„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Automagistrale virtę Ramučiai – ne tokia jau ir rami vieta gyventi: eismą prižiūri policija, planuojamas aplinkkelis

Pajuokaujant, Ramučius galima pervadinti Triukšmučiais, tačiau vargu ar šio Kauno rajono kaimo gyventojus tai prajuokintų. Manę, kad pabėgo nuo miesto triukšmo, dabar jie jaučiasi atsidūrę spąstuose. Šiukšlių deginimo bei LEZ gamyklos, Kauno oro uostas, iš naujo perkasama pagrindinė gatvė, – Ramučių gyvenvietė virto sunkiasvorių automobilių autostrada. Laimei, savivaldybė jau planuoja aplinkkelį.
Eismas Ramučių gyvenvietėje
Eismas Ramučių gyvenvietėje / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

„Rami gyvenvietė ima tapti spąstais ir košmaru čia gyvenantiems žmonėms. Atėjus į valdžią dabartiniam merui (Valerijui Makūnui – aut. past.), ėmė kilti šiukšlių deginimo gamyklos. Jų šalia Ramučių pastatytos net dvi. Ką išgyvena greta gyvenamuosius namus turintys žmonės, baisu ir klausti. Buvo kovota prieš jas, nuolat skelbta apie esamą smarvę, kol klausimas nepalietė Vyriausybės – nieko nevyko. Pasakyta: susitaikykit, nieko jūs nelaimėsit.

Žmonės eina pačia gatve tarp mašinų, kurios turi laviruoti, kad ant jų neužvažiuotų.

Vėliau aplink gyvenamuosius namus viena po kitos ėmė augti LEZ (Kauno laisvosios ekonominės zonos – aut. past.) gamyklos. Centrinė gatvė išplatinta tiek, kad ja galėtų važinėti ir krovininis transportas. Remontas atliktas tik prieš keletą metų, dabar ji ir vėl remontuojama – dedama lietaus kanalizacija. Kas trukdė viską padaryti iškart? Remontų metu visas transportas, vedantis į Kaunas–Jonava kelią, paleistas per tam nepritaikytą, gyvenvietės viduryje esančią Parko gatvę“, – naują kovos lauką nubrėžė į redakciją visų aplinkinių vardu besikreipęs šios gatvės gyventojas.

Pasak jo, abejose Parko gatvės pusėse įsikūrę vien gyvenamieji namai. Atstumas nuo namų valdos iki gatvės asfalto dangos dažnai tesiekia kelis metrus. Pačių gyventojų pastangomis sutvarkyta aplinka. Ši gatvė – vienintelė vietinių susisiekimo vieta su šalia esančia mokykla (toje pačioje Parko gatvėje), autobusų stotele, parduotuve.

„Gatvė pakankamai siaura dviem priešpriešiniams srautams, nėra net šaligatvių. Prasilenkdami automobiliai dažnai važiuoja ir ant žaliosios vejos. Žmonės eina pačia gatve tarp mašinų, kurios turi laviruoti, kad ant jų neužvažiuotų. Daugelis važiuoja tikrai ne 40 km/val. greičiu, o toks greitis nurodytas ribojančiuose ženkluose. Dažnai pasitaiko ir krovininių automobilių.

Šioje gatvėje gyvena labai daug jaunų šeimų, kurios turi mažų vaikų. Mamos su vežimėliais eina tiesiog Parko gatve, dažnai prasilenkdamos su automobiliais. Ne kartą stebėta, kaip krovininiai automobiliai jų, einančių šalikele, vos nepartrenkė. Vaikai dažnai išvažiuoja už kiemo ribų su dviratukais, paspirtukais, riedučiais. O kur daugiau jiems važiuoti? Už kiemo vartelių iškart yra tik ši gatvė. Daugelis išeina pasivaikščioti su šunimis – taip pat į Parko gatvę. Todėl šios gatvės gyventojai ir klausia – ar Kauno rajono valdžia nori visiškai mus uždaryti? Kad mokyklą, autobusų stotelę, parduotuvę galėtume pasiekti tik sėdę į savo automobilį – nes tik taip gali būti saugu?“, – itin nesaugia situaciją toliau dėstė skaitytojas.

Skaitytojo nuotr./Automobilių eismas Ramučių Parko gatvėje
Skaitytojo nuotr./Automobilių eismas Ramučių Parko gatvėje

Jis kelia klausimą, kodėl Parko gatvė negali būti paskelbta gyvenamąja zona, nes pastaruoju metu dėl svetimų automobilių srauto jau darosi sudėtinga net išsukti iš savo kiemo, ar įvažiuoti į jį. Skaitytojo teigimu, visi šie klausimai buvo užduoti ir Karmėlavos gyvenvietės, kuriai priklauso Ramučiai, seniūnei, ir Kauno rajono merui.

„Iškėlus klausimą dėl miestelio prijungimo prie Kauno miesto, meras stojo piestu. Gal be reikalo? Jeigu nesugebama susitvarkyti ir daroma daug neadekvačių sprendimų, dėl ko bloginamos gyventojų gyvenimo sąlygos, gal vertėtų atiduoti šią dalį kažkam, kas sugebėtų susitvarkyti su problemomis? Trūksta valios padaryti aplinkkelį už gyvenvietės ribų, srautą nuo „Lytagros“ formuojant pro LEZ tiesiai į greitkelį Kaunas–Jonava? Ar užtenka tik tiek proto, kad problema sprendžiama padarius „autostradą“ po gyventojų langais? Matyt, Kauno rajono merui ir Karmėlavos seniūnei svarbiau pravažiuojantys automobiliai nei realiai gyvenvietėje gyvenantys žmonės. Ar taip planuojamas sodybų tuštėjimo metas?

Kas toliau? Praplatins Parko gatvę, išpils asfalto dangą iki tvorų ribos ir po langais padarys greitkelį? Esame palikti gyventi perkrauto automobilių srauto dulkėse, išmetamųjų vamzdžių dūmuose, baisiame automobilių keliamame triukšme. Kurdami čia savo gyvenimus, žmonės šito nesirinko“, – teigė grąžinti gyventojams jų ramią gyvenvietę reikalaujantis skaitytojas.

Skaitytojo nuotr./Automobilių eismas Ramučių Parko gatvėje
Skaitytojo nuotr./Automobilių eismas Ramučių Parko gatvėje

Eismas Ramučiuose kontroliuojamas papildomai

Gegužės 15 dieną feisbuko grupėje „Kur stovi policija Kaune“ pasirodė įrašas: „Ramučiuose patruliuoja policijos ekipažai iš visų galų, kerta visas sunkiasvores“. Tad kontroliuoti sunkiai bekontroliuojamos padėties ėmėsi jau ir pareigūnai.

Kauno apskrities policija 15min paaiškino, kad nuo gegužės 4 dienos Ramučiuose uždarius pagrindinę gatvę, eismas nukreiptas šalia esančiomis, tarp jų – ir Parko gatve. Tik prasidėjus šiems eismo pokyčiams, Kauno apskrities VPK Kelių policijos valdybos pareigūnai kartu su Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriumi lankėsi Ramučiuose, kalbėjo su bendruomenės atstovais apie kylančias problemas, jų sprendimo būdus. Pagrindinis nusiskundimas: uždarius Centrinę gatvę, bandoma apvažiuoti šalutinėmis.

Visą mėnesį, kuomet bus uždaryta gatvė, pareigūnai nusimatė papildomus maršrutus, į kuriuos įtraukta ir Ramučių gyvenvietė. Eismas joje kontroliuojamas papildomai, fiksuojami visi Kelių eismo taisyklių pažeidimai.

„Ramučiuose nuo gegužės 1 dienos iki gegužės 17 dienos buvo užfiksuoti 57 administraciniai nusižengimai dėl kelio ženklo reikalavimų nevykdymo“, – atsakyme redakcijai rašė Kauno apskrities policijos atstovė spaudai Odeta Vaitkevičienė.

Anot jos, pagrindinis fiksuojamas pažeidimas – kelio ženklo „Krovininių automobilių eismas draudžiamas“ nesilaikymas. Tiesa, šis kelio ženklas negalioja aptarnaujančiam transportui.

Ramučiuose nuo gegužės 1 dienos iki gegužės 17 dienos buvo užfiksuoti 57 administraciniai nusižengimai.

„Pavyzdžiui, gegužės 18 dieną pareigūnai Ramučiuose sustabdė 6 krovininius automobilius, pažeidžiančius kelio ženklo „Krovininių automobilių eismas draudžiamas“ reikalavimus, tačiau buvo surašytas tik 1 protokolas, nes kiti vyko kaip aptarnaujantis transportas, turėjo ir pareigūnams pateikė tai įrodančius dokumentus“, – paaiškino O.Vaitkevičienė.

VIDEO: Automobilių eismas Ramučių Parko gatvėje

Parko gatvė – vietinės reikšmės gatvė

Atsakydama į 15min žurnalistės užklausą dėl Ramučius kamuojančios eismo problemos, Susisiekimo ministerija informavo, kad planuojama inicijuoti finansuojamų kelių objektų prioritetų eilės peržiūrą ir svarstyti galimybę padidinti Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimą.

Paaiškinta, kad Lietuvoje visą kelių tinklą prižiūri keli valdytojai. Valstybinės reikšmės keliais rūpinasi Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) prie Susisiekimo ministerijos (valstybinės reikšmės kelių tinklas – 21,5 tūkst. km), o vietinės reikšmės viešaisiais keliais (apie 63 tūkst. km) rūpinasi savivaldybės. Parko gatvė yra vietinės reikšmės gatvė, priklausanti Kauno rajono savivaldybei, todėl dėl jos tvarkymo Susisiekimo ministerijos atstovai nurodė kreiptis būtent į savivaldybę.

O štai LAKD 15min žurnalistei pripažino, kad siekiant spręsti gyventojų keliamas problemas, vystant Kauno LEZ teritoriją turėjo būti sprendžiamas patekimas į ją ne per Ramučių gyvenvietę. Tiesa, vadovaujantis Kelių įstatymu, privažiuojamųjų kelių įrengimas prie teritorijų nėra LAKD kompetencija.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Eismas Ramučiuose
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Eismas Ramučiuose

Kelių direkcijos nuomone, aplinkkelio įrengti netikslinga, nes keliai A1 ir A6 (per jų susijungimą ir turėtų vykti eismas, nekertant kampo Ramučių gyvenviete) užtikrina ir užtikrins pralaidumą dar ateinančius 20 metų.

Paaiškino LAKD ir tai, kodėl antrą kartą per keletą pastarųjų metų remontuojama Centrinė gatvė. Šiuo metu valstybinės reikšmės kelio Ramučiai–Martinava 0,6 kilometre Ramučiuose nuotekų tinklų klojimo darbai vykdomi Kauno rajono savivaldybės administracijos užsakymu. Prieš tai atlikti darbai buvo vykdomi LAKD užsakymu.

„Jeigu Kelių direkcija būtų žinojusi apie savivaldybės planus, būtų buvę galima suderinti darbų eiliškumą“, – patikino LAKD Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus komunikacijos vadybininkas Evaldas Tamariūnas, pabrėžęs, kad LAKD nevaldo Parko gatvės, tad dėl eismo joje turėtų pasisakyti Kauno rajono savivaldybė.

LAKD vidutinį metinį paros eismo intensyvumą stebi tik jai priklausančiuose keliuose, t.y., valstybinės reikšmės keliuose. Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Ramučiai–Martinava ruože per Ramučius (šis rajoninis kelias sutampa su Centrine gatve) 2019 metais vidutinis metinis paros eismo intensyvumas buvo 7487 automobiliai (iš jų – 292 krovininiai). Kadangi LAKD nevaldo Parko gatvės, eismo intensyvumo statistikos, susijusios su šia gatve, ji pateikti negalėjo.

LAKD atstovas priminė, kad valstybinės reikšmės keliuose riboti sunkiasvorio transporto priemonių eismą draudžia Kelių įstatymas. Vadovaujantis juo, teisę naudotis keliais turi visi juridiniai ir fiziniai asmenys. Kelio savininkas Vyriausybės nustatyta tvarka gali nutraukti eismą ar uždaryti kelią tik dėl avarijų, stichinių nelaimių, per polaidį, esant itin karštiems orams, kai dėl to gali būti sugadintas kelias, kelio tiesimo ar taisymo (remonto), priežiūros darbų metu, kilus grėsmei saugiam eismui. Tad riboti sunkiasvorių automobilių eismo Ramučiuose, tiksliau – Centrinėje gatvėje, nesiruošiama.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Eismas Ramučiuose
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Eismas Ramučiuose

Kauno rajono savivaldybė: „Esame gyventojų pusėje“

Ramučiuose turėtų būti ramiau“, – dar 2017 metų liepą, susitikęs su amerikiečių kompanijos „Hollister“ vadovais, tuo metu planavusiais Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) statyti naują įmonę (šiuo metu jau veikia), tvirtino Kauno rajono meras V.Makūnas.

Tuometis Kauno rajono savivaldybės administracijos direktorius Antanas Nesteckis tame susitikime pabrėžė, kad Kauno LEZ valdanti bendrovė turi nutiesti vietinę gatvę, užtikrinančią susisiekimą iš Terminalo gatvės į rajoninį kelią Ramučiai–Martinava ir šiuo keliu nukreipti krovininį transportą.

Siekiant nutiesti naują jungtį tarp kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda Petrašiūnų sankryžos ir kelio A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis 11,8 km, Kauno rajono savivaldybė žadėjo parengti galimybių studiją su projektiniais sprendiniais ir ją perduos LAKD.

„Darysime viską, kad krovininis transportas aplenktų gyvenamuosius kvartalus“, – 2017-aisiais tvirtino A.Nesteckis.

Praėjo treji metai, tačiau padėtis su krovininiu transportu Ramučiuose tik pablogėjo, nes pirmą kartą suremontavus Centrinę gatvę, buvo panaikinti sunkiasvorių mašinų eismą ribojantys ženklai.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Eismas Ramučiuose
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Eismas Ramučiuose

Taigi Parko gatvės savininkei – Kauno rajono savivaldybei, visos šiame straipsnyje aptariamos problemos yra gerai žinomos.

„Savivaldybė daro viską, kas yra jos kompetencijoje. Deja, ne visi gyventojai supranta, kad ne savivaldybės meras stato atliekų deginimo jėgaines, kuria Laisvąją ekonominę zoną, tiesia aplinkkelius, magistralinius kelius, oro uostus. Visa tai paremta centrinės valdžios institucijų sprendimais.

Iš tiesų Karmėlavos seniūnijoje labai daug problemų, ypač susijusių su transporto srautais, verslo plėtra, aplinkos apsauga – pramonės zona sparčiai plečiasi. Šioje seniūnijoje jau daug metų veikia du nacionalinės reikšmės objektai, nepavaldūs savivaldybei – tai Tarptautinis Kauno oro uostas ir Kauno LEZ. Suprantama, kad jie kelia daug nepatogumų gyventojams.

Kauno rajono savivaldybė buvo ir bus gyventojų pusėje, siekiant užtikrinti saugų Kauno kogeneracinės jėgainės darbą, mažinant aplinkos taršą, sprendžiant transporto, švietimo ir kitus aktualius klausimus. Žinoma, problemų šioje seniūnijoje apstu, bet jas įmanoma spręsti tik sutelkus bendruomenės, savivaldybės, čia veikiančių įmonių pastangas, bendradarbiaujant su atsakingomis ministerijomis ir žinybomis, pagaliau – su Vyriausybe ir Seimu“, – žurnalistei teigė Kauno rajono savivaldybės mero patarėjas Edmundas Mališauskas.

Vardijo atliktus darbus

Anot V.Makūno patarėjo, Kauno rajono savivaldybė siekia, kad Kauno LEZ teritorijoje pradėjusi veiklą Kauno kogeneracinė jėgainė veiktų saugiai, ir kartu su Ramučių bendruomene „Mūsų teisė“ yra pateikusi jėgainės vadovams tam tikrų reikalavimų paketą, susijusį su oro ir dirvožemio taršos tyrimais, jėgainės veiklos stebėsena, informacijos prieinamumu.

E.Mališauskas priminė, kad Kauno rajono savivaldybės ir LAKD pastangomis buvo rekonstruotos Karmėlavos Vilniaus ir Ramučių Centrinė gatvės, įrengtas apšvietimas, šaligatviai, kita infrastruktūra. Kompleksiškai rekonstruotos Karmėlavos Kęstučio ir Piliakalnio gatvės, už tai Kauno rajono savivaldybė net gavo vietos gyventojų padėką.

Šiemet Ramučiuose numatyta rekonstruoti K.Bielinio gatvę. Parengtas ir bus įgyvendintas Ramučių parko projektas. Planuojama rekonstruoti Ramučių daugiafunkcį centrą su laisvalaikio sale, pradine mokykla, vaikų darželiu, biblioteka.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Eismas Ramučių gyvenvietėje
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Eismas Ramučių gyvenvietėje

Ketina perimti iš LAKD Centrinę gatvę

Kauno rajono savivaldybės atstovo teigimu, padidėjusį eismo intensyvumą Ramučių Parko gatvėje lėmė Centrinėje gatvėje vykdomi lietaus nuotekų vamzdyno klojimo darbai, dėl to nuo gegužės 4-tos iki birželio 5 dienos eismas šia gatve draudžiamas. Šio projekto užsakovai – Kauno LEZ valdymo įmonė. Kauno rajono savivaldybės administracija tikina palaikanti nuolatinį ryšį su projekto rangovais, kurie žadėjo darbus užbaigti anksčiau nustatyto termino.

Kauno rajono savivaldybės nuotr./Vietos, kur pastatyti ribojantys eismą kelio ženklai Ramučiuose
Kauno rajono savivaldybės nuotr./Vietos, kur pastatyti ribojantys eismą kelio ženklai Ramučiuose

Šių metų sausio 10 dieną Kauno rajono savivaldybės saugaus eismo komisija patvirtino kelių ženklinimo projektą, pagal kurį krovininio transporto eismas uždraustas Ramučių Kauno, Biruliškių, Dainavos, Gėlių I tako, Gluosnių, Beržų, Vijoklių, Bielinio gatvėse. Transporto schema derinta su piliečių teisių gynimo asociacija „Mūsų teisė“.

Savivaldybė ketina perimti iš LAKD Centrinę Ramučių gatvę.

Centrinė gatvė – tai regioninio kelio Ramučiai–Martinava, jungiančio magistralinius kelius A1 ir A6, dalis, priklausanti LAKD. Pastaroji, anot mero patarėjo, ir priima visus sprendimus. Siekdamas geriau išsiaiškinti gyventojų problemas, su Ramučių gyventojais, pasak E.Mališausko, neseniai susitiko Kauno rajono savivaldybės administracijos direktorius Šarūnas Šukevičius, situaciją nuolat stebi ir reaguoja į pastabas Karmėlavos seniūnė Violeta Armolaitienė, Kelių ir transporto skyriaus darbuotojai.

„Šarūnas Šukevičius sakė, kad savivaldybė ketina perimti iš LAKD Centrinę Ramučių gatvę, kad ateityje būtų galima operatyviau reaguoti į gyventojų signalus, įvesti apribojimus krovininiam transportui, spręsti kitas eismo problemas. Direktorius taip pat patvirtino, kad Kauno rajono savivaldybė jau šiemet planuoja parengti Parko gatvės rekonstrukcijos techninį projektą, kuriame bus numatyti ir šaligatviai. Didesniam gyventojų saugumui užtikrinti Parko gatvėje yra įrengti 5 greičio ribojimo kalneliai, pastatyti sunkiasvorį transportą ribojantys ženklai, siekiant sustiprinti automobilių judėjimo kontrolę, Ramučiuose nuolat budi kelių policija“, – teigė E.Mališauskas.

Jo teigimu, Kauno rajono savivaldybė nėra gavusi gyventojų prašymo, kad ši gatvė būtų priskirta gyvenamosios zonos tipui. Parko gatvė – pravažiuojamoji, o pagal Kelių eismo taisyklių nuostatas eismas sunkiasvorėms transporto priemonėms kelio ženklo „Gyvenamoji zona“ galiojimo zonoje nėra draudžiamas, todėl tai nesudrausmintų eismo dalyvių, nepriklausomai nuo to, kokiomis transporto priemonėmis jie naudotųsi.

„Siekiant sumažinti automobilių eismą Ramučių gyvenvietėje ir nukreipti pravažiuojantį transporto srautą nuo gyvenamųjų vietų, šioje teritorijoje rengiamas specialusis planas, vyksta reikiamų žemės sklypų paėmimo visuomenės poreikiams procedūros. Planuojama įrengti aplinkkelį, kuris jungtų valstybinės reikšmės magistralinius kelius A6 (Kaunas–Zarasai–Daugpilis) ir A1 (Vilnius–Kaunas–Klaipėda). Apylanka planuojama Terminalo, S.Žukausko ir Užtvankos gatvėmis“, – informavo Kauno rajono savivaldybės atstovas.

Beje, Kauno rajono savivaldybė užsakė nepriklausomus oro ir dirvožemio tyrimus, apie kuriuos žadama informuoti bendruomenę. Šie tyrimai bus atliekami kasmet.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs