Automobilio, rinkoje vertinamo 5 mln. litų, variklis buvo „užkaltas“ 2009-aisiais, kai laisvai samdomas žurnalistas ir lenktynininkas Markas Halesas jį išbandė ir lygino su „Ferrari 512S“. Jeigu automobilį ištinka mechaninis gedimas, kaltas lieka D.Piperis, tačiau jeigu jis sudaužomas, už įvykį atsako žurnalistas – toks buvo nerašytas jų susitarimas.
Nors gedimas yra mechaninis, jis įvyko dėl D.Piperio duotų instrukcijų nesilaikymo. Jis rekomendavo nespausti variklio daugiau 7 tūkst. aps./min., kai M.Halesas spustelėjo iki 8200 aps./min. – būtent tada motoras ir nustojo dirbti.
M.Halesas tikino, kad jam perjungus iš antros į trečią pavarą, svirtis iššoko iš savo vietos ir įsijungė neutrali pavara – tuo momentu akceleratorius buvo nuspaustas iki dugno ir buvo pasiekti nelemti 8200 aps./min.
Tačiau automobilio savininkas D.Piperis teigė priešingai. Teismui jis tvirtino, kad pavarų dėžė dirbo idealiai ir prie automboilio nepratęs M.Halesas tiesiog nepataikė įjungti trečios pavaros. „Jeigu būtų bent menkiausias įtarimas dėl galimo pavarų dėžės gedimo, būčiau paprašęs sustoti ir nebevažiuoti,“ – tvirtino D.Piperis.
Teismas nusprendė „Porsche 917“ savininko naudai ir priteisė iš M.Haleso 47 tūkst. svarų sterlingų (193 tūkst. litų) už variklio sugadinimą ir dar 63 tūkst. svarų (259 tūkst. Lt) D.Piperio bylinėjimosi išlaidoms padengti.
„Porsche 917“ yra istorinis lenktyninis automobilis, nugalėjęs Le Mano 24 h lenktynėse 1970 ir 1971 metais. Automobilis su 5 litrų darbinio tūrio varikliu iki 100 km/h įsibėgėja per 2,3 s ir pasiekia maksimalų 390 km/h greitį. Nepaisant savo nepraktiškumo gatvėse, yra žinomi bent du 917 modeliai, kurie yra užregistruoti ir gali legaliai važinėti gatvėse.
„Porsche 917“ ir „Ferrari 512S“ dvikova automobilių mėgėjus masina jau keturis dešimtmečius – 1971-aisiais Steve'o McQueeno režisuotame filme „Le Mans“ pagrindiniais veikėjais buvo būtent šie automobiliai.