Dar 2021 m. rugsėjo antrąją savaitę vilniečiai pasiekė naują eismo intensyvumo rekordą, peršokdami 2019 m. kartelę. Ir, žinoma, leido laiką spūstyse.
TAIP PAT SKAITYKITE: kuriomis Vilniaus gatvėmis saugiausia vežti kiaušinius
„Naujamiestyje – absoliutus košmaras. Patvarkė tuos šviesoforus, kurie dabar dega 3–4 sekundes ir jau mirksi, nes suteikia pirmenybę pėstiesiems, kurių tiek daug nėra. Todėl ir kemšasi net mažiausios gatvelės. Aišku, prisideda tai, kad visame rajone vėluoja užbaigti statybas ir remontus“, – tąkart spūsčių fenomeną apibūdino skaitytojas Ramūnas.
Praėjusią savaitę, pavyzdžiui antradienį, Vilniaus eismas nuo 7.30 val. vėl buvo suparalyžiuotas. Skaitytojai skundėsi, kad, važiuodami į darbą, užtruko dvigubai ilgiau. Didelių avarijų „Google Maps“ eismo arterijose nerodė.
Pasidomėjome: jei jau spūstys sugrįžo, tai kiek pavasarį padidėjo eismo intensyvumas?
Spūstis didina gatvių valymas ir remontas?
Vilniaus SĮ „Susisiekimo paslaugos“ eismo valdymo centras taip pat pastebėjo, kad per paskutines kelias savaites eismas mieste suintensyvėjo. Miesto gatvėse, kaip ir kiekvienais metais pavasarį, išskyrus pandemijos laikotarpį, pastebimas eismo srautų padidėjimas, tiek pėsčiųjų, tiek transporto.
Be to, nuo balandžio 1 d. į gatves išleista ir daugiau viešojo transporto priemonių.
„Kasmet po žiemos vyksta gatvių valymas bei gatvių (duobių) remontas, siekiant užtikrinti saugias ir tinkamas eismo sąlygas Vilniaus mieste, dėl jų taip pat padidėja eismo srautai. Atsižvelgiant į tai, kai kuriose gatvėse galimi trumpalaikiai eismo ribojimai, kurie natūraliai turi įtakos sklandžiam eismui mieste.
Gatvių valymas ir remontas mieste, išskyrus avarinius darbus, vykdomas dažniausiai ne piko metu, tai yra nuo 9 iki 16 val. (penktadieniais iki 15 val.) ir po vakarinio piko, taip siekiama kuo mažiau trikdyti intensyvu eismą piko valandomis. Be abejo darbus atliekančios įmonės turi užtikrinti eismo dalyvių saugumą.
Srautų pokyčių palyginimui turime informatyvią statistiką, kur lyginami kassavaitiniai srautai su prieškarantininiu laikotarpiu“, – „Susisiekimo paslaugų“ duomenis komentavo savivaldybės atstovas Paulius Vaitekėnas.
Transporto srautų duomenų palyginimą rasite čia.
Spūsčių trukmės palyginimui reikalingus duomenis rasite čia.
Transporto srautai padidėjo 14-16 proc.
Pvz., šių metų 11 savaitę, lyginant su 2021 metų ta pačia savaite, transporto srautai padidėjo 16,3 proc., bet vis dar buvo 2,14 proc. mažesni nei 2019 m.
12 metų savaitę, lyginant su 2021 metų ta pačia savaite, transporto srautai padidėjo 13,7 proc., bet vis dar buvo 3,2 proc. mažesni nei 2019 prieš karantiną.
Lyginant šių metų 11 ir 12 savaites, fiksuojamas beveik 10 proc. didesnis transporto srautas. Praėjusią savaitę didžiausios rytinės spūstys vairuotojus trikdė balandžio 13 d., o vakarinio piko metu - 14 d.
Problematiškiausios Vilniaus sankryžos
Didžiausi eismo srautai piko metu fiksuojami šiose vietose:
- Ozo g. link Kareivių—Kalvarijų—Ozo g. sankryžos;
- Kareivių g. link Kareivių–Kalvarijų–Ozo g. sankryžos
- Kareivių g. link Kareivių—Verkių g. sankryžos (nuo Žirmūnų g.)
- Kareivių g. link Kareivių g.–Žirmūnų g. sankryžos (važiuojant nuo O. Milašiaus g.)
- Švitrigailos g., link Kauno g.—Švitrigailos g. sankryžos (iš centro)
- Olandų g. link Olandų žiedo
- Geležinio Vilko g. link Geležinio Vilko–Žalgirio g. sankryžos (iš centro)
- Lukiškių g. link Lukiškių–Gynėjų g. sankryžos
- Žirnių g. link Minsko pl.–Žirnių–Liepkalnio g. sankryžos.
- Savanorių pr. link Savanorių pr. — Vilkpėdės g. sankryžos (į centrą)
- Pilaitės pr. link Pilaitės pr. — Spaudos g. sankryžos (iš centro)
Pasitelkite išmaniąsias technologijas
Nors technologijos nėra visagalės, „Google Maps“, „Waze“ ir kitų programėlių naudojimas labai padeda aplenkti spūsčių židinius. Kartais verta važiuoti darant apylanką, bet tikslą pasiekti greičiau.
TAIP PAT SKAITYKITE: Ryto akibrokštas: „Subaru“ ryto spūstis įveikia mindydamas žolę.
„Susiekimo paslaugų“ specialistai visuomeninio transporto keleiviams taip pat siūlo planuoti keliones. Pvz., stebėti populiariausius viešojo transporto maršrutus, jų užimtumą, „karštesnes“ keleivių judėjimo valandas ir pagal tai planuoti savo keliones čia.
Alternatyvių transporto priemonių – dviračių ir paspirtukų – naudojimas taip pat padeda išvengti spūsčių.
Kita vertus, vairuotojai spūstis sumažintų, jei „vairuodami“ tik vairuotų.
„Koncentruokite dėmesį ir atidėkite visus kitus reikalus, ypač – naršymą telefone, stebėkite šviesoforo signalus. Nardyti per eismo juostas kartais keblu, tad iš anksto apgalvokite kelionės kryptį ir pasirinkite tinkamą eismo juostą. Smagu keliauti ne po vieną – priimkite į savo automobilį kolegą, draugą ar kaimyną“, – pataria „Susisiekimo paslaugų“ specialistai.