Autoplius.lt plėtros vadovas Matas Buzelis pastebi, kad tarp visų į šalį įvežtų automobilių Lietuvoje populiariausios iš Vokietijos atkeliavusios transporto priemonės. Jų rinkos dalis 2016 metais sudarė 44,6 proc. iš visų įvežtų automobilių. Antroje vietoje Prancūzija (17,3 proc.), o trečioje – Belgija (7,6 proc.).
Automobilių rinkos ekspertas M.Buzelis akcentuoja, kad Lietuvos autoparką papildo ne tik iš didžiųjų Europos Sąjungos šalių atvežtos, bet ir iš egzotiškų valstybių pargabentos transporto priemonės.
Pastebime, kad šalyje registruojami automobiliai iš Monako, Islandijos ar Jungtinių Arabų Emyratų
„Pastebime, kad šalyje registruojami automobiliai iš Monako, Islandijos ar Jungtinių Arabų Emyratų. Tačiau iš šių valstybių pernai įvežti 26 automobiliai nesudaro nė 0,1 proc. iš visų į šalį per metus įvežtų transporto priemonių“, – komentuoja Matas Buzelis.
Tačiau Autoplius.lt automobilių rinkos analizės duomenys rodo, kad Lietuvos keliais nuo 2016-ųjų rieda po 2 iš Japonijos, Kataro, Kazachstano ir net Zambijos atgabenti automobiliai. Po vieną automobilį lietuviai pernai atsivežė iš Serbijos, Pakistano, Moldovos, Turkijos, Armėnijos, Libijos, Izraelio, Gibraltaro.
Specialistas pabrėžia, kad „Regitros“ duomenų bazėje kartais pasitaiko ir žmogiškų klaidų. „Matome, kad pernai buvo užregistruoti du iš Australijos įvežti automobiliai. Tačiau vienas iš jų – dešimties metų senumo „Opel Astra“. Labai abejojame, ar tai realu, nes, visų pirmiausia, šios valstybės rinkai „Opel“ markės automobiliai nebuvo gaminami. Specialiai Australijai buvo skirti vietoje gaminami „Holden“ markės modeliai, labiau pritaikyti egzotiškai šios šalies rinkai. Labai tikėtina, kad „Astra“ buvo įvežta iš Austrijos – buvo tiesiog padaryta klaida, nurodanti pirmosios registracijos šalį“, – tvirtina Autoplius.lt plėtros vadovas.
Kita priežastis, verčianti abejoti automobilio atvežimu iš Australijos – tokio sandorio nauda. M.Buzelis teigia, kad Australijos rinkai skirto „Holden Astra“ paprasčiausiai neapsimokėtų gabenti į Lietuvą. Šalyje tokie automobiliai kainuoja nuo 2 tūkst. eurų, tuo tarpu iš Australijos parvežtą automobilį reikėtų pritaikyti eismui dešiniąja puse. Tai reikalauja sertifikuotų darbų, kurie transporto priemonės savininkui kainuoja didelę išlaidas.
„Nėra nei ekonominės, nei jokios kitos tokio sandorio naudos, nes „Opel Astra“ yra vienas iš populiariausių naudotų automobilių Lietuvoje. Įvežti egzotišką „Holden Monaro“ ar „Ute“ būtų įdomu dėl tokio automobilio išskirtinumo. Pastarasis Australijos rinkai skirtas „Ute“ modelis – pikapas su galingu „Chevrolet Corvette“ V8 varikliu bei galiniais varančiaisiais ratais būtų vienas įdomesnių modelių Lietuvos autoparke“, – priduria M.Buzelis.