„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Bentley Continental GT“: kovinis britų aristokrato šuo, kuris, rodos, nutrūks nuo grandinės

Pirmą kartą „Bentley“ gyvai pamačiau Le Mano 24 val. lenktynėse. Žinoma, ne 1927-aisiais, kai Sammy Daviso ir Dudley Benjafieldo „Bentley“ pasiekė finišą pirmoje vietoje. Ir ne 2003-aisiais, kai lenktyninkų grupė su „Misteriu Le Manu“ Tomu Kristensenu priešakyje Le Mano 24 val. lenktynėse užėmė pirmą ir antrą vietas – tai įvyko praėjus lygiai 73 metams nuo pirmosios „Bentley“ pergalės sunkiausiose žiedinėse lenktynėse.
Bentley Continental GT
Bentley Continental GT / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Iš Le Mano persikelkime į dabartį. 2018 m. pavasarį debiutavęs, prieš tai Frankfurte 2017 m. rugsėjį pristatytas trečios kartos „Bentley Continental GT“ pasiekė ir Lietuvą. O geriausi dalykai, pasiekiantys mūsų šalį, anksčiau ar vėliau atsiduria ir skaitomiausio Lietuvos automobilinio portalo 15min/Gazas garaže.

bentley continental GT

  • Bandyto 2018 m. modelio kaina – 218 160 Eur. Naujasis modelis yra apie 80 kg lengvesnis, turi 135 mm ilgesnę ratų bazę, 48 voltų elektros įtampos sistemą.
  • Naujas variklis – W12 TSI , 6 l, 635 AG, 900 Nm. Jis surenkamas rankomis gamykloje Kru mieste.
  • Iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,7 sek. maksimalus greitis – 333 km/val.
  • Svoris – 2,2 tonos, vidutinės deklaruojamos degalų sąnaudos – 12,2 l/100 km. GAZAS.LT bandymų metu sąnaudos siekė 24 l/100 km. CO2 emisija – 278 g/km.
  • Vieno „Bentley Continental GT“ modelio surinkimas trunka apie 110 valandų, „Flying Spur“ bei „Bentayga“ – 130, o „Mulsanne“ – apie 400. Daugybė elementų yra renkami rankomis.
  • „Continental GT“ yra pirmas serijinės gamybos automobilis, kurio kėbulas buvo formuotas didžiulį tikslumą užtikrinančiu „Super Formed“ būdu. Tai yra specialus metodas, leidžiantis iš aliuminio išlieti itin sudėtingas, aštrias formas.

Automobilį gavome beveik trims valandoms, vos iškritus pirmam sniegui. Įspūdingiausia, kad šis žvėris vis dar tebebuvo apautas vasarinėmis padangomis. Todėl gal geriau nepasakosiu, ką su juo veikėme ant prekybos centro „Ozas“ stogo, nukloto šlapia pliurze...

VIDEO: Galingas ir prabangus „Bentley Continental GT“

Na, išvada akivaizdi: saugos sistemos, traukos kontrolė veikia puikiai, o priekiniai ratai (sukimo momentas perduodamas santykiu 40/60) iš paskutiniųjų bando kompensuoti žvėrišką galinių jėgą.

Nesu „Greiti ir įsiutę“ stiliaus vairuotojas. Bent jau ne su šiuo „Bentley Continental GT“, kainuojančiu 218 tūkst. Eur. Bet užvažiavimas į prekybos centro parkavimo aikštelę spirale ir vėliau nusileidimas žemyn, tegul ir nedideliu greičiu, kainavo daug nervų – pačia geriausia prasme.

Neveltui dar iki manęs kažkas spėjo apibraižyti tris iš keturių lengvojo lydinio 21 colio ratlankius (galima užsisakyti ir 22 colių). Paslysti su vasarinėmis padangomis – paprasta, jei tik koja sudrebėtų.

Beje, išvažiavimas į Baltupių pusę iš „Ozo“ jam akivaizdžiai per siauras: pypsint atstumo davikliams laviruoti tarp kolonų ir kuolelių, kai galiniai ratai ant šlapios dangos (ypač kylant į viršų) prasisuka nuo menkiausio akceleratoriaus spustelėjimo – čia tai užduotis.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Bentley Continental GT
Luko Balandžio / 15min nuotr./Bentley Continental GT

„1000 WOW“, – pasakytų keliautojas ir galingų keturračių mustangų tramdytojas Audrius Sutkus. O aš neturėjau laiko kalbėti, nes vairuojant šį atletą reikia tiesiog vairuoti ir kaifuoti – kitkam laiko nebelieka.

Beje, kalbėti apie saugumo sistemų veikimą, prisitaikančią traukos kontrolę ir kitus panašius šio kūrinio prieskonius – nėra reikalo. Na kam jam ta kontrolė? Kad važiuotų kažkam iš paskos? Bet juk ne tam pagamintas šis galios ir prabangos lydinys iš aliuminio ir kitų metalų.

TAIP PAT SKAITYKITE: Anglijos futbolo rinktinės automobiliai: kuriuos iš jų galite turėti ir jūs?

Turbūt įsivaizduojate, ką su juo galima nuveikti Vokietijos greitkeliuose. Nes maksimalus šio „Continental GT“ greitis – 333 km/val. Iki 100 km/val. jis įsibėgėja per 3,7 sek.

Žaidėm katę ir pelę

Bet mes žaidėme katę ir pelę. Kai automobilis pradėdavo slysti, aš būdavau katė – jį vydavausi, kad nepabėgtų. Po to vėl kildavo pagunda spustelėti. Ir vėl prasidėdavo sekundę kitą trunkančios gaudynės.

Tikrai nežinau, koks jausmas važiuoti šiuo lėktuvą primenančiu automobiliu sausa danga. Gal kada pavyks kur Kačerginės žiede. Bet šlapdriba nuklotomis Vilniaus gatvėmis suvaldyti šitą „pamaivą“ – tikrai yra kas veikti.

Sukurtas gundymui

Taip taip, šitas kupė yra pati tikriausia pamaiva ir gundytoja. Net nebūtina sukti vairo, kad pajustumėte, kad, praslydus galiniams ratams, po geros sekundės gana grubiai, kaip tikrame lenktynių automobilyje, ZF pavaros dantračiai sukabina galą su priekiu.

Na nerealus jausmas, nes jauti, kad automobilis slysteli netgi darant elementarų posūkį. Ir nors jautiesi saugus (stabilumo sistemos juk suveikia, tegul ir su išlaikymu), bet neapleidžia jausmas, kad šitas užtaisytas vinčesteris gali bet kada iššauti, jei tik vairuotojas užsižiopsos. Arba, šitas kilmingas anglų buldogas ims ir nutrūks nuo grandinės.

Šitas kilmingas anglų buldogas ims ir nutrūks nuo grandinės.

Žinoma, neturėjau garbės atjungti stabilumo kontrolės. Bet patikėkite, su šita galia geriau nejuokauti. Nebent esate aerodromo pakilimo take.

Todėl pasirenkamais važiavimo režimais (jų iš viso yra 4) papiktnaudžiauti neteko. Didžiąją laiko dalį važiavau „Bentley“ režimu (tiesiog raidė B), kuris yra savotiškas aukso vidurys tarp sportiškumo ir patogumo. „Comfort“ nejungiau, nes neįdomu. Be to, neturėjau progos nuvažiuoti tų 1000 km Vokietijos autobanu, kur geriausios sąlygos išbandyti ir pneumatinę pakabą, ir pažadinti žvėrį, snaudžiantį po variklio dangčiu, artėjant bent jau prie 200 km/val. atžymos.

„Sport“... nemeluosiu, naudojau tik norėdamas pasiklausyti dar labiau papiktinto variklio urzgimo. Nes dar labiau vėlinti traukos kontrolės reakcijos noro neturėjau. Nes mieste reikia gerbti kitus eismo dalyvius ir jų negąsdinti.

O kam reikalinga individuali „Custom“ programa, turbūt aiškinti nereikia.

Dvigubas „Bentley“ variklis

Ko gero daugelis vairuotojų, paklausti, su kuo jiems asocijuojasi „Bentley Continental GT“, pirmiausia ir įvardytų didžiulį galingą variklį, sportiškumą bei prabangą.

Taip, tai tiesa. Toks jis ir yra: agresyvus, elegantiškas, prabangus kupė. Jo variklis W12 gautas sujungus dvi VR6 benzinines jėgaines į vieną bloką. Žinoma, dar pridėjus ir du turbokompresorius.

Kažkodėl būtent prabanga pirmiausiai krito į akis visiems internautams, vos 15min/Gazas paviešino pirmąsias nuotraukas „Facebook“ paskyroje.

Pamatę automobilio vaizdus, kolegos ar skaitytojai dažniausiai ištardavo epitetą „kaip lėktuvo kabinoje“ arba „kaip prabangioje jachtoje“. Bet juk tai tiesa, taip ir yra.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Bentley Continental GT
Luko Balandžio / 15min nuotr./Bentley Continental GT

Malonu ir vairuoti, ir liesti

Prietaisų konsolė, vairas, visi valdikliai – be priekaištų. Ir prabangūs, ir funkcionalūs. Ką jau čia priekaištausi, kai žinai, kad viskas rankomis išsiuvinėta.

Ne kartą esu kartojęs, kad yra dvi nuostabių automobilių rūšys. Tie, kuriuos malonu vairuoti. Ir tie, kuriuos malonu ne tik vairuoti, bet ir liesti. „Bentley Continental GT“ būtent toks ir yra. Kaip lengvo lydinio skulptūra. Nes toks yra pojūtis jį vairuojant – lengvumo. Jei ne tas pirmasis sniegas, būtume mes gerai pašildę padangas...

Luko Balandžio / 15min nuotr./Bentley Continental GT, Žilvinas Pekarskas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Bentley Continental GT, Žilvinas Pekarskas

Žinoma, ortakių uždarymo sklendės, tiems, kurie „Bentley“ vairuoja retai, gali atrodyti kiek egzotiškos. Bet, po šimts, kokios jos originalios ir patogios, intuityvios. Kaip ir trimis padėtimis besivartanti kosolė (žiūr. video). Mygtuko paspaudimu galima atversti modernų aukštos raiškos 12,3 colio ekraną, trijų ciferblatų kombinaciją (kompasas, chronometras, termometras...) prabangioje lakuoto medžio inkrustacijoje, arba visai jį paslėpti.

Klausimų apie sėdynes net nėra. Tokioje „kėdėje“ galėčiau vairuoti ir 1000 km be sustojimo. Ypač, jei įjungtas grotuvas, virpinantis „Naim for Bentley“ premium lygio audiosistemą.

Nes juk savaime aišku, kad abiejose priekinėse kėdėse įmontuotos žemo dažnio kolonėlės, kurių intensyvumą galima susikonfigūruoti kaip tik širdis geidžia – pagal muzikos stilių arba automobilio greitį.

Tik va dilema: kurio orkestro klausytis – audiosistemos ar variklio? Sakyčiau, jei akceleruojate trumpuose ruožuose, geriau radiją išjunkite, nes neišgirsite to sportiško „wroom“, persijungiant aštuonių pavarų transmisijai. O jis be galo malonus ausiai. Na ką čia slėpti – brangus afrodizikas.

Ar „Bentley Continental GT“ gražus? Dėl skonio nesiginčijama. Čia ir vėl išgirdau įvairių nuomonių. Kad jis labai masyvus, kad konservatyvus, kaip ir dera britui.

Mano galva, šis automobilis yra meno kūrinys.

Mano galva, šis automobilis yra meno kūrinys. Nes kūrėjai jame sėkmingai suderino ir tradiciją, ir inovacijas. Apie kiekvieną kėbulo ar žibinto liniją, interjero detalę galima pasakyti, kad ji – solidi. Bet kartu ir labai sportiška, dinamiška.

TAIP PAT SKAITYKITE: „Bentley“ istorijos pradžia – XVII a. britų kilmingųjų tradicija

Kaip ir dera tokiam išskirtiniam prabangiausios klasės kupė, kurio kaina prasideda nuo 169 300 Eur. O baigiasi gerokai virš 220 000 Eur, priklausomai nuo pirkėjo įgeidžių ir fantazijos.

Papildoma įranga – tai įvairaus dizaino iki 22 colių skersmens ratlankiai, šildomas priekinis stiklas, programuojamas autonominis šildytuvas, mano minėta „Naim for Bentley“ garso sistema, oro jonizatorius ir daugybė kitų privalumų.

Beje, garso sistema „Naim for Bentley“, pritaikyta specialiai šiam modeliui, sukuria virtualią studiją. 18 garsiakalbių ir 20 kanalų stiprintuvą turinčios sistemos galia – 2200 vatų, ji turi 8 skirtingus DSP garso režimus. Pasikartosiu, variklio kuriama muzika, bent jau man, vis tiek yra geresnė.

Kas dar? Galima poliruotu chromu padengtus mygtukus apipavidalinti deimantiniu blizgesiu. Kiek tai kainuotų, nežinau. Tačiau pateiksiu keletą įkainių už papildomos įrangos paketus:

  • „First Edition“ stilistika – 34,8 tūkst. Eur.
  • Besisukantis skydelis „Bentley Rotating Display“ – 6,3 tūkst. Eur.
  • „Naim for Bentley“ garso sistema – 6,5 tūkst. Eur.

Iš viso „Bentley Continental GT“ gali turėti 15 skirtingų interjero apdailos spalvų, išorė nudažyta 17 skirtingų atspalvių, o papildomą padengimą galima rinktis iš dar 13.

P.S. Lietuvoje šiuo metu važinėja 10 naujų (skirtingų modifikacijų) „Bentley“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs