Automobilių krizė Rusijoje: naudos skalbimo mašinų dalis?

Pasaulinę automobilių rinką jau antri metai kausto mikrolustų krizė. Dėl šios priežasties kai kurių automobilių modelių įvairiose šalyse tenka laukti dvigubai ilgiau, nei prieš porą metų. Arba pardavimo sutartys pasirašomos su pastaba „galimi vėlavimai“.
Skalbimo mašinos remontas
Skalbimo mašinos remontas / 123RF.com nuotr.

Tačiau Rusijos pradėtas karas Ukrainoje dar labiau suparalyžiavo rinką: nutrūko logistinės grandinės bei elektros kabelių gamyba Ukrainos fabrikuose.

Rusija pati nepasigamina šiuolaikiškų automobilių

Bumerangu sugrįžusios ES ir JAV ekonominės sankcijos smogė pačiai Rusijai. Šalis-agresorė savo jėgomis nesugeba pasigaminti šiuolaikiškų automobilių. Todėl arba grįžta prie 20 a. technologijų (automobiliai be saugos pagalvių, su karbiuratoriais ir mechaninėmis pavaromis), arba rusiškus prekės ženklus žada kabinti ant kiniškų produktų.

Prispaustos tokių negandų, Rusijos automobilių gamyklos netgi atsisako būtinų saugumui elektroninių priedų, nes neturi valdymo blokų, kuriuos iki šiol importuodavo. Apskritai, naujausiuose rusiškuose automobiliuose iki karo buvo naudojama 50 proc. arba kartais net mažiau Rusijoje pagamintų detalių.

Todėl kai kurios Rusijos automobilių gamintojų pasakojamos istorijos – protu nesuvokiamos. Tarkime, „Avtovzgliad“ cituoja koncerno „Avtotor“ holdingo pirmininką Vladimirą Ščerbakovą. Šis gamintojas Karaliaučiuje surenka Rusijos rinkai skirtus BMW, „Hyundai“, KIA, „Genesis“.

Pasak V.Šcerbakovo, kartais gamyba vyksta taip. Po to, kai automobilis nuo konvejerio pervaromas į produkcijos aikštelę, iš jo išimamas valdymo blokas. Tam, kad būtų įdėtas į kitą analogišką automobilį, kurį nuo konvejerio reikia pervaryti į aikštelę. Štai toks deficitas.

Tačiau Rusijos žiniasklaida ir kiti šaltiniai praneša apie galimą išeitį iš šios nepavydėtinos situacijos. Mikrolustų deficitą padės išspręsti naudotos skalbimo mašinos... Tikėtina, kad atsilikusiose šalyse į automobilius planuojama montuoti pasenusioje buitinėje technikoje naudojamus valdiklius ir plokštes.

Kaip pabrėžia „Avtovzgliad“, universalius lustus tikrai įmanoma panaudoti automobilių gamyboje. Todėl gali būti, kad antrinėje rinkoje labai padidės naudotų skalbimo mašinų ir kitos buitinės technikos paklausa.

Anksčiau jau buvo skelbta, kad Vokietijos koncernas „Bosch“ nutraukė savo produkcijos tiekimą užsakovams Rusijoje. Taigi elektroninių valdymo blokų Rusija negauna. Tai reiškia, kad nesugeba pasigaminti netgi EURO 5 standartus atitinkančių automobilių. Nebent ims ardyti jau turimas skalbimo mašinas?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis