„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Autoplius.lt“ barometras: populiariausias naujas modelis Lietuvoje – ne VW ir ne „Toyota“

Portalo Autoplius.lt komunikacijos specialistas Gintenis Dauparas pasidalijo 2024 m. trečiojo ketvirčio rinkos apžvalga. Kaip gyvuoja ir kuo kvėpuoja Lietuvos transporto rinka?
„Autoplius.lt“ rinkos barometras
„Autoplius.lt“ rinkos barometras / 15min koliažas

Automobilių rinka gyva – sandorių padaugėjo

Per trečiąjį 2024 metų ketvirtį Lietuvoje buvo sudaryti 88,8 tūkst. lengvųjų automobilių sandorių. Tai – 6,5 proc. daugiau nei per tą patį 2023 metų laikotarpį. Sandorių kiekiai ir toliau lėtai, tačiau stabiliai auga.

Pasirašytų pardavimo sutarčių kiekis auga lėtai ir stabiliai, tačiau priešpandeminio lygio vis dar nesiekia. Tačiau apyvarta šį ketvirtį buvo rekordinė ir siekia 1033,7 mln. eurų. Jau antras ketvirtis iš eilės, kai transporto rinkos apyvarta viršija milijardą eurų.

Naudotų automobilių kainos didėja

Vidutinė naudotos transporto priemonės kaina šį ketvirtį, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, ūgtelėjo 2 proc. ir siekia 9,2 tūkst. eurų. Praėjusiais metais aukščiausia vidutinė naudotų automobilių kaina buvo pasiekta paskutinį ketvirtį ir siekė 9,4 tūkst. eurų. Ar panaši tendencija pasikartos ir šiemet, paaiškės kitų metų pradžioje.

Autoplius inf./Visų tipų sandoriai
Autoplius inf./Visų tipų sandoriai

Apynaujai automobiliai atpigo labiausiai

2024 metų antrojo ketvirčio duomenimis Lietuvoje naujo automobilio vidutinė kaina sumažėjo iki 36,7 tūkst. eurų. Tai – 6 proc. mažiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Naujų automobilių sandorių kiekis išaugo 4 proc., rinkos apyvarta sumažėjo 2 proc., o vidutinė automobilio kaina krito net 6 proc. Tai gali reikšti, kad vartotojai šį ketvirtį dažniau rinkosi pigesnius ir ekonomiškesnius modelius. Be to, kainos kritimą galėjo lemti ir gamintojų bei atstovų siūlomos nuolaidos ar akcijos, siekiant didinti paklausą. Ypač hibridinių ir mažalitražių automobilių segmentuose.

Stebint atskiras amžiaus grupes, per metus vidutinė kaina sumažėjo tik naujausių, 1 metų dar nesulaukusių ir 1 – 5 metų transporto priemonių segmentuose. Iki 1 metų – 22 proc. Prieš metus kaina siekė 43,8 tūkst., o dabar – 34,2 tūkst. eurų. 1 – 5 metų amžiaus transporto priemonių vidutinė kaina krito – 3,5 proc.

Autoplius inf./Įvežtų automobilių pasiskirstymas pagal degalų tipą
Autoplius inf./Įvežtų automobilių pasiskirstymas pagal degalų tipą

Šių metų trečiąjį ketvirtį, lyginant su tuo pačiu 2023 metų laikotarpiu, augo visų amžiaus grupių pasirašytų pardavimo sutarčių kiekiai. Daugiausiai – 6 – 10 metų sulaukusių automobilių. Padidėjimas siekia 16,5 proc.

Autoplius inf./Naujų automobilių pasiskirstymas pagal degalų tipą
Autoplius inf./Naujų automobilių pasiskirstymas pagal degalų tipą

Padaugėjo importuojamų automobilių

Šį ketvirtį lyginant su tuo pačiu 2023 metų laikotarpiu itin stipriai, net 16,4 proc. išaugo į mūsų šalį importuojamų automobilių dalis.

Nors dyzeliu varomų transporto priemonių importo kiekis per metus padidėjo mažiausiai – 6,2 proc., jie vis dar sudaro didžiausią dalį šiame segmente – 65 proc., arba 17,9 tūkst. pasirašytų pardavimo sutarčių per ketvirtį.

Auga hibridų kiekis

Didžiausias, net 71 proc. prieaugis matomas hibridinių modelių pardavimuose. Prieš metus į mūsų šalį per ketvirtį buvo importuoti 1799 hibridiniai automobiliai, o šiemet – 3070 vnt. Matomas 71 proc. augimas ir akivaizdus pirkėjų potraukis vis populiarėjantiems hibridams. Tikėtina, kad hibridinių automobilių populiarumas atspindi pereinamąjį laikotarpį, kol vartotojai pradės aktyviau rinktis elektromobilius.

Naujų automobilių rinkoje sandorių kiekis tuo pačiu laikotarpiu prieš metus siekė 7,6 tūkst. pasirašytų sutarčių. Šiemet kiekis padidėjo 4 proc. ir siekia 7,9 tūkst. sandorių.

Pagrindinis augimas, siekiantis 7 proc., matomas vidinėje rinkoje. Tačiau į priešpandeminį lygį dar negrįžę reeksporto kiekiai neleidžia ir bendriems šalies pardavimams grįžti į prieš keletą metų matytą, aukščiausią lygį.

Panašu, kad bendrą naujų automobilių pardavimo sutarčių kiekio augimą matome tik hibridinių transporto priemonių dėka. Mat tai – vienintelė grupė, kurioje šį ketvirtį pardavimai, lyginant su tuo pačiu 2023 metų laikotarpiu augo. Hibridinių modelių prieaugis – 24,2 proc. Ir dabar jie pirmą kartą iki šiol jau sudaro daugiau nei 50 proc. visų per ketvirtį parduotų naujų automobilių.

Naujas lyderis populiariausių modelių dešimtuke

Naujų modelių pardavimų top 10 lentelėje per ketvirtį įvyko nemenkų pasikeitimų. Ko gero dauguma mūsų vis dažniau gatvėse pastebime naująjį „Kia Sportage“. Šis modelis, trečiąjį šių metų ketvirtį, tapo populiariausiu nauju automobiliu mūsų šalyje. Tikėtina, kad žemiška kaina, kokybiškos valdymo savybės ir patrauklus dizainas padėjo „Kia“ prisivilioti klientą. Parduoti 361 „Sportage“ modelis.

Autoplius inf./Populiariausi nauji automobilių modeliai
Autoplius inf./Populiariausi nauji automobilių modeliai

Į antrą vietą iš penktosios per ketvirtį pakilo „Volkswagen Tiguan“. Nors trečią 2024 metų ketvirtį lyginant su antruoju ir buvo parduota 20 proc. mažiau „Tiguan“ modelių, jam pavyko išsilaikyti aukštoje pozicijoje. Trečioje vietoje, kaip ir ankstesnį ketvirtį – „Toyota Corolla“. Tai – vienas ilgiausiai topuose esančių naujų automobilių modelių ir „Toyota“ bestseleris Lietuvoje. Šį ketvirtį parduoti 305 „Corolla“ modeliai. Vos vienu mažiau, nei „Volkswagen Tiguan“.

Elektromobilių sąraše – taip pat pokyčiai

Naujų elektromobilių populiarumo viršūnėje taip pat pasikeitimai. Prieš ketvirtį pirmoje vietoje buvęs „Cupra Born“ modelis iš lentelės pradingo. Jo vietą užėmė ir per ketvirtį iš devintos į pirmą vietą šoktelėjo „Skoda Enyaq“ (įtakos turėjo „Telia“ ir Lietuvos miškų urėdijos pirkimų sandoriai – red. past.).

Antroje – per ketvirtį pardavimus padvigubinęs ir iš šeštos vietos pakilęs „Ford“ modelis „Mustang Mach-e“. Parduota 40 tokių elektromobilių per trečią šių metų ketvirtį. Trečiąją vietą užėmė lentelės naujokas „Citroen E-C4“.

Na, o nepaisant vis didėjančio importo kiekio ir mažėjančio įvežamų automobilių amžiaus, Lietuvos vidinio parko atsinaujinimas tiesiog nevyksta, o šalyje važinėjantys automobiliai sensta. 2023 metų trečiąjį ketvirtį šalyje registruotų automobilių vidutinis amžius siekė 16 metų ir 9 mėnesius. Prabėgus metams – jau siekia 16 metų ir 11 mėnesių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau