„Šimto metų „Bentley“ istorija yra išskirtinė ne tik tarp automobilių gamintojų, bet ir visų prekės ženklų. Jau pirmąjį dešimtmetį gamintojas išsiveržė į priekį žinomiausiose lenktynėse ir tapo žinomas visame pasaulyje. Prieš kelerius metus atverstas naujas istorijos puslapis su pirmuoju visureigiu segmente sportinių pasiekimų alkio nesumažino: vos kelerių metų „Bentayga“ istorija jau pažymėta rekordais“, – teigė „Bentley“ pardavimo vadovė Lietuvoje Evelina Avina.
Siekti geriausio
Pirmaisiais savo lenktyniavimo metais W.O.Bentley importuodavo automobilius iš Prancūzijos, gamintus „Doriot, Flandrin & Parant“ įmonėje. Vieno apsilankymo DFP būstinėje metu jis nusistebėjo, koks lengvas yra aliuminio lakštas ir svarstė apie šios medžiagos naudojimą varikliuose – pavyzdžiui, gaminant stūmoklius.
Anksčiau aliuminis buvo laikomas silpnu ir aukštai temperatūrai neatspariu metalu, tačiau W.O.Bentley sukūrė naują produktą – į aliuminį pridėjo vario. Naujasis lydinys buvo ir lengvas, ir tvirtas. Ir, svarbiausia – patikimas.
W.O.Bentley pradėjo montuoti naujo lydinio stūmoklius į savo sportinį automobilį. Rezultatas buvo matyti iškart – pergales dėl lengviau besisukančio variklio pasiekti tapo kur kas lengviau. Kai prasidėjo Pirmasis pasaulinis karas, išradėjas prisijungė prie karališkosios britų kariuomenės ir pristatė savo išradimą: lengvesni stūmokliai pridėjo kariniams lėktuvams galios ir patikimumo.
Kai karas baigėsi, W.O. galėjo panaudoti savo išradimą automobiliuose ir pradėti šios industrijos revoliuciją. Taip 1919 m. liepos 10 d. gimė „Bentley Motors“.
Pergalės Le Mano 24 val. lenktynėse
Greiti ir patikimi automobiliai netrukus sulaukė susidomėjimo ir jauni pasiturintys vyrai ir moterys susibūrė į „Bentley Boys and Girls“ grupę. Jie lenktyniavo „Bentley“ automobiliais Le Mano 24 val. lenktynėse ir vis skatino W.O. atrasti naujas ribas automobilių inžinerijoje. Jam puikiai sekėsi – per septynerius metus „Le Mano“ lenktynėse buvo pasiektos penkios pergalės.
1927-ųjų pergalė buvo nelengva: Sammy Daviso ir Dudley Benjafieldo vairuojamas automobilis pateko į incidentą. Du iš trijų automobilių iš lenktynių po šios avarijos pasitraukė, o S.Daviso ir D.Benjafieldo „Bentley“, nepaisant apgadinimų, pasiekė finišą pirmoje vietoje.
1930-aisiais „Bentley Boy“ Woolfas Barnato susilažino, kad aplenks traukinį kelyje iš Kanų į Kale. Jis padarė dar daugiau – anksčiau nei traukinys pasiekė Kalė stotį, W.Barnato jau buvo savo klube Londone. Tiesa, didžioji dalis lažybose laimėtos sumos buvo išleista baudoms už lenktynes Prancūzijos keliais.
Šiandien „Bentley Boys and Girls“ pergalių troškulį malšina tik lenktynių trasose. 2003-aisiais Guy Smithas, Dindo Capello, Tomas Kristensenas, Johnny Herbertas, Davidas Brabhamas ir Markas Blundellas „Le Mano“ 24 val. lenktynėse užėmė pirmą ir antrą vietas – tai įvyko praėjus lygiai 73 metams nuo pirmojo analogiško „Bentley“ komandos pasiekimo. Komanda toli gražu neapsiriboja vienomis lenktynėmis – „Bentley“ GT3 automobiliai visame pasaulyje tęsia drąsaus ir greito lenktyniavimo istoriją.
Sportinės visureigio savybės
2018-ųjų birželį „Bentayga“ patyrė patį didžiausią išbandymą – dalyvavo tarptautinėse kalnų lenktynėse „Pikes Peak“, dar žinomose kaip lenktynės iki debesų. 20 km maršrute Kolorado valstijoje yra 156 posūkiai, o pakilti tenka net į 4 302 m aukštį.
Prie „Bentayga“ vairo sėdo Rhysas Millenas, anksčiau jau du kartus nugalėjęs „Pikes Peak“ lenktynėse. Jis įveikė 20 km distanciją per 10 min. 49,9 sek. ir pagerino serijinės gamybos visureigių rekordą beveik dviem minutėmis.
Rekordą pasiekęs „Bentayga“ turėjo W12 variklį, pasiekiantį 600 AG bei 900 Nm, adaptyvią orinę pakabą, aktyvią 48V įtampos posvyrio kontrolę bei anglies keraminius stabdžius – tokį patį automobilį galima užsisakyti „Bentley“ salone. Nuo kasdienio „Bentayga“ rekordininką skyrė tik lenktynėse privalomi atributai – visureigyje buvo sumontuoti saugos lankai, įrengta sportinė gesinimo sistema, o standartines sėdynes pakeitė sportinės.