Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Autoplius.lt įdomybės: 5 automobiliai su neįprastais varikliais

Automobilių gamintojai į transporto priemones variklius montuoja pagal paskirtį ir naudojimą. Sportiniai automobiliai gauna galingus variklius, tuo tarpu šeimyniniai – nedidelio darbo tūrio, taupesnius.
V10 variklis
V10 variklis

Tačiau rinkoje galima surasti tokių automobilių, kurie turi neįprastus variklius. Tai gali būti nestandartinio dydžio, nepopuliarūs motorai, kuriems analogų automobilių pramonėje surinkti sunku.

Lankomiausias šalies transporto skelbimų portalas Autoplius.lt siūlo susipažinti su penkiais įdomiais varikliais, kuriuos turintys automobiliai puošia Lietuvos gatves.

„Volkswagen Golf“ – 2,3 litro V5 variklis

„Volkswagen“ koncernas prieš pat 1990-uosius pristatė savo parašu vadintą VR6 variklį. Tai – itin mažą kampą tarp cilindrų turintis V6 benzininis agregatas.

Tačiau VR6 platforma koncernui atvėrė galimybę sukurti vieną rečiausių variklių automobilių pramonėje. Pašalinę vieną cilindrą vokiečiai „Volkswagen Golf“ bei kai kuriuos kitus gamos modelius aprūpino V5 motorais.

2,3 litro V formos 5 cilindrų motorai generavo 150–170 AG ir 205–220 Nm, priklausomai nuo gamybos metų. Tai buvo puiki alternatyva 1,8 „Turbo“ agregatams tiek dėl savo dinaminių savybių, tiek dėl skleidžiamo garso.

Portale Autoplius.lt parduodami keli tokį variklį turintys automobiliai. Šis „Golf“ – vienas iš jų.

„Volkswagen Golf“
„Volkswagen Golf“

„Jaguar XJ“ – 4,2 litro 6 cilindrų variklis

6 cilindrų varikliai – tikrai ne staigmena automobilių pramonėje. Daugybė gamintojų tokius variklius naudojo praeityje ir naudoja iki šių dienų. Tačiau retas 6 cilindrų variklis gali pasigirti didesniu nei 4,0 darbiniu tūriu.

Tačiau britiškiems „Jaguar“ didelės 6 cilindrų benzininės jėgainės buvo pats tas. Dideli cilindrai neleis sukti variklio taip stipriai, kaip norėtųsi tikram sportiniam automobiliui, tačiau sunkūs bei inertiški stūmokliai suteikia didelį sukimo momentą, kuris leidžia be pastangų išjudinti net ir pora tonų sveriančius „tankus“.

Štai puikus pavyzdys, kaip atrodo itin retas, karališkas 1976 metų „Jaguar XJ“ kupė su po variklio gaubtu sumontuotu 4,2 litro 6 cilindrų agregatu.

„Jaguar XJ Coupe“
„Jaguar XJ Coupe“

„Audi Q7“ – 6,0 litrų V12 TDI variklis

Didžiausias „Audi“ gamos visureigis Q7 buvo gaminamas ir su labai retu 6,0 litrų V12 dyzeliniu varikliu. Toks agregatas į visus varančiuosius ratus perduoda net 500 AG ir 1000 Nm jėgą.

Daugiau nei 2,5 tonos sveriantį „Audi Q7“ V12 TDI agregatas iki 100 km/val. išjudina tik per 5,5 sekundės. Be jokios abejonės tai yra vienas iš egzotiškiausių dyzelinių variklių.

Kaip tik toks automobilis parduodamas portale Autoplius.lt. Itin retas, 2010 metais pagamintas „Audi Q7“ kainuoja beveik 30 tūkst. eurų.

„Audi Q7“
„Audi Q7“

„Dodge Viper“ – 8,3 litro V10 variklis

Egzotišką „Viper“ galima drąsiai vadinti tikru amerikietišku superautomobiliu. Ne tik dėl įspūdingos jo išvaizdos ar stačios kainos, bet ir dėl variklio.

V10 agregatai Europoje gaminamuose modeliuose buvo sutinkami ne dažnai, tačiau jų darbinis tūris paprastai apsiribodavo iki 5,2 litro. „Chrysler“ grupė nusprendė dar trimis litrais padidinti tokio motoro kubatūrą. Ir tai lemia, kad „Dodge Viper“ yra didžiausią atmosferinį variklį turintis, vis dar gaminamas automobilis.

Milžiniško tūrio motoras į galinius varančiuosius „Viper“ ratus perduoda pusę tūkstančio „arklių“ ir nekuklų 712 Nm sukimo momentą. Nėra jokio kito benzininio automobilio, kuris turėtų tokį sukimo momentą be priverstinio oro pripūtimo sistemų (turbokompresorių arba mechaninių kompresorių).

Lankomiausiame šalies transporto skelbimų portale kaip tik parduodami keli tokie automobiliai. Juodas, lyg smala, egzempliorius kainuoja daugiau nei 42 tūkst. eurų.

„Dodge Viper“
„Dodge Viper“

„Mazda RX-8“ – 1,3 litro rotorinis variklis

Jeigu visi pasaulio automobiliai būtų gyvūnai, tai „Mazda RX-8“ būtų vienaragis. Šis gamintojas jau nuo seno pasižymėjo dideliu dėmesiu rotoriniams varikliams.

Pastarieji turi nemažai privalumų, palyginti su stūmokliniais varikliais. Dėl 3–4 kartus mažiau slankiojančių detalių rotoriniai agregatai patiria kur kas mažesnius galios nuostolius, o tai vos iš 1,3 litro be jokių turbokompresorių „Mazda“ koncernui leido išgauti net 231 AG.

Tačiau net ir didelis specifinis galingumas bei itin mažas agregato svoris nublanksta prieš kai kurias neigiamas rotorinių variklių savybes. Mat, tokio darbinio tūrio benzininė jėgainė suvartoja itin daug degalų. Tačiau tokių variklių priežiūra gali tapti dideliu galvos skausmu – mažai specialistų apsiima remontuoti „Mazda Renesis“ variklius.

„Mazda RX-8“
„Mazda RX-8“

Visgi didelis nestandartinių dalių pasirinkimas internete bei aibė įvairiausių patobulinimų leidžia sėkmingai (nors ir nepigiai) eksploatuoti „Mazda RX-8“ automobilius.

Puikus to pavyzdys – šis keturvietis (bei keturduris) sportinis kupė, kainuojantis vos 3,9 tūkst. eurų. Sunku surasti sportinį automobilį su galiniais varančiaisiais ratais, blokuotu reduktoriumi ir taip gerai subalansuotu kėbulu už panašią kainą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais