Pirmasis automobilis, pasiekęs 100 km/val.
Šis greitis buvo pasiektas dar 1899-aisiais. Pirmasis automobilis, viršijęs šią ribą, buvo varomas elektra ir vadinosi „La Jamais Contente“, o jį sukonstravo belgas Camille‘as Jenatzy. Jis dalyvavo ir siekiant rekordo, kai buvo išvystytas 105,85 km/val. greitis. Rekordas išsilaikė trejus metus.
Didžiausia mįslė prieš siekiant rekordo skambėjo ganėtinai juokingai šiandienos kontekste – gydytojai ir kunigai negalėjo įsivaizduoti, kas nutiks žmogaus kūnui važiuojant velnišku 100 km/val. greičiu. Buvo netgi tokių spėjimų, kad tokiu greičiu keliaudamas žmogaus kūnas sprogs, o patys atkakliausi kunigai teigė, kad Dievas pasiųs žaibą iš dangaus už tai, kad žmogus drįso su juo varžytis tokiu būdu.
Pirmasis automobilis, pasiekęs 1000 AG
Dėl šio titulo ginčai vyksta iki šiol, mat jis teoriškai priklauso dviem automobiliams: „SSC Ultimate Aero“ ir „Bugatti Veyron“. Pateikiame kelis faktus, o kuriems teikti pirmenybę, paliksime spręsti jums:
- „Bugatti Veyron“ pasirodė 2005-aisiais ir buvo teigiama, kad jis išvystė 987 AG (brake horse power, bhp), arba 1001 metrinės sistemos AG (pferdestärke – PS). Metrinės sistemos naudotojai (europiečiai, išskyrus britus, ir azijiečiai) teigia, kad pirmasis 1000 AG pasiekęs automobilis yra būtent „Bugatti Veyron“.
- „SSC Ultimate Aero“ pasirodė 2006-aisiais ir buvo pirmasis automobilis, pasiekęs daugiau nei 1000 „tikrųjų arklio galių“ – 1047 AG (bhp).
- Pirmuosius „Bugatti Veyron“ ant galios matavimo nuvarę entuziastai teigė, kad šis vokiškas-prancūziškas W16 su keturiomis turbinomis išvysto 1085 „tikrųjų arklių“ – gerokai daugiau, nei teigiama oficialiai.
Pirmasis automobilis, turėjęs aktyvią aerodinamiką
Aktyvi aerodinamika – priklausomai nuo greičio išlendantys oro aptakai ar kiti elementai, generuojantys prispaudžiamąją galią automobiliui. Pirmą kartą toks dalykas buvo panaudotas 1986-ųjų „Porsche 959“, o šiandien be aktyvios aerodinamikos neįsivaizduojamas nė vienas naujas sportiškas automobilis.
Pirmasis „normalus“ automobilis, turėjęs aktyvių aerodinamikos elementų, buvo metais vėliau pasirodęs „Volkswagen Corrado“.
Pirmasis keturiais ratais varomas automobilis
Nėra sutariama, kuris automobilis buvo pirmasis, turėjęs keturis varomus ratus. 1893-aisiais anglas inžinierius Bramahas Josephas Diplockas užpatentavo keturių varančiųjų ratų transmisijos sistemą, kurią po kurio laiko pamėgo automobilių gamintojai. Tarpukario laikotarpiu buvo sukurtas ne vienas „Willys“, „Volkswagen“ ar „Gaz“ karinis automobilis, turintis keturis varančiuosius ratus, o pirmasis keleivinis automobilis su tokia transmisija buvo „Gaz-61“, pristatytas 1938-aisiais.
Pirmasis automobilis, nesukurtas važiavimui bekele ir turėjęs keturis varančiuosius ratus, buvo 1966-aisiais pristatytas „Jensen FF“. Jis buvo sukurtas ant galinius varančiuosius ratus turinčio „Jensen Interceptor“ platformos, tačiau buvo gerokai brangesnis ir išskirtinis – buvo pagaminta vos 320 šio modelio vienetų.
Pirmasis masiškai gamintas keturis varančiuosius ratus turintis automobilis buvo „Subaru Leone“, pristatytas 1972-aisiais.
Pirmasis turbokompresorius
Pirmasis keleivinis automobilis, turėjęs variklį su turbina (turbokompresoriumi), buvo „Oldsmobile Jetfire“, pristatytas 1962-aisiais. Jis turėjo 3,5 l darbinio tūrio V8 variklį, prie kurio buvo prikabinta „Garrett“ turbina. Su ja variklis išvystė 215 AG ir 408 Nm.
Pirmasis degalų įpurškimas
Degalų įpurškimo sistema buvo plačiai naudojama Antrojo pasaulinio karo metu lėktuvuose ir dyzeliniuose automobiliuose, tačiau pirmasis benzinu varomas automobilis, turėjęs degalų įpurškimo sistemą, pasirodė tik 1952-aisiais. Tai buvo „Goliath GP700“, kurio variklis su karbiuratoriumi išvystė 25 AG, o su tiesioginiu degalų įpurškimu jo galia šoktelėjo iki stulbinančių 29 AG.
Saugos diržai – standartinėje įrangoje
Turbūt nesunku atspėti, kad pirmasis automobilis, kuriame saugos diržai buvo montuojami jau standartinėje įrangoje, yra „Volvo“. Dalykas, be kurio šiandien neįsivaizduojamas joks automobilis, švediškuose „Volvo“ tapo privalomu tik 1959-aisiais, o kiti gamintojai šią naujovę priėmė dar vėliau.
Automobilis, viršijęs garso greitį
Pirmasis automobilis, viršijęs garso greitį važiuodamas ant žemės, buvo „Thrust SSC“ – 1997-aisiais jis, vairuojamas Andy Greeno, įsibėgėjo iki 1220 km/val. „Automobilis“ turėjo du „Rolls-Royce“ reaktyvinius variklius, kurie išvystė 110 000 AG.
Pirmasis nubaustas girtas vairuotojas
Pirmasis vairuotojas, nubaustas už vairavimą išgėrus, buvo britas taksi vairuotojas George‘as Smithas.
Jis 1897-aisiais sudaužė vairuotą taksi būdamas išgėręs. 25-erių metų amžiaus vairuotojui šis nuotykis kainavo 20 šilingų. Ir, žinoma, taksi automobilį.
Pirmoji bauda už greičio viršijimą
Pirmoji bauda buvo skirta už beprotišką greičio viršijimą: Walteris Arnoldas 1896-ųjų sausio 28-ąją lėkė 8 mylių per valandą greičiu zonoje, kurioje leistinas greitis – 2 mylios per valandą. „Kelių erelį“ pagavo policininkas, pažeidėją jis pavijo... važiuodamas dviračiu.