Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2019 08 23 /2019 08 24

Baltijos kelio sukakties intriga:„Tesla“ be įkrovos nuvažiavo iš Vilniaus į Taliną

Elektromobilių entuziastai Mantas Mikuckas ir Dainius Jakas Baltijos kelio 30-mečio proga nusprendė siekti „elektrinio rekordo“. Nors oficialiai šis „Tesla Model 3“ Performance gali nuvažiuoti iki 500 km viena įkrova, vyrukai bandys judėdami greitkeliu pagerinti šį rezultatą. Juk iki Talino Baltijos kelio maršrutu – beveik 675 km.
Mantas Mikuckas ir Dainius Jakas Baltijos kelio 30-mečio proga nusprendė siekti „elektrinio rekordo“.
Mantas Mikuckas ir Dainius Jakas Baltijos kelio 30-mečio proga nusprendė siekti „elektrinio rekordo“. / 100 proc. elektrinis nuotr.

Papildyta: Dainius pranešė, kad Talinas pasiektas. Įveiktas nuotolis - 685 km. O tai - ilgesnis atstumas nei oficialus Baltijos kelio atstumas.

Didelis iššūkis

Kaip prieš startą 15min pasakojo Dainius Jakas (tinklaraščio 100 proc. elektrinis autorius), starte „Tesla“ kompiuteris rodė, kad pasiekti Talino nepavyks, nes energijos deficitas – net 46 proc. baterijos talpos.

Tiesa, ankstesnių bandymų metu įrodyta, kad, važiuojant sumaniai, energijos galima sutaupyti. Tačiau tai žymiai lengviau padaryti mieste, kai baterija įkraunama stabdant (regeneruojant). Tačiau, judant greitkeliu, tai – beveik nepasiekiamas uždavinys. Juk greitis didelis, taigi didėja pasipriešinimas judėjimui, didėja elektros energijos sąnaudos.

Todėl Mantas su Dainium važiuoja negreit. Jei pavyksta „prisikabinti“ vilkikui iš paskos (naudojant išmaniąją traukos kontrolę), „Tesla“ taupo energiją dėl susiformavusio oro koridoriaus. Tiesa, taip važiuoti saugu buvo tik iki Panevėžio.

Pasiekę Latviją, mūsų tautiečiai judėjo 50-70 km/val. greičiu, nes jis yra efektyviausias, taupant energiją. Mantas ir Dainius paskaičiavo, kad, jei pavyktų išlaikyti 10,5 kWh/100 km energijos sąnaudas, Taliną jie pasiektų be papildomos įkrovos. Tiesa, ne originaliu Baltijos kelio maršrutu (sukant per Tartu prisidėtų dar 400 km), o trumpiausia distancija, kuri siekia apie 600 km.

Originalaus maršruto vyrai negali rinktis ir todėl, kad tektų važiuoti per Latvijos kaimelius, o keliai ten labai nekokybiški. Taip mažėja ir važiavimo sparta, ir sąnaudos dardant vieškeliais didėja.

Ekipažas iš Vilniaus, nuo Katedros aikštės, startavo 5 val. ryto. Ties Panevėžiu kompiuteris rodė 77 proc. likutį. Rygos aplinkkelyje – 49 proc., nuo Vilniaus nuvažiavus 350 km.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais