Automobilių trūkumo pasekmės: už kokią kainą galima parduoti prieš porą metų pirktus automobilius?

2022 m. balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota beveik 7 proc. mažiau naudotų lengvųjų automobilių nei 2021 m. balandį. Naudotų lengvųjų automobilių savininkų keitimo operacijų sumažėjo 12,6 proc., o naujų lengvųjų automobilių registravimas smuko beveik 35 proc., rodo automobilių rinkos analizes atliekančių „AutoTyrimai“ duomenys.
„Hyundai Santa Fe“ prieš „Škoda Kodiaq“
„Hyundai Santa Fe“ prieš „Škoda Kodiaq“ / Auto Bild nuotr.

Mažėjantys sandorių kiekiai nereiškia mažesnio automobilių poreikio – paklausa, viršijanti pasiūlą, stipriai išaugino kainas ir privertė plėsti automobilių paieškos lauką.

„Dėl tiekimo grandinės trikdžių ir tam tikrų komponentų trūkumo stringantys naujų automobilių pardavimo procesai labai išaugino apynaujių, iki 3 metų senumo, automobilių paklausą, žmonės pradėjo pirkti ir daugiau senesnių automobilių. Natūralu, kad pradėjo augti naudotų automobilių kainos, kurios šiuo metu laužo visus automobilių nusidėvėjimo įtakos kainai principus. Jei dėl nusidėvėjimo automobilis turėtų pigti 10 proc. per metus, tai pastaruosius trejus metus automobiliai brangsta apie 10 proc. kasmet, o prieš 2-3 metus pirktas automobilis dabar kainuoja tiek pat“, – komentuoja BRC Autocentro pardavimų vadovas Zbignev Podskorbis.

Zbignev Podskorbis
Zbignev Podskorbis

Apynaujiai automobiliai – norimi ir brangesni

Šiuo metu šalyje populiarumo viršūnėje ir yra būtent nusidėvėjimo įtakos kainoms principus pakeitę apynaujiai, 0-3 metų senumo, automobiliai. Tokius automobilius renkasi pirkėjai, kurie atsisako naujų dėl išaugusio pastarųjų gamybos termino, tad apynaujiai automobiliai greičiausiai nuperkami, jaučiamas didžiausias jų trūkumas.

Didelė paklausa atsispindi ir apynaujių automobilių kainose – jos yra išaugusios apie 20 proc., palyginti su praėjusiu pusmečiu, nes vartotojai sutinka mokėti daugiau, kad automobilį įsigytų greičiau.

„Dėl sulėtėjusios naujų automobilių gamybos ir gerokai ilgesnio, trunkančio iki metų, naujo automobilio laukimo laiko, vartotojai neskuba parduoti senojo. Taip užsisuka visa virtinė susijusių veiksnių: su komponentų trūkumu susiduriantys automobilių gamintojai priversti kelti kainas, naujus automobilius dalis vartotojų nusprendžia keisti į apynaujius naudotus, didėja tokių automobilių paklausa, kuri kelia ir jų kainas“, – pastebi Z.Podskorbis.

Esant automobilių trūkumui Lietuvoje, šalies gyventojai ima plėsti paieškos lauką ir dairytis automobilių, ypač apynaujių, kitose Europos ar pasaulio šalyse. Tiesa, Lietuva vis dar išlieka pigesnių naudotų automobilių šalimi, tad gali būti, jog už kitoje šalyje įsigyjamą automobilį teks mokėti daugiau.

Be to, automobilių rinkos situacija Lietuvoje nesiskiria nuo kitų Europos šalių, jose taip pat susiduriama su parduodamų automobilių trūkumu – palyginti su 2020 m., šiemet naudotų automobilių rinkoje siūloma 17 proc. mažiau. Naujų automobilių registravimas visoje Europos Sąjungoje 2022 m. pirmąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, sumažėjo 12,3 proc., rodo Europos automobilių gamintojų asociacijos duomenys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs