Nesutrukdė nei dideli karščiai, nei lietus
Ženklinimo darbai šiais metais buvo pradėti balandžio 1 dieną. Pirmiausia ženklinimas vyko visuose magistraliniuose keliuose. Per keturis mėnesius paženklinti 1750 km, sunaudota virš 650 tūkst. litrų kelio dažų bei virš 700 tūkst. kilogramų polimerinių medžiagų – pilno storio bei plonasluoksnių, būtinų norint išlaikyti juostų baltumą bei šviesos atspindėjimą, kuris palengvina vairavimą tamsiu paros metu.
„Džiaugiamės, kad jau antrus metus iš eilės pavyksta darbus ne tik laiku pradėti, bet ir pabaigti. Atliktų darbų kiekiai maksimalūs. Siekiame, kad paženklinti keliai vairuotojams visada primintų kelių eismo taisykles“, – džiaugiasi Tomas Ignatavičius, kelius ženklinusios eismo bendrovės „Biseris“ generalinis direktorius.
Atliekami darbai yra priklausomi nuo oro sąlygų. Šiais metais buvo lietinga pradžia, kurią vėliau pakeitė dideli karščiai. „Ant šlapios dangos ženklinti negalime. Nors asfaltą sausiname specialiais turbininiais džiovintuvais , bet lyjant stipriam lietui, darbai sustoja. Taip pat kai oro temperatūra įkaista iki 30 laipsnių, asfalto temperatūra siekia 40 laipsnių. Tad darbus tenka atlikti anksti ryte, kol temperatūra nepakyla, ir vakare, kai ji jau nukrenta“, – teigia bendrovės „Biseris“ gamybos vadovas Stanislav Šalkovski.
Ženklinimas su skandinaviška inovatyvia mašina
Darbai magistraliniuose keliuose yra derinami su Automobilių kelių direkcija: tvirtina planus ir nustato prioritetus, kurie keliai ženklinami pirmiausia, bei atsakingi už kokybinius rodiklius – koks turi būti ženklinimo linijų plotis, aukštis, šviesos atspindys.
Pasak specialisto, nors oro sąlygos ne visada buvo palankios vykdyti ženklinimo darbus, neatsilikti nuo suplanuoto termino padėjo ir naujoviško tipo ženklinimo mašina iš Švedijos „RME Mini Light“, galinti kelius ženklinti 12 km/val., greičiu, dvigubai sparčiau nei įprasta ženklinimo mašina, o ją valdyti reikia tik vieno vairuotojo – operatoriaus. Kondicionuojamoje kabinoje, aprūpintoje kompiuteriais bei naujausiomis technologijomis, operatorius gauna ženklinimo informaciją iš vaizdo kamerų, gali keisti ženklinimo tipą bei kitus parametrus net neišlipęs iš transporto priemonės. Prie mašinos galo yra pritvirtintas specialus apsauginis bamperis, apsaugantis vairuotoją bei įrangą.
„Šiais metais pirmą kartą Lietuvoje išbandėme skandinavišką ženklinimo mašiną. Tai tikrai prisidėjo, kad darbai buvo įvykdyti laiku“, – pasakoja T.Ignatavičius.
Šiuo metu horizontalaus ženklinimo darbai persikelia į krašto ir rajoninius kelius. Juos planuojama pabaigti iki lapkričio 10 dienos.