Grožis yra viena iš pagrindinių savybių, kurių reikia naujam automobiliui. Net jei naujas modelis bus labai geras, funkcionalus ir dinamiškas, jo pardavimai nebus geri, jei jis prastai atrodys. Automobilių gamintojai investuoja daug pastangų, kad tik jų kūriniai būtų perkami, todėl į dizainui skiriamas didžiulis dėmesys. Kadangi prototipus būtina išbandyti ne tik uždarose trasose, bet ir kelyje, fotografai ir išmaniaisiais telefonais ginkluoti smalsuoliai greitai pastebi tuos kamufliažu papuoštus automobilius.
Kamufliažo raštą kuria visa dizainerių komanda. Į šį darbą negalima pažiūrėti pro pirštus. Kiekvienas naujas modelis yra slepiamas specialiai jam sukurtu unikaliu raštu. Įprastai tam naudojamos juodos abstrakčios linijos baltame fone, tačiau pasitaiko ir margų kamufliažo raštų. Nors ir atrodo visiškai atsitiktinės, tos linijos yra labai gerai apgalvotos. Dizaineriai stengiasi, kad tas raštas paslėptų ryškiausias kėbulo linijas ir nukreiptų dėmesį nuo pagrindinių dizaino elementų. Kartu tokie lipdukai dali uždengti ir dalį žibintų, groteles ar net langus, taip paslėpdami pačias svarbiausias detales. Kai kurie gamintojai netgi pašalina savo logotipus, kad kelyje sutiktas prototipas nebūtų atpažintas.
Kamufliažo užduotis iš tikrųjų nėra paversti automobilį nematomu. Greičiau jau įvyksta priešingai – pamatę taip apklijuotą automobilį tikrai atkreipsite dėmesį ir ranka pati sieks išmanaus telefono. Tos abstrakčios linijos maskuoja automobilio formą, o smulkių kėbulo linijų nuotraukose apskritai nebelieka. Tai ir yra svarbiausia – kamufliažas visiškai apgauna kameras. Net jei fotografas savo akimis ir matė kokį nors išraiškingą iškilumą, išryškintas ratų arkas ar įdomias linijas po automobilio langais, nuotraukose to beveik neįmanoma pastebėti.
Tiesa, tokiu margu kamufliažu puošiasi ne visi prototipai. Kartais pasitelkiama kur kas agresyvesnė strategija – minkštas kamufliažas su paminkštinimais skirtingose vietose. Šie dangalai slepia ne tik subtilias kėbulo linijas, bet ir pačią automobilio formą.
Dažnai prototipų nuotraukas stebintiems žmonėms kyla klausimas – kam tas kamufliažas reikalingas? Juk tie automobiliai jau važinėja bendro naudojimo keliais ir lipdukai nepaslepia automobilio formos, o priėjus arčiau dar galima įžiūrėti ir svarbiausias dizaino detales. Dažnai po tokiomis nuotraukomis galima pamatyti komentarų, kuriuose jau kritikuojamas ar giriamas automobilio dizainas, kurį gamintojas taip stengiasi paslėpti. Akivaizdu, kad tam reikia ir nemažai pastangų – kamufliažą tenka ne tik gerai apgalvoti, sukurti jo raštą, bet atspausdintus lipdukus dar reikia gerai priklijuoti. Kodėl gamintojai stengiasi paslėpti tai, kas ir taip yra matoma?
Taip daroma dėl dviejų priežasčių – marketingo ir estetikos. Keliais važinėja bandomi prototipai, kurie dar nėra visiškai užbaigti. Dizaineriai dar galvoja apie kai kurias detales, gali tekti taisyti ir bandymų metu išryškėjusius trūkumus. Taigi, tie prototipai dažnai neatrodo taip, kaip atrodys pristatymui paruoštas modelis.
Tam kamufliažui priklijuoti reikia šiek tiek laiko ir pastangų, bet automobilio dažymas yra dar daugiau kruopštumo reikalaujantis procesas. Automobilių prototipai nėra gražiai nudažyti, nupoliruoti ir nudailinti. Inžinieriai dar reguliuoja įvairius tų mašinų mazgus, todėl dažnai nuima ir vėl uždeda kėbulo plokštes, prie kėbulo tvirtina įvairią telemetrinę įrangą. Pats automobilis yra bandomas visur – nuo žvyrkelių iki apledėjusių kelių kažkur Europos šiaurėje. Taigi, dažyti šių automobilių tiesiog neapsimoka. O nedažytas ar, dar blogiau, keliomis spalvomis paskubomis išmargintas ar net subraižytas automobilis , atrodo tiesiog neestetiškai.
Kodėl ta prototipo estetika svarbi? O gi todėl, kad naujojo modelio nuotraukos pasirodys įvairiose žiniasklaidos priemonėse. Gamintojai nenori, kad modelio istorija būtų pažymėta negražiai atrodančiomis nuotraukomis – tai gali pakenkti automobilio įvaizdžiui.
Ir taip artėjame iki pagrindinės prototipų maskavimo priežasties – marketingo. Nauji automobilių modeliai turi būti oficialiai pristatyti ir tam yra atsakingai ruošiamasi. Kompanijos marketingo komanda turi apgalvoti pranešimus spaudai, vaizdo įrašus, nuotraukas, oficialų pristatymą. Toks staigus automobilio pristatymas turi nustebinti rinką ir prikaustyti žiniasklaidos dėmesį. Jei bandomi prototipai neturėtų kamufliažo, neliktų dalies tos naują modelį dengiančios paslapties. Kartu būtų sunkiau įgyvendinti marketingo strategiją, nes būtų neįmanoma planuoti laiko, kada žmonės apie naują automobilį kalbės daugiausiai. Nepamirškite – naujų automobilių pardavimai iškart po pristatymo yra didžiausi.
Tiesa, kai kurie modeliai nėra slepiami kamufliažu. Vėlgi, šį sprendimą nulemia rinkodara. Jei gamyklinis automobilis nedaug skirsis nuo prototipo, jo slėpti nebūtina.