„Projektas teikiamas su biudžeto įstatymu“, – Vyriausybės posėdyje kalbėjo K.Mažeika.
Anot jo, jei Seimas nepriimtų taršos mokesčio, kitas žingsnis būtų visuotinis automobilių mokestis.
„Jeigu Seimas nepritartų tokiam mokesčiui, tai kitas žingsnis turėtų būti visuotinis automobilių mokestis“, – spaudos konferencijoje trečiadienį sakė K.Mažeika.
Pasak jo, automobilių neapmokestinimas lėmė tai, kad šalies automobilių parkas yra senas.
„Nuo 2030 metų didžiuosiuose miestuose, sostinėse bus didžiuliai apribojimai, ypač dyzeliniams automobiliams (...). Tas jokios kontrolės, jokio mokesčio nebuvimas lėmė tai, kad mūsų parkas yra vyresnio amžiaus ir taršos rodikliai yra didesni“, – sakė K.Mažeika.
„Šis žingsnis yra būtinas, nes ateityje turėtų būti priimti dar griežtesni sprendimai, jei šiai dienai jokio sprendimo nepriimsime“, – sakė jis.
Jei Seimas pritars naujam mokesčiui, jis bus mokamas nuo kitų metų sausio 1-osios dienos, registruojant automobilį. Jis siektų nuo kelių dešimčių eurų iki 1280 eurų.
Vienkartinis mokestis susietas su išmetamu anglies dvideginio kiekiu – dyzelinu varomi automobiliai būtų apmokestinami kelis kartus daugiau nei benzininiai. Šio mokesčio neturės mokėti senovinių bei elektrinių automobilių savininkai.