, o jiems grasino ir lietuvis Nerijus Naujokaitis, svarstyklių pusiausvyra pakito. Nes „World RX“ buvo tai, ko ir galima tikėtis – puikus automobilių sporto renginys, kurį stebėti itin įdomu ir patogu. O „Mondial de l‘automobile“ buvo tik liūdna iliuzija to, ko iš jos buvo galima tikėtis.
Pradėkime nuo to, kad parodoje nedalyvavo keli didieji automobilių gamintojai: „Ford“, „Mazda“ ir „Volvo“ nematė reikalo apie savo naujienas paskelbti vienoje lankomiausių parodų visame pasaulyje. Net ir itin prabangių ir itin greitų mašinų kūrėjai prisidėjo prie ignoravimo mados: „Bugatti“, „Pagani“, „Lamborghini“, „Bentley“, „Rolls-Royce“ žvaigždės Paryžiuje neprašvito.
Taip, parodoje buvo tokių egzempliorių kaip istoriniai „Coys“ aukciono automobiliai ar kino filmų žvaigždės – „DeLorean DMC12“ iš „Atgal į ateitį“ ar keli modeliai iš „Greiti ir įsiutę“ serijų. Tačiau tai – tik vienkartinės įdomybės akims, o automobilių rinkos naujovių, švelniai tariant, buvo mažokai.
Kai kolegos paklausia, kas parodoje paliko didžiausią įspūdį, tenka nemažai pagalvoti. Taip, „Škoda Kodiaq“ yra stiprus žaidėjas tarp didžiųjų visureigių, „Toyota C-HR“ – mažųjų, „Land Rover Discovery“ – prabangiųjų, „Nissan Micra“ – mažųjų hečbekų, o „Hyundai i30“ – vidutinio dydžio hečbekų. Dar galima paminėti „Audi Q5“, „Peugeot 3008“, „SEAT Ateca“ ir „Honda Civic“ – naujus automobilius, kurie Lietuvoje sulauks nemažai dėmesio. Tai puikūs modeliai. tačiau 2014-ųjų Paryžiaus automobilių parodoje Lietuvai aktualių naujienų buvo bene dukart daugiau.
Viena kita nauja automobilio versija (BMW „Gran Turismo“, „Audi RS3“ ir dar kelios) toli gražu neatpirko bendro nykumo. Jį praskaidrino tik prancūzų gamintojai, kurie Paryžiui visada ruošiasi itin intensyviai ir kai kurių savo modelių premjeras planuoja kartu su „Mondial de l‘automobile“. „Renault“ pristatė tiek naujų ir atnaujintų modelių, kad jų skaičius netilptų ant vienos rankos pirštų, o nuo jo nedaug atsiliko ir „Peugeot“ su „Citroen“.
Parodos vinimi galima vadinti elektromobilius. „Opel“ pristatė visiškai elektrinį „Ampera-E“, kuris galės nuvažiuoti iki 500 kilometrų, o „Renault“ – ZOE, kurio įveikiamas atstumas sieks 400 km. Vienintelė problema, kad nei vienas šių modelių Lietuvoje nėra parduodamas ir į šalį atkeliaus nebent naudotas.
Parodos metu pasigirdo kalbų, jog automobilių gamintojai gali užsikrėsti parodų vengimo virusu. Dalyvavimas vienoje pasaulinėje parodoje suryja ne vieną milijoną eurų, kas šiuolaikinės aršios konkurencijos metu tampa didele pinigų suma. Net ir superautomobilių gamintojams.