Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Automobilių rinkoje – pardavimų rekordai

Tiek automobilių, kiek per pirmuosius tris šių metų ketvirčius, Lietuvoje tuo pačiu laikotarpiu nebuvo parduota jau ketverius metus, nuo 2008-ųjų. Nors naujų automobilių Lietuvoje šių metų trečiąjį ketvirtį buvo parduota 3,2 tūkst., t.y. 527 vienetų (14 proc.) mažiau nei pernai tuo pat metu, naudotų automobilių rinka šiemet rekordiškai intensyvi.
2009 m. vasarį Lietuvos naujų automobilių rinka smuko beveik keturis kartus
Automobilis / Gamintojo nuotr.

Naudoti automobiliai – pagrindinis Lietuvos automobilių rinkos variklis. Jie sudaro net 96,4 proc. visos rinkos. Lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt ir valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, šių metų trečiąjį ketvirtį buvo sudaryta net 99,4 tūkst. naujų ir naudotų automobilių sandorių – tai 2,5 tūkst. daugiau nei pernai ir 1,7 tūkst. daugiau nei 2008 metų tuo pat metu. Iš jų net 96,2 tūkst. parduotų automobilių buvo naudoti.

Viktoro Daukšo, Autoplius.lt plėtros vadovo, teigimu, labiausiai – 9,5 proc. – per metus ūgtelėjo į šalį naujai įvežtų automobilių skaičius, kuris trečiąjį ketvirtį pasiekė 37,8 tūkst.

„Jau keletą ketvirčių iš eilės rinkos rodiklius gerina naujai į Lietuvą įvežti naudoti automobiliai. Tiesa, jie yra keliais mėnesiais senesni negu pernai, jų vidutinis amžius – 10,5 metų. Deja, bet tai parodo, kad automobilių vidutinis amžius Lietuvoje palaipsniui didėja“, – rinkos tendencijas apžvelgia V. Daukšas.

Naudotų kaina mažėjo, naujų – augo

Autoplius.lt vertinimu, vidutinės naudotų ir naujų automobilių kainos liepos–rugsėjo mėnesiais pasislinko į skirtingas puses. Per metus naudoti automobiliai atpigo vidutiniškai 370 litų (3,5 proc.) iki 10,1 tūkst. litų, o nauji – 2,3 tūkst. litų pabrango (3,5 proc.) ir jų vidutinė kaina dabar siekia 68,4 tūkst. litų.

Per metus labiausiai – apie 6,2 proc. (daugiau nei 2000 litų) – atpigo prieš 1–5 m. pagaminti automobiliai, 6–10 m. amžiaus automobiliai – apie 2,7 proc. (vidutiniškai 451 litu).

V. Daukšo teigimu, automobilių kainas mažina sumažėjusi paklausa, kuri susijusi su mažesniu pirkėjų skaičiumi iš Rusijos, Baltarusijos.

„Nors Rusijai tapus PPO nare, juridiniams asmenims automobilių muitų mokesčiai į minėtą šalį ir sumažėjo, tačiau buvo įvestas utilizacijos mokestis. Dėl jo rusams finansiškai neapsimoka pirkti senesnių naudotų automobilių Lietuvoje. Pavyzdžiui, populiariausiems 3–5 metų mažo litražo automobiliams kaina išaugo daugiau nei tris kartus – nuo vieno euro iki 3,2 eurų už kubinį centimetrą“, – pavyzdį pateikia lengvųjų automobilių rinkos ekspertas. Jis pažymi ir tai, kad muitai buvo padidinti privatiems asmenims, tačiau pastariesiems taikomas utilizacijos mokestis, palyginus jį su taikomu juridiniams asmenims, simbolinis, tad automobilį pirkti mūsų šalyje privatiems asmenims finansiškai labiau apsimoka.

Viktoro Daukšo teigimu, įtakos naudotų automobilių kainų kritimui turi ir didelė naudotų įvairaus amžiaus automobilių, kurie atkeliauja į Lietuvą, pasiūla Vakarų Europos valstybėse.

Automobilių parkas paseno dviem savaitėm

Lengvųjų automobilių rinkos ekspertai pastebi, kad Lietuvos automobilių parkas auga, tačiau tuo pat metu ir sensta. „Transeksta“ ir Autoplius.lt duomenimis, automobilių parką šių metų spalį sudarė 1,21 mln. registruotų lengvųjų automobilių, turinčių galiojančius techninius pasus, t.y. per metus jų skaičius šalyje išaugo 28 tūkst.

Per metus vidutinis automobilio amžius padidėjo kiek mažiau nei pora savaičių ir šių metų trečiąjį ketvirtį buvo 14,17 metų. Kaip ir anksčiau, daugiausia Lietuvos keliais važinėja automobiliai, kurių amžius yra nuo 11 iki 20 metų, tai sudaro 60 proc. visų automobilių.

Ištikimi naudotiems vokiškiems automobiliams

Jau daug metų iš eilės populiariausios markės pozicijų neužleidžia „Volkswagen“, kuri spalį sudarė penktadalį (19,8 proc.) mūsų šalies automobilių parko, t.y. tai 240 tūkst. vienetų. Antroje vietoje lieka „Audi“, o trečioje – „Opel“. Pastarosios markės automobilių ypač daugėja – per metus jų skaičius išaugo 10,8 proc. (10,2 tūkst.) ir dabar viršija 104 tūkst. vienetų. Labiausiai – 8,6 proc. – sumažėjo „Mazda“ automobilių. Jų liko apie 40 tūkst.

Jau metus perkamiausių naujų automobilių dešimtuko viršūnėje išsilaiko „mažasis“ „Fiat 500“. Per trečiąjį ketvirtį jo parduota 230 vienetų. Antroje vietoje įsitaisė „Skoda Yeti“, kurio pernai dešimtuke nebuvo. Pernai didžiąją metų dalį pirmavusio „Nissan Qashqai“ populiarumas blėsta ir jis užima trečiąją vietą. Per trečiąjį ketvirtį jo parduota 111 vienetų, t.y. 45 proc. mažiau nei pernai tuo pat metu.

„Tarp naudotų automobilių dominuoja vokiški automobiliai, kurie trečiąjį ketvirtį sulaukė mažiau dėmesio tarp naujų automobilių pirkėjų. Naujų „Volkswagen Passat“ ir „Volkswagen Golf“ pardavimai Lietuvoje krito. Tačiau atnaujintos „Volkswagen Jetta“ parduota daugiau 100 vienetų, nors prieš metus jos nebuvo tarp dešimties perkamiausių automobilių“, – pastebi V. Daukšas.

Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“ duomenimis, per 2012 m. trečiąjį ketvirtį Lietuvoje parduota 3,2 tūkst. naujų automobilių. Automobilių rinkos tyrimų įmonės „Autotyrimai“ duomenimis, 61,6 proc. buvo varomi dyzelinu, 36,6 proc. buvo benzininiai. 1,8 proc. parduotų naujų automobilių yra varomi alternatyviais degalais: benzinu ir dujomis, benzinu ir elektra ar etanoliu. Pastarųjų nupirkta bene dvigubai daugiau nei pernai tuo pat metu – 57 automobiliai.

Išsamią automobilių rinkos apžvalgą skaitykite paspaudę čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos