Baigiantis žieminių padangų sezonui, kaip ir dauguma, vyras kreipėsi į servisą dėl padangų permontavimo. Atvykęs atsiimti automobilį po darbų, Mindaugas pastebėjo, kad automobilio „Volvo S60“ originalūs ratlankiai – apgadinti. Vos tai pastebėjęs, vyras kreipėsi į įmonės direktorių ir, paaiškinęs situaciją, pareikalavo žalą atlyginti. Skaitytojo teigimu, serviso vadovas paaiškino, kad įmonė yra apdrausta ir tokiais atvejais žalą atlygina draudimas.
Patikrinus automobilį – dar daugiau nuostolių
Žalą pradėjęs nagrinėti „Lietuvos draudimas“ pasiūlė nuvykti į kitą su draudimo bendrove bendradarbiaujantį autoservisą. Ten nuvažiavęs, Mindaugas sužinojo, kad padangų keitimo metu ne tik subraižyti ratlankiai, tačiau ir darbas padarytas netinkamai, mat ratų balansavimą reikėjo atlikti iš naujo. Tiesa, kaip teigė pats skaitytojas, antrajame servise jam paaiškino, kad reikia atlikti ir ratų suvedimą, nors esą prieš padangų montavimą ratų geometrija pakitusi nebuvo.
Vyras pasakojo, kad, įvertinusi nuostolius, draudimo bendrovė pranešė, jog galimai apgadintas tik kairės pusės priekinis ratlankis, o kiti įbrėžimai yra atsiradę automobilio eksploatacijos metu dar prieš padangų montavimo darbus.
Apskaičiuotas žalos dydis neviršija nustatytos besąlyginės išskaitos, todėl, anot teisininko, žala neatlyginama.
Draudimo bendrovės teisininkas pranešė, kad ekspertai pripažįsta, jog galimai buvo apgadintas tik vienas ratlankis, kurio žala įvertinta 67,89 Eur.
Jei būtų pripažinta, kad apgadinti buvo visi ratlankiai, bendra žala būtų įvertinta maždaug 280 Eur.
Kiti patirti nuostoliai anot teisininko – neatlyginami.
Svarbu tai, kad draudimo sutartyje yra nustatyta 300 Eur franšizė, kurią draudžiamojo įvykio atveju turėtų sumokėti žalą padaręs autoservisas. Visgi šiuo atveju apskaičiuotas žalos dydis neviršija nustatytos besąlyginės išskaitos, todėl, anot teisininko, žala neatlyginama.
Aiškinasi jau tris mėnesius
Draudimo išvados vyro netenkino, mat jis pats padarytą žalą įvertino 700 Eur. Mindaugas pasakojo, kad su draudimo bendrove bendravo ir telefonu, ir elektroniniais laiškais, tačiau net ir praėjus trims mėnesiams nieks neatlygina patirtų nuostolių.
Susidariusią situaciją pakomentavo „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento vadovas Artūras Juodeikis. Kalbėdamas apie neatlygintą žalą jis antrino teisininkui ir teigė, kad žalų ekspertai nustatė, jog montuojant padangas buvo pažeistas vienas ratlankis, o ant visų ratlankių yra matomi pažeidimai dėl netinkamo centrinės veržlės rakto naudojimo.
„Lietuvos draudimas“ apskaičiavo nuostolio dydį. Kadangi jis nesiekia nustatytos draudimo sutartyje besąlyginės išskaitos (franšizė – tai nuostolio suma, kurią padengti įsipareigoja pats autoservisas), draudimo bendrovė neturi pagrindo atlikti jokių mokėjimų ir žalos atlyginimo procese nebedalyvauja. Todėl rekomendavo vairuotojui ir autoservisui dėl nuostolių atlyginimo tartis tarpusavyje“, – situaciją aiškino A.Juodeikis.
Bylos dėl ratlankių apgadinimo – retos
Remiantis draudimo bendrovės duomenimis, tokie atvejai, kai į draudimą kreipiamasi dėl padangų montavimo metu pažeistų ratlankių – labai reti. Suskaičiuojama iki dešimties tokių atvejų per metus, kurie dažniausiai fiksuojami padangų keitimo sezono metu.
Draudikai teigia, kad kiekvienu atveju žalų ekspertai tiria žalos atsiradimo priežastį – ar tai buvo natūralus nusidėvėjimas, galėjęs atsirasti dėl ilgalaikės eksploatacijos, ar žala padaryta padangų montavimo metu.
Draudimo bendrovės atstovai primena, kad atlyginamos tik tos žalos, kurios kilo dėl civiline atsakomybe apsidraudusio autoserviso veiksmų ar neveikimo, todėl automobilio dalių ir ratlankių apgadinimai, kurie nebuvo padaryti nuimant, montuojant, balansuojant ratlankius ir padangas, nėra atlyginami, nes jų nepadarė autoserviso darbuotojai.