„Būtent automobilių rinkoje dalijimosi ekonomika veda prie didelių pokyčių. Automobilis nebėra statuso simbolis, yra tik daiktas. Po dešimties metų, žvelgiant į autonominius automobilius, mašiną turėti bus ne tik nenaudinga, bet ir nepatogu“, - spaudos konferencijos metu teigė vienas „Baltic Arrow“ investuotojų Ilja Laursas.
„Moller Auto Savanoriai“ „Volkswagen“ centras prie startuolio „Baltic Arrow“ platformos prisijungė kaip korporacinis partneris. Startuolio platformoje sukurta įmonės paskyra, kurioje „Volkswagen“ įkels savo automobilius ir suteiks galimybę visiems vartotojams keisti savo automobilį 1-2 dienų terminui į funkcionalesnį ar tuo metu labiau tinkantį automobilį. Tuo pačiu, tai galimybė išbandyti kuo daugiau modelių prieš perkant nuosavą.
„Bendradarbiavimas su „Baltic Arrow“ startuoliu yra galimybė patenkinti augančius ir besikeičiančius klientų poreikius. Dažnai iš savo klientų išgirstame norą turėti keletą automobilių modelių, deja, jei yra galimybė nusipirkti tik vieną iš jų, klientas renkasi kompromisą – tą automobilį, kuris bus naudingas, pavyzdžiui, vykstant į keliones su šeima“, – spaudos pusryčių metu sakė „Moller Auto Savanoriai“ „Volkswagen“ centro generalinis direktorius T. Deržanauskas.
Daug žmonių tiesiog pasirenka neturėti automobilio, nes kam jis reikalingas? Neturint automobilio nekyla problemų dėl jo stovėjimo vietos, saugojimo, signalizacijos, nėra įsipareigojimų
Jo teigimu, automobilių rinka dramatiškai keičiasi, šiuo metu automobilius perka vyresni nei 30-ties metų žmonės, o jaunuoliai nebeskuba įsigyti automobilio, tad pokyčius daryti būtina jau dabar. Ateityje dalinimosi ekonomikos verslai užims vis didesnę rinkos dalį, todėl jau dabar automobilių gamintojams ir pardavėjams būtina reaguoti į šią tendenciją.
Startuolio bendraįkūrėjas Simas Migaliovas pabrėžė, kad startuolis sėkmingai auga ir žengia į kitą plėtros etapą, šiuo metu vedamos derybos dėl investicijų ir partnerystės sąlygų su potencialiais investuotojais. Jis užsiminė besitikintis, kad „Baltic Arrow“ plėsis ne tik Lietuvoje, o ir kitose valstybėse.
Alternatyvos pranašesnės už nuosavą automobilį
Diskusijos metu „Nextury Ventures“ valdybos pirmininkas Ilja Laursas pabrėžė, kad šiandien automobilis įgauna visai kitą prasmę. Jei anksčiau jaunuoliams jo turėjimas buvo patogumo, pasiekimų ir įvaizdžio simbolis, šiandien – priešingai – tai tik naudojamas daiktas. Kodėl? „Atsirado labai daug patogių alternatyvų. Štai vienas iš pavyzdžių - „Uber“. Daug žmonių tiesiog pasirenka neturėti automobilio, nes kam jis reikalingas? Neturint automobilio nekyla problemų dėl jo stovėjimo vietos, saugojimo, signalizacijos, nėra įsipareigojimų, esame nepriklausomi“, – sakė I. Laursas.
Verslininko teigimu, turėti vieną automobilį yra labai nelankstu. Galima prilyginti sportinių batelių turėjimą ir jų naudojimą visoms sporto šakoms. Šiais laikais krepšiniui reikia vienų, tenisui kitų, o laisvalaikiui dar kitokių sportinių batelių. Taip ir su automobiliu – keliaujant reikia erdvaus, saugaus automobilio, o leidžiant laiką mieste – galbūt norisi prabangesnio ar mažesnio automobilio.
Pasak I. Laurso, sprendimas – dalinimosi ekonomika. „Uber“ patirtis parodo, kad ir ekonomiškai, ir patogumo prasme yra daug patogiau ir efektyviau naudoti dalinimąsi nei turėjimą. Tokia koncepcija atkeliauja į visas pasaulio šalis.
„Jei įsivaizduoti idealią paslaugą žmogui, idealu būtų, kad visada, kai jam reikia automobilio, jis galėtų jį gauti konkrečiam laikui ir konkrečiai situacijai. Automobilio vartojimas pagal poreikį yra idealus atvejis. Ypač, kai po 5-10-ties metų nuo šiandien automobiliai pasidarys savaime vairuojantys, tad automobilio turėjimas būtų našta. Daug patogiau, kai robotas pristato automobilį ir nuveža. Taip daug taupiau aptarnaujami žmonių poreikiai, nes laiko prasme žmogus naudojasi automobiliu tik kelis procentus savo laiko“, – įsitikinęs I. Laursas.