Remiantis valstybės įmonės „Regitra“ bei tyrimų bendrovės „AutoTyrimai“ duomenimis, iki šiol patys sėkmingiausi metai pagal sandorių skaičių buvo 2014-ieji. Tais metais įvyko 392,9 tūkst. sandorių. Pernai, skaičiuoja Matas Buzelis, transporto skelbimų portalo „Autoplius.lt“ plėtros vadovas, Lietuvoje įvyko 438,2 tūkst. lengvųjų automobilių sandorių.
„Lietuvos automobilių rinkoje fiksavome visų tipų sandorių augimą. Kukliausiai arba 7,6 proc. padidėjo vidinėje rinkoje įvykusių sandorių skaičius. Pastebimai, net 18,5 proc. šoktelėjo iš užsienio pastoviai registracijai įvežtų automobilių pardavimai, o naujų automobilių prekyba Lietuvoje apimtimi tik truputį nusileido Estijos rezultatams – per metus tokių sandorių padaugėjo ketvirtadaliu – iki 29 tūkst. parduotų automobilių per visus metus“, – tvirtina M.Buzelis.
Anot specialisto, puikūs rezultatai atspindi, kad tiek metų pradžioje, tiek viduryje bei pabaigoje prekyba automobiliais Lietuvoje klestėjo. Visi ketvirčiai buvo sėkmingesni už atitinkamus 2016-ųjų laikotarpius, o 2017-ųjų spalio-gruodžio mėnesiais buvo parduota net 40 proc. daugiau naujų automobilių nei paskutinį 2016 metų ketvirtį.
Naujų pardavimus vijosi reeksportas
„Naujų automobilių prekyba Lietuvoje paskutinį praėjusių metų ketvirtį buvo aktyvesnė nei pavyzdingoje Estijoje. Sandoriai tiesiog išsiveržė, lyg ilgai rymojęs ugnikalnis. Per paskutinius 3 mėnesius šalyje buvo parduota net 7,4 tūkst. naujų transporto priemonių – maždaug 40 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį 2016-aisiais“, – teigia rinkos ekspertas.
TAIP PAT SKAITYKITE: Lyderis, kurio gatvėse nematyti: kodėl iš Lietuvos dingsta nauji „Fiat 500“?
Tačiau specialistas akcentuoja ir pakitusius naujų automobilių reeksporto duomenis. Antrojo 2017 m. ketvirčio metu buvo reeksportuota apie 21 proc. naujų automobilių, o trečiąjį ketvirtį reeksporto dalis padidėjo net iki 24 proc. Autoplius.lt duomenimis, įprasta matyti, kad 17-18 proc. iš visų naujų automobilių reeksportuojama.
4 iš 5 naujų automobilių Lietuvoje parduodami verslui – juridiniams asmenims. Didėjančios prekybos apimtys parodo, kad šalyje verslas gyvena geromis nuotaikomis, o į ateitį žvelgia optimistiškai.
Naudoti – kiek pabrango
Tačiau gerus laikus išgyvena ir verslininkai, užsiimantys iš užsienio įvežamų transporto priemonių pardavimu. 2017 metais į šalį įvežta 146,2 tūkst. naudotų automobilių pastoviai registracijai – maždaug 18,5 proc. daugiau nei per 2016 metus, todėl Lietuvoje automobilių rinka pildėsi labiausiai iš visų Baltijos šalių.
Kaip jau tapo įprasta, praeitų metų pabaigoje šiek tiek sukilo vidutinė naudoto automobilio kaina. Lyginant su 2016-ųjų paskutiniuoju ketvirčiu, pernai metų spalį-gruodį ji pabrango 100 eurų iki 3,7 tūkst. eurų. Tai šiek tiek sujudino stabilius 2017 metus, nes kiekvieną ketvirtį vidutinė kaina buvo itin nusistovėjusi ties 3,3 tūkst. eurų padala. Anot „Autoplius.lt“ plėtros vadovo, pikas metų pabaigoje praktikoje jau tapo įprastu reiškiniu.