„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Automobilių istorija: dviejų ašių „Scania-Vabis“ sunkvežimiai

Šiandien sunkvežimių ir autobusų gamintojas „Scania“ puikiai žinomas ir nuolat stebina inovatyviais sprendimais. Tačiau ne visi žino, kad panašios naujovių politikos „Scania“ laikėsi jau ir XX amžiaus viduryje.
scania-vabis-torpedo-tourtocht-twente-2011-ytmpg
„Scania–Vabis“ sunkvežimis

Iškart po Antrojo Pasaulinio karo, 1944 m., bendra „Scania–Vabis“ (įkurta 1911 m.) įmonė rinkai pasiūlė labai būtiną naują transportą, skirtą ne kariškiams, o civiliams gyventojams.

Henrik Sendelbach/Wikimedia Commons nuotr./„Scania-Vabis“ sunkvežimis
Henrik Sendelbach/Wikimedia Commons nuotr./„Scania-Vabis“ sunkvežimis

Bene ryškiausiomis ir daugiausia atkuriant pokarinę Europą pasitarnavusiomis transporto priemonėmis buvo dviejų ašių „Scania – Vabis“ sunkvežimiai, turėję keturių cilindrų, 90 AG variklius, rašo trucker.lt.

Trumpa istorija

1900 metais „Maskinfabriksaktiebolaget Scania“ (švedų ir lotynų kalbos mišiniu tai reiškia „mašinų gamybos įmonė Skåne”) buvo įkurta Malmėje (Malmö) – didžiausiame Švedijos pietinės provincijos Skåne mieste, joje buvo gaminami dviračiai. Netrukus „Scania“ taip pat pradėjo gaminti automobilius ir sunkvežimius.

1902 metais buvo pagamintas pirmasis sunkvežimis. 1911 metais „Scania“ ir „Vabis“ susijungė siekdamos sėkmingiau konkuruoti visoje Europoje. Buvo pagamintas pirmasis autobusas, automobilių, sunkvežimių ir autobusų gamyba tęsėsi ir Malmö, ir Södertälje.

1935 metais „Scania-Vabis“ tapo „Volkswagen“ atstovu Švedijoje.

1936 metais „Scania-Vabis“ pristatė pirmąjį savo pagamintą dyzelinį variklį.  

1939 metais „Scania-Vabis“ pristatė „Royal“ – unikalų dyzelinį variklį, pagamintą naudojant standartinius komponentus, pirmą tokį įmonės istorijoje. Taip gimė „Scania“ modulinė sistema.

1949 metais „Scania-Vabis“ pradėjo tiesioginio įpurškimo variklių gamybą. Šis variklis buvo toks patvarus, kad jį praminė „400 000 kilometrų varikliu“.

Šeštajame dešimtmetyje „Scania-Vabis“ pradėjo kurti savo prekybos ir priežiūros tinklą Europoje.

VIDEO: Scania-Vabis Torpedo Tourtocht Twente 2011 yt.mpg

1957 metais „Scania-Vabis“ pradėjo sunkvežimių gamybą Brazilijoje.

Septintajame dešimtmetyje daugiau gamybos įmonių atverta Švedijoje – autobusų gamykla Katrineholme ir kabinų gamykla Oskarshamne.

1965 metais atidaryta surinkimo gamykla Zwolle, Nyderlanduose.

1969 metais „Scania-Vabis“ pristatė naująjį 14 litrų V8 variklį (350 arklio galių). Tai buvo galingiausias variklis Europoje.

1969 metais „Scania-Vabis“ susijungė su Švedijos orlaivių ir automobilių gamintoja „Saab“, taip susikūrė „Saab-Scania“.

1976 metais „Scania“ atidarė gamyklą Tucumane, Argentinoje.

1992 metais „Scania“ atidarė gamyklą Angers'e, Prancūzijoje.

1995 metais „Scania“ vėl tapo nepriklausoma įmone ir nuo kitų metų buvo kotiruojama Stokholmo ir Niujorko biržose.

2000 metais 11 gamyklų penkiose valstybėse prisijungė „Scania“ gaminant savo milijonąjį sunkvežimį.

2007 metais „Scania“ pristatė ateities autobusą – viso dydžio žemagrindį etanoliu varomą hibridinį miesto autobusą, kuriame, naudojant etanolį, iškastinio kuro anglies dvideginio emisijos sumažinamos net 90 procentų.

2008 metais „Volkswagen“ tapo pagrindiniu „Scania“ savininku, turinčiu 68,6 procento balsavimo teisių ir 37,73 procento kapitalo teisių.  

Scania nuotr./„Scania–Vabis“ sunkvežimis
Scania nuotr./„Scania–Vabis“ sunkvežimis

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs