Taip pat papasakojome, kokiais būdais automobilių entuziastai derina ratlankius prie savo automobilio ir kokie klausimai iškyla kuomet norima išgauti maksimalų ratlankių ir automobilio suderinimo rezultatą.
Akivaizdu, kad ratai yra viena iš tų automobilio dalių, kurią vairuotojai mielai keičia, tobulina ir individualizuoja, taip pat tai yra viena iš brangesnių automobilio tobulinimo sričių.
Atrodytų labai panašių ratlankių kainos gali skirtis ne vieną ir ne du kartus. Kodėl taip yra? Pasirodo, kainą lemia faktorių visuma: be ratlankių gamintojo, modelio bei pirkinio būklės, dar yra svarbu matmenys, ar ratlankiai yra ardomi ar vientiso dizaino, kiek paklausios ratų tvirtinimo skylės, ar skylės yra originalaus gręžimo, ar priekiniai ir galiniai ratlankiai yra skirtingų pločių, kartais būna svarbu pagaminimo metai, svoris ir pagaminimo būdas.
Retesnių modelių ratlankių paieška yra gana nelengva užduotis, o suradus ratlankiai greičiausiai nebus idealios būklės. Laimei tai nėra tas faktorius, kuris jus turėtų sustabdyti nuo tinkančių ir patinkančių ratlankių pirkimo. Ratlankiai yra nesunkiai restauruojami jiems suteikiant beveik gamyklinę kokybę ir išvaizdą. Tokią restauraciją verta patikėti įmonėms, kurios specializuojasi ratlankių restauravime.
Prasta ratlankių restauravimo kokybė gali netgi sumažinti ratlankių vertę, o patraukli išvaizda ilgai neišsilaikyti“, – sako atsiliepimų ir skelbimų svetainės Autoasas.lt vadovas Nerijus Paketūras.
Žinoma, didžiausias ratlankių kainą įtakojantis faktorius yra jų gamintojas bei ratlankio modelis, todėl norime apžvelgti pačius žinomiausius iš jų.
„Rays“
„Rays“ yra aukščiausios klasės Japonijos ratų gamintojas, turintis itin plačią ratlankių pasiūlą, kuri apima bemaž dešimt prekinių ženklų tokių kaip Volk Racing, Gram Lights, Versus ir t.t. „Rays“ kompanija buvo įkurta 1973 metais ir nuo tada gamina aukščiausios kokybės ratlankius pasaulyje ir šiandien yra žinoma dėl labai lengvų, tačiau tvirtų ratlankių, kurie dažnai naudojami automobilių sporte gamybos.
„Rays“ savo istorijoje bendradarbiavo su gamyklinėmis Nissan, Honda, Toyota ir Mazda lenktynių komandomis Super GT, JTCC, BTCC, Formula Nippon, Formula D ir net Formulės 1 lenktynių serijose. Taip pat gamino ratus automobilių tiuningo kompanijoms tokioms kaip Nismo, Ralliart, STi, Mazdaspeed ir Toyota Racing Development.
Viena iš priežasčių dėl kurių jų ratlankiai taip vertinami yra ta, kad „Rays“ naudoja tokias pačias technologijas tiek įprastiems, tiek lenktyniniams ratlankiams.
„Volk Racing“
Ko gero, garsiausias „Rays“ prekės ženklas yra „Volk Racing“ žinomas dėl itin aukštos kokybės lengvų ratlankių, dažnai naudojamų automobilių sporte gamybos. „Volk Racing“ taip pat mėgstamas pasirinkimas galingiems gatvės ar modifikuotiems automobiliams.
Kompanija yra orientuota į santūraus, vienos dalies dizaino kaltinių ratlankių gamybą skirtų labiau našumui pasiekti, nei estetikai. Volk, ko gero, geriausiai žinomi dėl itin populiaraus TE37 modelio, kiti populiarūs gamintojo modeliai yra CE28, 21A ar 21C.
Visi „Volk Racing“ ratlankiai gaminami Japonijoje siekiant užtikrinti aukščiausią įmanomą kokybę, naudojamos itin pažangios technologijos tiek kaltiniams, tiek lietiems ratlankiams. „Volk Racing“ neabejotinai yra vieni geriausių savo srityje, yra itin populiarūs tarp automobilių entuziastų visame pasaulyje, todėl juos dažnai pamatysite parodose ir lenktynių trasose.
„Work Wheels“
„Work Wheels“ yra kitas aukščiausios klasės Japonijos gamintojas, pirmą kartą pristatęs savo produkciją Osakos mieste dar 1977 metais. Dalyvavęs JGTC, Super Taikyu ir N1 ištvermės lenktynių serijose „Work Wheels“ yra vienas žinomiausių Japonijos ratlankių gamintojų.
Gaminantis ratlankius tiek serijiniams automobiliams, tiek automobilių sportui, „Work Wheels“ nepaprastai išpopuliarėjo ir tarp automobilių entuziastų visame pasaulyje. Puikiai žinomos Equip, Meister, VS ratlankių linijos. Šiandien „Work Wheels“ turi itin plačią vieno, dviejų ir trijų dalių ratlankių pasiūlą, taip pat ir kaltinių. Kompanijos stiprybė yra ta, kad gamina daugybę stilių, spalvų, siūlo platų ET, tvirtinimo skylių, ratlankio ir vadinamos palangės pločių pasirinkimą. Jie gali pagaminti ratlankius atitinkančius tikslius kliento reikalavimus.
BBS
BBS yra puikiai žinomas prekės ženklas įkurtas dviejų vokiečių lenktynininkų mėgėjų 1970 metais.
Šiandien BBS ratlankiai labiausiai žinomi dėl ikoniško „tinklelio“ dizaino, kuriuos atpažįsta net automobiliais nesidomintys žmonės. Dažniausiai BBS yra ardomi dviejų ar trijų dalių modeliai, pavyzdžiui neįtikėtinai populiarūs RS ir LM modeliai – tokius dažnai galima pamatyti Wheel Spot atrestauruotų ratlankių lentynose. BBS yra tiekę savo produkciją aukščiausio lygio automobilių sporto varžyboms tokioms kaip Formulė 1, DTM ir Nascar.
Kompanija taip pat gamina originalius ratlankius tokiems automobilių gamintojams kaip Audi, BMW, Mercedes-Benz ir Porsche, taip pat buvo komplektuojami su tokiais modeliais kaip Mitsubishi Evo ar Mazda RX7. Gaminanti aukščiausios kokybės ratlankius plačiai naudojamus automobilių sporte, BBS kompanija tapo nepaprastai populiari ir tarp automobilių entuziastų visame pasaulyje. Tai puikus pasirinkimas, kurį atpažįsta kiekvienas automobilių entuziastas.
„OZ Racing“
„OZ Racing“ kompaniją Italijoje 1971 metais įkurė Silvano Oselladore ir Pietro Zen sukurę savo pirmuosius ratlankius vietinėms lenktynėms Mini Cooper automobiliukui. Dabar viena labiausiai tituluotų kompanijų turi ilgą autosporto istoriją ir gamina ratus aukščiausio lygio automobilių sporto šakoms tokioms kaip Formulė 1, WRC, Indycar ir t.t.
„OZ Racing“ bendradarbiauja su daugeliu aukščiausios klasės automobilių gamintojų Ferrari, Lamborghini, Aston Martin ar Lotus. Kompanijos gaminami ratlankiai turi išskirtinę išvaizdą bei geriausiai atpažįstami iš daugybės plonų stipinų dizainų žinomų Ultraleggera ar Superturismo LM vardu. Kompanija naudoja solidžią kokybės kontrolės sistemą, kuri įvertina apkrovos posūkiuose jėgas, „metalo nuovargio“, bei momentines apkrovas bei atlieka cheminius medžiagų analizės testus.
„Enkei“
„Enkei“ yra dar vienas populiarus prekės ženklas iš Japonijos, gaminantis aukščiausios kokybės ratlankius daugiau nei 70 metų ir laikomas bene pačiu didžiausiu ratlankių gamintoju visame pasaulyje.
Enkei yra visur – jie gamina lenktyninius, prabangius, tiuninginius, klasikinius, sunkvežimių ir motociklų ratlankius. Daugelis aukščiausio lygio lenktynių komandų yra naudoję Enkei ratlankius įskaitant Formulę 1, drifto ir „time attack“ komandas.
Kompanija ypač gerai žinoma dėl RPF1, T6R ar EV5 modelių, kurie yra itin populiarūs tarp automobilių entuziastų. Taip pat dėl retro stiliaus dizainų tokių kaip Enkei92, kuris tapo neįtikėtinai populiarus tarp klasikinių automobilių fanų.
Enkei inžinerijos filosofija orientuota į itin aukštos kokybės produkciją, kurioje yra trys esminiai faktoriai: lengvas svoris, tvirtumas ir atsparumas. Tiesą sakant kompanijos reikalavimai tokie dideli, kad ji sukūrė savo paties aukščiausių reikalavimų testavimo standartą, kuris viršija net visuotinai pripažintą JWL standartą.
SSR
SSR („Speed Star Racing“) yra pirmoji kompanija 1971 metais pradėjusi gaminti trijų dalių ardomus ratlankius SpeedStar Mk1.
Japonijoje įsikūrusi SSR daug dėmesio skiria dinamiškumui ir siekia, kad jų gaminami ratlankiai būtų kuo lengvesni ir tvirtesni. Dabar SSR gamina plačią aukštos kokybės ratlankių gamą ir taiko tuos pačius kokybės standartus ir lenktyninių, ir gatvės automobilių ratlankiams. Kompanija gamina platų lietų ir kaltinių, vieno, dviejų ir trijų dalių ratlankių asortimentą, įskaitant ir retro stiliaus ratlankius.
Automobilių entuziastai lengvai atpažįsta tokius SSR modelius kaip Professor SP1, Formula Mesh, Executor CV01 ar Speedstar. Vienas įdomiausių SSR pasiūlymų yra „Envy Kandy Color“ linijos ratlankiai – pirkėjui už santykinai nedidelę papildomą kainą SSR siūlo ratlankius nudažyti viena iš 22 ryškių neoninių spalvų. Derinami su ryškių spalvų kėbulo išdažymu, tokie ratlankiai tikrai neliks nepastebėti eismo sraute – klasikinis japoniškas stilius.
TSW
TSW kompaniją septintajame dešimtmetyje Pietų Afrikos Respublikoje įkūrė buvęs Formulės 1 pilotas Eddie Keizan ir ji greitai išaugo į didelę tarptautinę kompaniją. Devintajame dešimtmetyje įmonė pradėjo agresyvią plėtrą supirkdama kitus ratlankių gamintojus ir įkurdama gamyklas Vokietijoje, Lenkijoje bei JAV.
Tuo metu ji tiekė ratlankius daugumai automobilių gamintojų. Dabar TSW yra vieni prabangiausių ratlankių, todėl labai tikėtina juos pamatysite ant aukščiausios klasės automobilių kur elegantiškas dizainas derinamas su neprastomis dinaminėmis savybėmis. TSW ratai dažnai labai gerai atrodo matinės juodos spalvos suteikdami ratui glotnią ir rafinuotą išvaizdą. Įsimintinesni TSW modeliai: Bathurst ir Sebring.
HRE
HRE kompanija įkurta 1978 metais Kalifornijoje ir yra žinoma dėl modernaus dizaino, puikaus meistriškumo ir aukšto inžinerijos lygio ratlankių gamybos. Jie specializuojasi kaltinių ratlankių gamyboje pagal užsakymą ir turi itin platų vienos, dviejų ir trijų dalių dizainų ratlankų pasiūlą. HRE gamina ratlankių būgnus net iš anglies pluošto. Jeigu ieškote aukščiausios klasės išskirtinių ratlankių, HRE turėtų būti jūsų akiratyje.
„Weds“
Weds prekės ženklas įkurtas Tokijuje 1965 metais ir yra žinomas dėl ratlankių modelių linijų tokių kaip Wedsports, Kränze ir Maverick.
Kompanija žinoma kaip keleto inovacijų pradininkai – pavyzdžiui Weds sukūrė pirmuosius pasaulyje trijų dalių kaltinius ratlankius 1977 metais pavadintus „RacingForg“.
Todėl Weds yra vieni iš modifikuotų ratlankių tendencijos pradininkų. Kalbant apie automobilių sportą, nuo 1998 metų Weds bendradarbiauja su Super GT komanda „Racing Project Bandoh“.
„König“
König turi įdomią istoriją – ji evoliucionavo nuo pigių ratlankių kopijų gamintojo iki vieno iš labiausiai gerbiamų gamintojų visame pasaulyje. König buvo įkurta 1983 metais Vokietijoje kuomet jos steigėjai suprato, kad yra didelė pigesnių ratlankių paklausa bei stipri antrinė rinka. Dabar kompanija gamina aukštos kokybės nors ir ne super brangius ratus ir yra neįtikėtinai populiarus prekės ženklas pasaulyje. Įsimintinesni König modeliai: HyperGram ir HelioGram.
„Vossen“
Nors Majamyje įsikūrusi Vossen įmonė gyvuoja tik nuo 2006 metų, tačiau spėjo išgarsėti aukščiausios klasės, taip pat ir aukščiausios kainos gaminiais.
Naudojanti aviacinį 6061-T6 klasės aliuminį, kompanijos gaminių kokybės kontrolė yra neprilygstama. Vossen į savo reputaciją žiūri labai rimtai naudodami frazę „inžinierinis menas“. Daugelis jų ratlankių prieš galutinę apdailą tikrinami ir matuojami rankiniu būdu. Klientams Vossen siūlo galimybę susikurti ratlankius pagal savo reikalavimus, todėl net ir išrankiausias ratų entuziastas gali idealiai pritaikyti juos prie savo automobilio.
„Šie puikūs ratlankiai yra nuostabiai suprojektuoti, tačiau reikia pažymėti, kad Vossen daugiau dėmesio skiria ratų dizaino menui, o ne jų dinaminėms charakteristikoms, o jų kainos gali siekti ir 5000 Eur už vienetą. Įsimintinesni Vossen modeliai: CV3, HF6, HF7“, – sako Nerijus.
„Rotiform“
„Rotiform“ yra dar viena palyginti nauja ratlankų kompanija įkurta 2009 metais JAV Kalifornijoje. Kompanija gamina platų ratų asortimentą nuo lietų monoblokų iki kaltinių vienos, dviejų ir trijų dalių ratlankių. Rotiform gaminiai pritaikyti modifikuotų automobilių scenai, o jų super platūs dizainai puikiai dera su šiandien itin populiariais praplatintais „wide body“ automobilių kėbulais.
Jie taip pat gamina retro stiliaus ratlankius, kurie yra pritaikyti prie gerokai didesnių šiandieninių automobilių. Įsimintinesni Rotiform modeliai: TMB, Aerodisc.
Kiti ratlankių gamintojai, verti paminėjimo
Šalia aptartų ir daugeliui entuziastų žinomų ratlankių gamintojų verta paminėti keletą kitų. Tai Forgeline, Gram Lights, Cosmis, Motegi, Ronal, Aodhan, American Racing, Yokohama, Rohana, US Mags, KMC. Šios kompanijos taip pat gamina itin kokybiškus ir nepaprastai įdomaus dizaino ratlankius.