Stojant automobilių gamybai ir griūvant ekonomikai patys rusai tuoj nieko nebegalės nusipirkti. Tačiau žiniasklaidoje svarstoma ir dar viena įdomi versija – kad Rusijos automobilininkus išgebės Kinijos pramonė.
Neva kinai pasinaudos situacija, kad Vakarų Europos ir JAV gamintojai sustabdė gamybą Rusijos teritorijoje ir importą į šią šalį agresorę.
Primename, kad net ir „rusiški“ automobiliai LADA dabar negaminami, nes kai kurių jų modelių net 50 proc. sudaro importuojami komponentai. Tačiau AVTOVAZ prastova ir persiorientavimas į kiniškus automobilius nelabai derėtų su ekonomine logika ir uždusintų ir taip merdėjančią vietinę automobilių gamybą.
Tačiau, net jei Kinija ir užpildytų Rusijos rinką automobiliais, o rusai galėtų mokėti už juos po kelis milijonus nuvertėjusių rublių, situacijos tai labai nepagerintų, pastebi Rusijos portalas „Avtovzgliad“.
Visi važinės kiniškais visureigiais?
Net ir tokiomis idealiomis sąlygomis (o jos mažai tikėtinos) kinai nepagamintų tokių automobilių, kokių Rusijai. Turimas omeny siauras modelių asortimentas.
Rusijos gyventojai, kaip ir kitų šalių, labiausiai nori važinėti krosoveriais (šiek tiek paaukštintais automobiliais, primenančiais visureigius).
Remiantis agentūra „Avtostat“ galima teigti, kad pernai 51,3 proc. visų Rusijoje parduotų automobilių buvo krosoveriai arba SUV. Atrodytų, viskas gerai? Pasižiūrėkime, kokių modelių turės atsisakyti Rusijos gyventojai.
Šalies agresorės gyventojams teks atsisveikinti su pamėgtais „Hyundai Creta“, „Renault Duster“, „Toyota RAV4“, „Volkswagen Tiguan“ ir t.t.
Kinijos gamintojai gali pasiūlyti nemažai krosoverių, bet iš esmės tik jų. Čia geriausioje situacijoje (kalbant apie Rusijos rinką) yra „Haval“, turintis gamyklą prie Tulos. Ar esate matęs tokius šio gamintojo modelius: Jolion, F7/F7х, H9? Retas norėtų persėsti iš gero vokiško visureigio į kinišką. Arba iš „Toyota Land Cruiser“ į jos kinišką kopiją H9. Bet tai ne didžiausia bėda. Dėl sankcijų gali nutrūkti tiekimo grandinė.
„Chery“ ir „Geely“ turi dar rimtesnių problemų. Griūnant rublio imperijai, jie negali apskaičiuoti, už kiek verta iš Kinijos pirkti automobilius.
Taigi, „Avtovzgliad“ teigimu, jei Rusijos gyventojai turi už ką įsigyti kokybiškų automobilių, jie turėtų jų dairytis antrinėje rinkoje. Tačiau ir joje kainos pakilo dvigubai.
Kita problemos pusė – ne visureigiai, o mažesni, kasdieniai automobiliai, kurių trokšta vidutines pajamas gaunantys Rusijos gyventojai.
A, C, D ir E segmentų kinai negamina. Tiesa, yra vienas nedidelis B dydžio modelis – JAC J7. Jis surenkamas Kazachstane. Tačiau iki balandžio mėnesio užsakymai šiam modeliui nepriimami.
Geresnių žinių neišgirsta ir Rusijos pikapų gerbėjai. Aišku, jais po miestą nelabai patogu važinėti. Na, bet jei jau automobilių badas, o įsigyti „Mitsubishi L200“, „Toyota Hilux“ ar „Isuzu D-Max“ neįmanoma, gal išgelbės kinai?
Tiesa, dar yra merdėjantis UAZ. O kinų „Haval“ šiuo metu gali pasiūlyti du pikapų modelius „Great Wall“ ir „Wingle 7“.
O prabangūs automobiliai? Čia kinai net ir labai norėdami nepagelbės. Nes iki šiol nepajėgdavo konkuruoti su vokiškais ir japoniškais modeliais, todėl daug į Rusijos rinką neinvestavo.
Tad dabar gali pasiūlyti nebent „Exeed“, „Chery“ giminaitė. Tačiau TXL, VX, ar LX modifikacijoms iki BMW – kaip iki Mėnulio.