Vieno mygtuko paspaudimu
Automobiliui pačiam įvažiuojant į stovėjimo vietą vairuotojas gali suprasti, ką reiškia sėdėti prie vairo ir kartu būti keleiviu. Moderniuose modeliuose kaip 7 serijos BMW, „Peugeot 508“ ar „Tesla Model 3“ užtenka tik aktyvuoti automatinio parkavimo sistemą ir įjungti posūkio signalą, kad lėtai važiuojant būtų skenuojama aplinka ir ieškoma gana erdvios stovėjimo vietos. Ją suradęs automobilis pastatomas neįsikišant vairuotojui.
Įprastai tokia įranga siūlo pasirinkti norimą parkavimo būdą – lygiagrečiai ar statmenai kelio, o kai randa tinkamą, užtenka nuspausti mygtuką šalia pavarų svirties. Kai kuriuose automobiliuose kaip BMW ar „Tesla“ užtenka jį paspausti ir automobilis į vietą įvažiuoja pats, o „Peugeot“ sprendimas yra kiek kitoks – mygtuką reikia laikyti tol, kol automobilis baigs manevrą. Tai – kiek saugesnis sprendimas, nes taip vairuotojas geriau suvokia, jog negali užsiimti kita veikla ir turi stebėti aplinką.
Į minėtus automobilius diegiama aukščiausio lygio automatinio parkavimo įranga sukinėja vairą, valdo akceleratorių ir stabdį bei perjungia pavaras, tad jie gali judėti tiek atbuline eiga, tiek į priekį.
Moderniausios technologijos – ne brangiausiuose modeliuose
Svarbiausias dalykas, į kurį turi atkreipti dėmesį vairuotojai, norintys gauti geriausią šiuolaikinę parkavimo įrangą, kad tokios sistemos ir naudojimo patogumas ne visuomet yra tik pačiuose brangiausiuose automobiliuose. Netgi priešingai – pačių prabangiausių modelių kaip „Bentley“ ar „Maserati“ automatinio parkavimo sistemos atsilieka nuo pažangesnių technologijų gamintojų kaip BMW, „Peugeot“ ar „Tesla“.
Prabangiausiems ir rečiau atnaujinamiems automobiliams dažniausiai taupymo sumetimais naudojamos tos pačios sistemos, kaip ir tam pačiam koncernui priklausantiems kitų prekės ženklų modeliams. Vienas iš tokių atvejų – „Bentley Bentayga“, į šį automobilį sumontuota automatinio statymo sistema nedaug skiriasi nuo „Volkswagen Touareg“.
Pasirinkus norimą stovėjimo vietą įranga perima vairavimą, tačiau vairuotojui pačiam tenka stabdžiu ir akceleratoriumi kontroliuoti automobilio judėjimą, taip pat ir perjungti pavaras. Parkuojant statmenai atbuline eiga dažniausiai sistemai taip pat nepavyksta to padaryti be papildomų korekcijų, todėl manevras gali užsitęsti, o tai – pagrindinė priežastis, kodėl vairuotojai mieliau stato automobilį patys nei patiki šį veiksmą mažiau pažangioms sistemoms.
Liko paskutinis žingsnis
Inžinieriai už vairuotojus taip pat išsprendė ir kitą klausimą – kaip lengvai išvažiuoti iš stovėjimo vietos. Automatinė parkavimo sistema padės ir tuo atveju, jei per tą laiką, kol automobilis buvo aikštelėje, kažkas įsispraudė labai arti.
Kai kurie BMW, „Tesla“ ir kitų gamintojų modeliai gali be vairuotojo pavažiuoti kelis metrus į priekį ar atgal. Tai – itin praktiška išvažiuojant iš garažo ar siauros stovėjimo vietos.
„Tesla“ eksperimentuoja su dar pažangesnėmis sistemomis – automobilis gali pats privažiuoti prie stovinčio vairuotojo. Tačiau tai yra labiau eksperimentas nei visiškai veikianti sistema: pirmaisiais mėnesiais netrūko ją išbandžiusių žmonių pranešimų apie ne į tą vietą atvažiavusį automobilį arba netgi materialinius nuostolius.
Vertinant geriausias įvairių gamintojų siūlomas sistemas verta pažymėti – tobulėti dar yra kur. Vienas iš dažniausių priekaištų, kurį šiai įrangai išsako patyrę vairuotojai, – reikalinga stovėjimo vieta gerokai didesnė nei ankštuose didmiesčiuose yra priimtina. Tačiau saugumas yra svarbesnis kriterijus ir drąsiausi gamintojai, patikintys parkavimą automobiliui, palieka tam tikrą erdvės rezervą.
Tokios viską nuo A iki Z atliekančios automatinio parkavimo sistemos, kokios montuojamos į BMW 7, „Lincoln Aviator“, „Peugeot 508“ ar „Tesla“ modelius, atitinka aukščiausią šiuo metu galimą autonominio vairavimo autonomijos lygmenį (antrą iš penkių).
Arčiausiai trečiojo, kuris reiškia, jog vairuotojas tam tikrą laiką gali visiškai atsiriboti nuo vairavimo ir, pavyzdžiui, skaityti žinutes mobiliajame telefone, šiuo metu yra „Tesla“. Vis dėlto prognozuoti, kuris gamintojas nugalės autonomijos lenktynėse ir anksčiau pasieks ne tik trečią, bet ir ketvirtą bei penktą lygius, dar neįmanoma. Į šias lenktynes įsitraukė ne tik automobilių gamintojai, bet ir technologijų įmonės kaip „Google“ su projektu „Waymo“.