Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

B.Vanagas išbandė prieš 50 metų pagamintą GAZ 51A, skirtą dezinfekuoti žmones: jį užvestų ne kiekvienas

Turintys ilgametį vairavimo stažą nesunkiai prisimins jaunystės automobilius – nevikrios, lėtos ir technologiškai primityvios mašinos buvo prabangos ir gerų ryšių ženklas. Šiame amžiuje kone kiekvienas iš mūsų sunkiai įsivaizduotų automobilį be stabdžių antiblokavimo sistemos ar vairo stiprintuvo, rašoma pranešime.
GAZ 51A
GAZ 51A / Vytauto Pilkausko nuotr.

Taigi sovietmečiu gamintos technikos paprastumas šiuolaikinį žmogų gali nesunkiai nustebinti.

„Inbank team Pitlane“ komandos pilotas Benediktas Vanagas savo „Youtube“ kanalo laidoje „Vanagas Extreme Machines“ išmėgino prieš beveik 50 metų pagamintą karinę techniką GAZ 51A, skirtą dezinfekuoti žmones, jų rūbus ir nedidelius objektus. Antikvarinės išvaizdos sunkvežimis lenktynininkui ir žiūrovams paruošė ne vieną staigmeną.

Antai, ar žinojote, jog norint įkvėpti gryno oro, galite prasidaryti ne tik šoninį langą (savaime suprantama, naudojant rankinį mechanizmą), bet ir atlenkus kelias rankenas – visą priekinį langą! Taip, tai kiek neįprastas sprendimas XXI a. vairuotojui, tačiau tikrai efektyvus. Na, išskyrus atvejus, kuomet staiga pradėtų lyti ir jums tektų užsidaryti langą važiuojant.

Galima pajuokauti, jog elektrikai anais laikais automobilių servisuose darbo beveik neturėjo – viena iš nedaugelio elektros reikalaujančių dalių yra žibintai. Gera žinia, kad burtažodžių, tokių kaip ESP, ABS, AEB, TCS ir t. t., jums mokytis nebereikėtų. Bloga žinia – viską tektų atlikti patiems.

GAZ'e nė neverta ieškoti saugos diržų – tokių reikalavimų 1972 metais dar nebuvo, be to technika dažniausiai buvo naudojama žemės ūkio srityje. Na, o vos 70 arklių galių turintis sunkvežimis tikrai neleistų vairuotojui įsismarkauti keliuose ir ženkliai viršyti greičio.

Tiesa, automobiliai tobulėjo ne tik saugumo atžvilgiu, bet ir komforto. Štai 51A modelis buvo pirmasis gavęs metalinę kabiną – jo pirmtakai tenkinosi medinėmis kabinomis. Taip, taip, jūs perskaitėte teisingai – automobilis buvo dalinai medinis!

Netgi sunkvežimio užvedimas bet kuriam neseniai iškeptam vairuotojui sukeltų keblumų – tektų dirbti ir rankomis, ir kojomis. Procedūra paprasta, tačiau nežinantys ką, po ko ir su kuo reikia spausti, vargiai užves senuką GAZ. Skamba neįtikėtinai, tačiau tokie buvo senoviniai automobiliai! Sužinoti, kaip užvedamas GAZ bei kaip juo sekėsi važiuoti sostinės gatvėmis, galite pamatyti naujajame „Vanagas Extreme Machines“ epizode.

VIDEO: GAZ 51A | Vanagas Extreme Machines

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos