Šeštadienį į treniruotes užsiregistravo daugiau nei 100, o į varžybas sekmadienį – daugiau nei 90 plento žiedo meistrų. Šie skaičiai – didesni, nei pernai. Pasak čempionato organizatoriaus „CR Moto“ klubo atstovo Beno Šimkaus, varžybos bus įspūdingos ne tik dėl didžiulio dalyvių skaičiaus. Atskirose klasėse laukiame atkaklių Lietuvos motociklininkų dvikovų su Latvijos, Estijos ir netgi Suomijos atletais.
LMSF prezidentės Giedrės Janušauskės teigimu, Estijoje laukia kvapą gniaužianti kova. Nes ir trasa pati moderniausia, ir besivaržantys sportininkai – patys greičiausi mūsų regione. „Prisimenant ankstesnius praėjusių metų etapus Pernu, plento žiedo varžybose kova būdavo tokia atkakli, kad netgi pasibaigdavo kūlvirsčiais, dėl kurių tekdavo stabdyti lenktynes ir startuoti iš naujo“, – G.Janušauskė laukia bekompromisės kovos.
Greičiausios klasės
Pavyzdžiui, pačioje greičiausioje „Superbike“ klasėje startuosiantis daugkartinis Lietuvos čempionas ir Nemuno žiedo bei Bikernieki trasų rekordininkas Šarūnas Pladas tikrai turės paplušėti, norėdamas apginti nugalėtojo titulą, nes sulauks didžiulės konkurencijos.
„Pernai kova dėl Baltijos šalių čempiono titulo, buvo itin atkakli. Finaliniame etape Estijoje Šarūnas Pladas iš pradžių buvo užleidęs lyderių pozicijas konkurentams iš Latvijos ir Estijos. Likus vos keliems ratams iki finišo, Šarūnas išlaukė momento, kai varžovo iš Estijos Hanno Velt padangos pradėjo silpniau kibti ir jį aplenkė. Likusius tris ratus iki finišo bandė atakuoti pirmoje pozicijoje važiavusį latvį Garijs Rožkalns.
Tačiau Šarūnas finišavo antras, nuo latvio atsilikęs vos 0,308 sek. Beje, Garijs Rožkalns įveikė greičiausią Porsche Ring trasos ratą varžybose (1:16.053 min.). O Baltijos šalių čempionu po paskutinio etapo tapęs Šarūnas tąkart džiaugėsi, kad pagaliau yra pajėgių varžovų, su kuriais malonu kovoti trasoje“, – prisiminė Benas Šimkus.
Tad sekmadienį laukia labai įdomi kova tarp šių trijų sportininkų. Juo labiau, kad į kovą greičiausioje klasėje įsijungė ir Suomijos sportininkai.
Antroje pagal greitį „Superstock600“ klasėje pernai paskutiniame etape trečias finišavo ir „bronzą“ čempionate iškovojo Jonas Stankūnas. Paskui jį tąkart finišavo ir Paulius Lubas bei Kęstutis Smolskus. O čempionato įskaitoje „Superstock600“ klasėje pernai Baltijos šalių čempionu tapo estas Jaanus Saarmaa. Sidabrą iškovojo latvis Gints Apinis. Bronza atiteko Jonui Stankūnui. Lietuvis kvalifikuotas trečioje vietoje, nors surinko su latviu vienodai taškų. Ar lietuviams šiemet pavyks atsigriebti ir ant podiumo iškovoti daugiau vietų?
Didžiausia čempionato naujovė – Moterų klasė
Dar didesnę intrigą kurią šioje klasėje startuojanti moteris – Greta Paškevičienė. Ji yra šiais metais įsteigtos Moterų klasės ambasadorė. Tačiau šiose varžybose dar nebus atskiros Moterų klasės įskaitos (tik birželį Nemuno žiede), tad bus įdomu stebėti, kaip Greta kuria konkurenciją vyrams, pastebėjo Benas Šimkus.
O, laukiantiems oficialaus čempionatinės Moterų klasės debiuto, organizatorius sako, kad šios klasės dalyvėms 2022 m. kalendoriuje numatomi trys etapai „Nemuno Žiede“ ir vienas „Bikernieki“ trasoje Latvijoje. Moterų klasė įkurta siekiant skatinti moterų įsitraukmą į motosportą ir sudaryti joms lygias sąlygas varžytis.
Laukiama, kad „Liqui Moly Lietuvos motožiedo čempionate“ dalyvaus penkios moterys iš Lietuvos ir trys iš Latvijos. Tarp favoričių – puikų tempą ir tarp vyrų rodančios Greta Paškevičienė ir Agnė Augulytė. Dalyvių sąraše yra ir Latvijos motosporto įžymybė Vineta Sartaputna.
Čempionatinės moterų klasės taip pat rengiamos kitose dviejose motosporto šakose: motokrose (nuo 2021 m.) ir Cross Country (šiemet).
Kur lietuviams reikėtų pasitempti
Baltijos šalių čempionatas – puiki galimybė mūsų šalies atletams pasižvalgyti, kokios tendencijos vyrauja kaimyninėse šalyse.
Čempionato organizatorius Benas Šimkus sako, kad žiūrovų akį tikrai patrauks „Side Car“ motociklų lenktynės. Tai įspūdingos išvaizdos „britvos“ su aerodinaminiais lopšiais. Ši klasė nėra itin gausi dėl brangumo ir sudėtingumo. Juk, įveikiant posūkius, panašiai kaip motokrose, svorio balansą turi reguliuoti abu ekipažo nariai. Todėl reikalingas idealus sutarimas ir daugybė bendrų treniruočių. „Side Car“ tradiciją (panašiai, kaip ir Formulių autosporte) išsaugojo Estijos sportininkai. B.Šimkus prisimena, kad tokie motociklai kadaise lenktyniavo ir Kačerginės Nemuno žiede, tačiau, prastėjant trasos būklei, išnyko.
Dar vienas įdomus niuansas – „Mini GP“ vaikų klasė (iki 100cc), kurioje šiemet startuos 10 sportininkų. Ši klasė populiarėja Latvijoje ir Estijoje, o Lietuva kol kas atsilieka. Panašiai ir jaunimo klasė Supersport (iki 300cc), kuri apibrėžta čempionato taisyklėse tačiau Lietuvoje dar tik bandoma populiarinti. Šioje klasėje Pernu startuoja 8 jaunieji talentai, tačiau tarp jų lietuvių nėra.